Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1056
Er det noen som har gått Introduksjonsstudiet i psykologi hos NTNU i Trondheim? Jeg vurderer å utdanne meg psykolog, så det hadde vært fint hvis noen hadde noen innspill.
Takk for alle svar.

Link
Psy.Intro er et studie veldig mange tar bare for å studere og er bedre kjent for bra fester og fine damer enn at det er så mange potensielle psykologer der

(skal selvfølgelig sies at en del ønsker å begynne på profesjon, og det er skyhøye krav til karakterer for å komme inn)
Lise13's Avatar
Trådstarter
Takk moridin.
Det var mest erfaringer jeg lurte på, om hvordan forelesningene og slikt fåregår.
Jeg har tatt alle grunnemnene i psykologi i forbindelse med min bachelorgrad. Det tilsvarer introduksjonskurset.

Kurset består av 7 fag. Psykologiens historie, Metode og Kognitiv psykologi første semester. Andre semester består av Personlighetspsykologi, Biologisk psykologi, Utviklingspsykologi og Sosialpsykologi.

Hvis du har tenkt deg å bli psykolog, må du inn på profesjonsstudiet og det er ikke enktelt. Hvert år går det i underkant av 1000 stk på dette intr.kurset, av de er det bare 24 som kommer inn på profesjonsstudiet, hvert semester vel å merke. Du må ha A i alle fag og til tider en dose flaks. Det kan bli trekking hvis det er flere enn 24 som har A i snitt, men dette er meget sjelden i Trondheim.

En trøst kan være, som moridin påpekte, at de fleste på dette kurset er der bare for å snylte på statskassa og studenttilbudene. Forelesningssalen er jævlig full i starten av semesteret, men når eksamen nærmer seg er det en del flere ledige stoler

Et lite tips kan være å prøve universitetet i Tromsø. Der skal det visst være lette å komme seg inn på profesjonsstudiet. Husk bare å ha med deg nok klær.
Sist endret av Surrehu; 18. oktober 2005 kl. 23:13.