Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3412
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en kompis som prøvde LSD for første gang i høst, og etter det har han blitt ganske "frelst" av det for å si det mildt. Han tar det nå 2-3 ganger i måneden og mener at det ikke har noen negative sider i det hele tatt. Og det virker heller ikke slik på han, men har jo hørt noen "skrekkhistorier" gjennom årene som bad trips og at tiden kan stoppe osv.

Jeg har aldri prøvd det selv og vurderer kanskje å ta det sammen med han når sommeren kommer. Men jeg skulle gjerne hørt litt om hva som kan være negativt med det? Jeg sliter en del med angst og har hørt at man kan "kureres" av en trip, men også at det motsatte kan skje.

Så det hadde vært interessant å høre litt om skyggesiden til LSD, sopp osv.

PS! Når jeg skal ta det skal jeg ta en liten dose, en halv lapp anbefalte han meg å starte med.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer ann på doseringen på en lapp selvsagt.
Men la oss si at det er lapper på 200UG, så er likevel 100UG en relativt grei starterdose.

LSD er kraftige saker. Om angsten din vil kureres eller ei, er det ingen garanti for. Angsten kan nok bli ganske forsterket i selve trippen.
Det viktigste er nok at du er i trygge omgivelser når du tar LSD'en. Dersom det er "ok" for deg og du er innstilt på at du kan få angst under trippen, så sier jeg "go for it".

Etter en tripp, så kan det føles som du har opplevd noe helt sinnsykt. Som om du skulle ha reist jorda rundt i ei lita jolle. Ofte så sitter man igjen med en følelse av at man er jævlig glad for at man gjorde det, men det frister ikke med gjentakelse umiddelbart. (Syntes derfor det er ganske spenstig av kompissen din at han kjører på 2-3 ganger i måneden.)

LSD er relativt trygt, spesielt med en dose på 100UG, så skal du ikke se bort i fra at du får en veldig fin førstegangsopplevelse.
Forbered deg godt.
Sørg for at settingen er så bra som overhodet mulig. Skal dere være inne, så rydd, vask, gjør unna diverse gjøremål som du kanskje har utsatt en stund, dra å tren, ta deg en god dusj etc. Alt som gir deg et bedre mindset og bedre samvittighet denne dagen, er med på å gi deg en bedre opplevelse.

Kan være en fordel å forberede en god spilleliste med musikk, da enkelte oppgaver kan virke uoverkommelig. Hvertfall på større doser.

Min første tur var på 100UG, og det var absolutt ikke overveldende, så det skal nok gå fint.
Tror også LSD kan være litt bedre å starte med enn sopp. Du har bedre kontroll over trippen på LSD kontra på Sopp.

Når du blir komfortabel med LSD, så kan du ta samme regimet på sopp, og dosere deg litt opp. (Sopp er også et veldig trygt rusmiddel.)

Vi er alle forskjellige, og LSD og Sopp er absolutt ikke for alle. Det kan godt hende at det gjør underverker for angsten din og andre ting.

Mange skryter uhemmet over at Psykedelika har endret livene deres, og at de har med seg masse fornuftige ting tilbake fra turen, etter å ha reflektert over livet, men ikke forvent for mye.

Jeg har trippet på ganske store doser LSD og Sopp. Både sammen med andre, og helt solo for å prøve å få mest mulig ut av trippen.
Kort oppsummert, så har jeg ikke hatt med meg en damn shit tilbake til virkeligheten igjen, bortsett fra en steike bra opplevelse.
Dagene etter en trip, så kan man føle at man setter mer pris på livet, og man kan ha en fin "afterglow".
LSD er mindfuck gange en million opphøyd i annen. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde prøvd det.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan bli vettskremt og få en stuck som varer i måneder, om ikke år. Er som å få en "fuck you" fra din egen psyke, og som skremmer deg på verste tenkelige måte.
Satt alene gjennom en "thought-loop" engang, altså at jeg hadde hakk i plata, for å si det slik. Tenkte den nøyaktig samme lille tanken på repeat. La oss si tanken varte i 2 sekunder, også bare kom den igjen og igjen. Ble selvsagt kjemperedd for at det kom til å være sånn for alltid, og at jeg hadde "tippa over".

