Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2070
Hei. Jeg har en klage inn til politi departementet ifb med urimelig inndragning. Nå fikk jeg brev at de ikke kunne gi meg utsatt iverksettelse av inndragnig og at jeg måtte levere førerkort innenei uke, hvis ikke kom politiet og hentet det. Kan politiet gjøre det? Og hva om jeg nekter å levere det?
Hvorfor blir det inndratt?
Fylkesmannen mente jeg ikke oppfylte helsekrav pga rusprøver. Lege mente jeg gjør det og utestedet ny attest, men politiet godtok det ikke. I løpet av 1 år med peth prøver hadde jeg en sprekk, her tolker lege og fylkeslegen veileder fra direktoratet ulikt.
Du kan ikke forhindre politiet i å gjøre jobben sin. Jeg kjenner ikke så mye til det her, men kan du få hjelp av legen din til å klage vedtaket inn for fylkesmannen eller en høyere instans?
Har du mulighet til å få hjelp av advokat?
Hvis legen din går god for deg, har du vel en sak.
Er veldig strengt med cdt/peth er min erfaring (jeg jobber i rusomsorgen og har hatt oppfølging med flere som leverer prøver ifm førerkort), uten unntak har sprekk ført til at man har mista kortet igjen, dog litt spesielt at legen går god for deg, nå vet jeg ikke noe om omstendighetene dine, men aldri opplevd at de har godtatt en sprekk hos noen av de jeg følger opp.
Sitat av ranrøjb Vis innlegg
Fylkesmannen mente jeg ikke oppfylte helsekrav pga rusprøver. Lege mente jeg gjør det og utestedet ny attest, men politiet godtok det ikke. I løpet av 1 år med peth prøver hadde jeg en sprekk, her tolker lege og fylkeslegen veileder fra direktoratet ulikt.
Vis hele sitatet...
De har vurdert deg som ikke edruelig, noe som er en forutsetning å være for å inneha førerkort. Det er selvsagt kjedelig å miste lappen, men det skjer uavhengig om du har kjørt i ruspåvirket tilstand. Politiet tar ingen sjanser når det gjelder rus. Noe jeg har veldig god forståelse for. Og det er helt vanlig prosedyre for politivesenet ved den minste mistanke om ruskjøring å frata deg lappen. For noen er det helt berettiget, for andre - som deg selv - er det selvsagt kjipt. Men sånn er loven og den må vi forholde oss til.
Sist endret av DorulInisse; 29. september 2019 kl. 01:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
De har vurdert deg som ikke edruelig, noe som er en forutsetning å være for å inneha førerkort. Det er selvsagt kjedelig å miste lappen, men det skjer uavhengig om du har kjørt i ruspåvirket tilstand. Politiet tar ingen sjanser når det gjelder rus. Noe jeg har veldig god forståelse for. Og det er helt vanlig prosedyre for politivesenet ved den minste mistanke om ruskjøring å frata deg lappen. For noen er det helt berettiget, for andre - som deg selv - er det selvsagt kjipt. Men sånn er loven og den må vi forholde oss til.
Vis hele sitatet...
"Kjøre bil på oxy?" Postet 29 2018 desember noen som lurer på om han kan kjøre bil på 60mg oxy

Også TS lurer på av nyskjerrighet siden du strøk hvor lang utsettelse er det 1år? 1måned ?
Sist endret av Cobra1; 29. september 2019 kl. 07:16.
Jeg hadde en positiv prøve i løpet av 12 mnd og ingen positive i 2019, så ingen fare for trafikk sikkerheten, tar og fortsatt prøver. Har advokat på saken.

Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Er veldig strengt med cdt/peth er min erfaring (jeg jobber i rusomsorgen og har hatt oppfølging med flere som leverer prøver ifm førerkort), uten unntak har sprekk ført til at man har mista kortet igjen, dog litt spesielt at legen går god for deg, nå vet jeg ikke noe om omstendighetene dine, men aldri opplevd at de har godtatt en sprekk hos noen av de jeg følger opp.
Vis hele sitatet...
Sprekk ført til at de mister lappen? Når man har fått den igjen kan man jo drikke, bare svært moderat. Jeg har ikke drukket siden jeg fikk tilbake lappen.
Sist endret av ranrøjb; 29. september 2019 kl. 20:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ranrøjb Vis innlegg
Jeg hadde en positiv prøve i løpet av 12 mnd og ingen positive i 2019, så ingen fare for trafikk sikkerheten, tar og fortsatt prøver. Har advokat på saken.

Sprekk ført til at de mister lappen? Når man har fått den igjen kan man jo drikke, bare svært moderat. Jeg har ikke drukket siden jeg fikk tilbake lappen.
Vis hele sitatet...
Når de har den midlertidig etter å ha levert rene prøver i x antall mnd. Typisk avtale flere av 'mine' har hatt har vært 6mnd rene prøvet, så ny oppkjøring eller førerkort i posten i et år mot regelmessige prøver eller stikkprøver, 1 sprekk og de har mista den, dvs om verdien er over grensa på cdt eller peth. Svært moderat inntak kan gå, men kommer an på.