Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 781
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Jeg har tenkt å bygge meg en bærbar og batteridrevet forsterker, slik at jeg kan ha med meg musikk på båttur og strandfester. Planlegger å lage ladingsutstyr som skal gå på både 12V og 220V. For å redusere størrelsen er planen å bruke mest mulig integrerte kretser. Fattern er radioamatør, så jeg har endel support der, men så lurte jeg på om det var noen nFF-ere som kanskje visste noe.

så...

Noen som har noen erfaring med å bygge forsterkere?
vi byggde en forsterker på skolen. jeg kan scanne inn alle "tegningene" fra den.
Det er vel egentlig ikke så utrolig vanskelig bare at du må ha tålmodighet.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Trådstarter
Det hadde vært flott!

(Si ifra hvis du trenger et sted å uppe det)
vel, på VK1 elektronikk gjorde vi nesten ikke noe annet en å bygge forsterkere :P

http://romteknologi.no/books/31/8.html Der finner du forhåpentligvis litt hjelpende informasjon. Jeg tror kanskje jeg ville gått for en klasse AB forsterker; http://romteknologi.no/db/figur/fig_1013.swf

Men, er en stund siden jeg hadde dette på skolen, så det er mulig jeg tenker helt feil nå :P
www.electronics-lab.com
For masse geniale el-dippedutter du kan lage fra scratch.
Søk litt, veit de har forsterke der.

Min lego forsterker står på arbeidsrommet
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet om hvor jeg kan få tak i tegninger som jeg kan bruke i multisim? gjerne samples:P
Ligger det ikke allerede en sample i MultiSim? Lurer på om den heter "25DB_AMP."
Er ikke sikker på om det er dette du er ute etter? Er så lenge siden jeg holdt på med dette(2 år)
Ellers har jeg laget diverse ting, som feks Felles Emitter forsterkertrinn (grei nok)
Er det noe av dette du er ute etter?