Det jeg lærte av dette, var at jeg ikke burde legge meg for å sove på slutten av en trip. Jeg lærte at jeg må forsikre meg om at trippen er 100% over, før jeg skrur av lyset. For hvis hodet fortsatt små-tripper, og det er stappmørkt på soverommet ditt, så begynner gjerne hodet å prøve å stimulere seg selv

En annen gang kasta jeg opp i søvne etter en sopptur, det var mildt sagt ubehagelig.
Det er sånn sett bedre å ha en hel dag på syre enn å legge seg uferdig
Om du skal prøve LSD ville jeg sterkt anbefale deg å ta dette som en seriøs dyp og innsiktsfull opplevelse i din egen psyke.
Ikke se på dette som noen slags fest og morro, fordi det er definitivt ikke psykedelika. Spesielt om man ikke vet hva man driver med.

Vær veldig obs. på set&setting. Altså ditt "mindset" og din "setting". Jeg vil sterkt anbefale deg å ta turen når du føler deg bedre psykisk enn du vanligvis gjør. Du sier du sliter litt med angst, vet ikke om dette er diagnosert eller ikke. Men uansett, så ta turen når du har følt deg relativt bra en god periode. Deretter, ta turen med folk du stoler fullt og helt på, og i et miljø/område du føler deg fysisk og psykisk trygg. Jeg vil også anbefale å lage et alenerom, ettersom mange kan få et behov av å være for seg selv.

Psykedelika kan få opp underbevisste prosesseringer du aldri visste du hadde engang. Det kan være følelser tilknyttet enkelte hendelser i livet ditt, indre drifter du har eller ambisjoner du ønsker å oppnå. Derfor er det viktig å ikke ta psykedelika med folk du ikke stoler fullt og helt på, da enkelte ting vil mest sannsynlig komme opp uavhengig om du vil eller ikke.


Til din kompis, så har jo ikke LSD visst seg å ha noen fysiske bivirkninger på oss mennesker. Altså, det er ingen som har klart å bevise at LSD er nevrologisk giftig/skadelig. Jeg vil derimot advare han og han en slik holdning til turing. Under psykedelika, så "kobler" du deg av ditt eget selv. Du gir på en måte slipp på din egen personlighet og ditt eget "ego". Å drive og ta LSD flere ganger i måneden, så gir du aldri deg selv tid til ordentlig integrering. Dette vil jeg påstå kan ha ganske seriøs bivirkninger over lang tid, ettersom at man ikke er klar over at sin egen utvikling blir til de grader hemmet.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har prøvd LSD et nærmere ti ganger, og jeg kan ærlig innrømme at det er noe av det sykeste jeg har gjort, både på godt og vondt. Det har gitt meg en intens følelse av glede og fullkommenhet , men det har også ført meg inn i frykt og særdeles negative sinnstilstander. Det er nå litt over et år siden jeg prøvde det sist, og jeg vet ærlig ikke om jeg kommer til å prøve det igjen.

Jeg vil egentlig ikke anbefale LSD til noen. Ikke fordi jeg tror det er så veldig farlig, men om du trenger at noen "pusher" stoffet på deg for å prøve det, så er sjansen for at det går galt mye større.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
LSD er mindfuck gange en million opphøyd i annen. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde prøvd det.
Vis hele sitatet...
Føler med deg, med det sagt, synd psyken din ikke vil vokse....
Anbefaler deg heller og bearbeide angsten med evt hjelp, og heller fyr deg en rev i ny og ne når det har vært mye til hodet en stund.
Mye bedre medisin.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Den overskriften... så mye mening i så få ord...

Ingenting er bare positivt
Anonym bruker
"Bitter Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei. Kommer an på hvordan du ser på det. LSD kan få deg til å oppleve helvette, bokstavelig talt. Etter man har opplevd helvette, forandrer man ofte syn på ting her i livet, ofte for alltid. Legger merke til ting man har tatt for gitt. Innser at livet er utrolig, på godt og vondt.

Noen dager er jeg takknemlig for opplevelsen jeg hadde. Andre dager skulle jeg ønske jeg aldri hadde hatt den. Livet var mye enklere før. Fikk PTSD og har vært gjennom en eksistensiell og spirituell krise nå snart et år etter. Trippen endte i selvskading, sykehusinnleggelse og rulleblad. Dette var første og siste gang ca 150mcg.

Ser på det som den forbudte frukt...Kunnskap om livet som kan medføre sterke konsekvenser hele livet etterpå. Livet er en tripp...
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Microdoser er vel nokså safe , men LSD er kraftige saker og jeg veit om maaange som har trippa fullstendig over på det og blitt schizofrene, noen innlagt, ufør, koko og medisinert i dag, andre går fortsatt rundt og tror at de oppriktig er Jesus eller en eller annen ancient gud.
Kan ikke tro LSD flere ganger i mnd, eller året er bra! Har gjort det 2 ganger ila 15 år og det var nok for meg! Har veldig respekt for det og kommer ikke til å ta det igjen heller.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser på det som den forbudte frukt...Kunnskap om livet som kan medføre sterke konsekvenser hele livet etterpå. Livet er en tripp...
Vis hele sitatet...
Det er denne kunnskapen jeg er litt nysgjerrig på. Men kan du utdype hva som menes med at livet er en tripp? Jeg tenker det litt allerede selv, men jeg liker å høre andres synspunkter.

Selv synes jeg livet er ganske trippy allerede nå når man tenker på det. Atomene i kroppen vår tilhørte en gang stjernene, og atomene i lillefingeren min kan en gang ha vært i et atom i Djengis Khan. Vi er bare et mikroskopisk blipp i evigheten og noen av verdens smarteste matematikere mener bestemt at det finnes parallelle universer.

I mangel på et godt norsk ordtak må jeg bare si: "what the fuck"

Takk for interessante svar så langt. Det er spennende å lese om deres erfaringer.

TS
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er denne kunnskapen jeg er litt nysgjerrig på. Men kan du utdype hva som menes med at livet er en tripp? Jeg tenker det litt allerede selv, men jeg liker å høre andres synspunkter.

Selv synes jeg livet er ganske trippy allerede nå når man tenker på det. Atomene i kroppen vår tilhørte en gang stjernene, og atomene i lillefingeren min kan en gang ha vært i et atom i Djengis Khan. Vi er bare et mikroskopisk blipp i evigheten og noen av verdens smarteste matematikere mener bestemt at det finnes parallelle universer.

I mangel på et godt norsk ordtak må jeg bare si: "what the fuck"

Takk for interessante svar så langt. Det er spennende å lese om deres erfaringer.

TS
Vis hele sitatet...
Bascially får man en følelse av universell tilhørighet, at alt er connected i en intelligent energikilde, om det er en maskin eller en overgudelig skaper veit vi jo ikke men det oppleves mer som en overgudelig skaper som har skapt det maskineriet vi kjenner som eksistensen her på jorda. Man får flere ephiphanies , liksom en følelse av å tilhøre noe hellig og forskjellige forståelser om at det her bare er en reise og en slags skole for sjelen før vi når neste sjelelige level(annen planet? annet univers? annet liv reinkarnert på jorden? annen eksistens f eks som femdimensjonalt åndelig vesen?) selvom man ikke helt kan sette fingern på det. Men LSD gir ikke alltid dette her, LSD kan også være en mindfuck ut av galakser hvor du suger inn og påvirkes av småting som fucker med deg i en badtrip. Ene trippen min trodde jeg det kom laser ut av øya til alle som gikk med briller og følte de scanna meg og ble drit redd, og til tross for ganske normal/lav dose så ble det too much på et punkt hvor det føltes som jeg satt i et lyntog i en lyntube og måtte holde meg fast og ikke tålte at noen sa noe, tålte ikke musikken fordi det dro meg inn i en mørk dimensjon. Lærte ikke noe konkret, utenom denne aha følelsen og at man plutselig forstod at alt var interconnected og del av noe større og hellig.

LSD er kjemisk fremstilt i lab, hvis det du virkelig vil er å motta den universelle kunnskapen fra den "forbudte frukt" , så burde du heller melde deg på et profesjonelt ayahuasca retreat med erfarne autentiske sjamaner. Da får du det rett fra moder jord, åndeverden passer på deg via sjamanenes icaros (sanger og mantraer) og hjelper deg til å låse opp dør for dør med god og trygg guiding og velsignelse.
LSD og Sopp skal du være forsiktig med!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
LSD er kjemisk fremstilt i lab, hvis det du virkelig vil er å motta den universelle kunnskapen fra den "forbudte frukt" , så burde du heller melde deg på et profesjonelt ayahuasca retreat med erfarne autentiske sjamaner. Da får du det rett fra moder jord, åndeverden passer på deg via sjamanenes icaros (sanger og mantraer) og hjelper deg til å låse opp dør for dør med god og trygg guiding og velsignelse.
Vis hele sitatet...
Veldig enig med deg, men vær forsiktig med å anbefale ayahuasca retreats til folk som engang ikke har prøvd LSD. Ayahuasca er en av de sterkeste opplevelsene vi mennesker kan ha, det kan virkelig bryte opp psyken din til de grader noen folk ikke takler.

Det er noen retreats som også er pure scam. Virker veldig bra, ender opp med at du blir ranet, mishandlet eller verre. Det har skjedd før. Skjer fortsatt.

Tror TS bør holde seg til LSD og under inntil videre
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Microdoser er vel nokså safe , men LSD er kraftige saker og jeg veit om maaange som har trippa fullstendig over på det og blitt schizofrene, noen innlagt, ufør, koko og medisinert i dag, andre går fortsatt rundt og tror at de oppriktig er Jesus eller en eller annen ancient gud.
Kan ikke tro LSD flere ganger i mnd, eller året er bra! Har gjort det 2 ganger ila 15 år og det var nok for meg! Har veldig respekt for det og kommer ikke til å ta det igjen heller.
Vis hele sitatet...
Ja de gode gamle urbane mytene lever fortsatt ser jeg. Du kjenner sikkert en som tror han er en appelsin og?
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg personlig er kjempe fan av lsd. Jeg har tatt det mange ganger med kompiser og føler alltid jeg får noe ut av det. Jeg har aldri sett på det som en tur inn i sinnstilstander din osv osv osv, men heller en opplevelse jeg føler meg rikere ved å ha opplevd. Man tenker på ting og ser ting fra forskjellige perspektiver, man kan ha kjempe mange interessante samtaler og opplevelser med venner man føler seg trygg på. Har selv hatt en badtrip men selv da følte jeg at jeg kom ut av det på en bra måte.

Lsd er veldig individuelt, jeg personlig har en veldig sterk psyke og gjør at jeg takler trips bedre enn kompisene mine. Du burde ikke ta noe mer enn 200 første gangen, være i trygge og fine omgivelser. Vil anbefale deg å gjøre det ute på en fin sommerdag. Har alltid følt meg veldig innestengt og ubekvem innenfor 4 vegger. Og er ingenting som er mer nydelig en blomster og trær under en strålende sol, og se på noen skyer som ser ut som er malt på himmelen. Vær trygg og nyt det du får oppleve.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Ja de gode gamle urbane mytene lever fortsatt ser jeg. Du kjenner sikkert en som tror han er en appelsin og?
Vis hele sitatet...
Det er ikke myter noe av det jeg skrev. Det gjelder blandt annet en jeg var bestekompis med i ca 10 år, han ble innlagt i over et år på det lengste og i flere kortere omganger over flere år. Er i dag schizofreni diagnosert og går på medisiner, men ufør og ikke i stand til vanlig liv. Ble sånn etter to år med mye tripping, noen uker hver uke aleine ute skogen. Ikke kult å se hvordan det klikka for han og han kunne bryte ut i latter eller frykt helt randomly fordi han hadde halliser uten å trippe, høre han snakke om at han var trent opp til å lese tanker og teleportere seg, var sønn av både putin og jesus osv.. Andre er også venner av meg fra tripmiljøet og spirituelle yoga miljøet.
Synd med sånne som deg som bagatelliserer de potensielle alvorlige skadevirkningene av psykedelika! Alt er ikke alltid bare fryd og gammen skjønneru
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke myter noe av det jeg skrev. Det gjelder blandt annet en jeg var bestekompis med i ca 10 år, han ble innlagt i over et år på det lengste og i flere kortere omganger over flere år. Er i dag schizofreni diagnosert og går på medisiner, men ufør og ikke i stand til vanlig liv. Ble sånn etter to år med mye tripping, noen uker hver uke aleine ute skogen. Ikke kult å se hvordan det klikka for han og han kunne bryte ut i latter eller frykt helt randomly fordi han hadde halliser uten å trippe, høre han snakke om at han var trent opp til å lese tanker og teleportere seg, var sønn av både putin og jesus osv.. Andre er også venner av meg fra tripmiljøet og spirituelle yoga miljøet.
Synd med sånne som deg som bagatelliserer de potensielle alvorlige skadevirkningene av psykedelika! Alt er ikke alltid bare fryd og gammen skjønneru
Vis hele sitatet...
Poenget er at det er ikke LSD som har gjort han sånn. Det kunne like gjerne vært fylla, en joint, eller kjærlighetssorg. Det ville skjedd før eller siden uansett. Det kan nok være en trigger, for noen med latente psykiske lidelser, men det er ikke en årsak til schizolidelser. Lsd eller noe annet stoff er ikke hundre prosent trygt, men å legge det fram som om det er en stor sjans for å bli fullstendig psykotisk grønnsak er bare overdrivelser
Synd med sånne som deg som ikke setter deg inn i hvordan ting henger sammen
Mange hippier på bruket som liker å si at de negative opplevelsene på LSD er like nyttige som de dårlige. Jada, med de riktige folkene og det riktige utgangspunktet (selvinnsikt, psykisk helse, gener) så kan det være sant.

.. Men av og til er en negativ opplevelse kun det. Negativ for psyken din.

I psykologien så er antall negative opplevelser i livet ditt en "significant predictor" for visse dårlige psykisk helseutfall med folk av visse gener.

Å hvitmalte LSD som et verktøy som berøres av dette fenomenet har ikke noe for seg.

LSD er langt ifra noe som nødvendigvis "bare er positivt" og det kan slå ut begge veier.

Det eneste man kan gjøre er å mitigere risikoen, men med den legale statusen og konteksten mange tar det i så er det mange som ikke gjør det til stor nok grad heller.

Tl:dr, nope. LSD er ikke bare positivt. Alt innebærer risiko og alt kan ha siddeffekter.
Sist endret av Picard; 15. mars 2019 kl. 20:17.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har droppa syre to ganger. Begge gangene ble jeg så mindfucked at jeg glemte at jeg trippa og trodde det jeg ooolevde var virkelig. Vil ikke kalle dem bad trips akkurat, men var ikke særlig trivelig. Kan være det ikke passer for meg, eller at jeg har vært uheldig. Er ikke akkurat gira på å prøve igjen. Sopp derimot har jeg bare positivt å si om.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har droppa syre to ganger. Begge gangene ble jeg så mindfucked at jeg glemte at jeg trippa og trodde det jeg ooolevde var virkelig. Vil ikke kalle dem bad trips akkurat, men var ikke særlig trivelig. Kan være det ikke passer for meg, eller at jeg har vært uheldig. Er ikke akkurat gira på å prøve igjen. Sopp derimot har jeg bare positivt å si om.
Vis hele sitatet...
Var det noe spesielt uforståelig som skjedde da? Siden du var mindfucked men glemte at du trippa? Sikkert litt vanskelig å forklare til en som ikke har opplevd det, så det forstår jeg

TS
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Nei. Det er noe med synet mitt, usikker på hva det er, eller om det engang er et term på hva det kan være. Merkelige koblinger, fargetoner jeg ikke lenger klarer se på, enkelte elementer er alltid i bevegelse osv. Dette er utelukkende visuelle symptomer. Psykiske vil heller være et endret syn på alt, men jeg klarer lenger ikke se det positive, alt, hele verden virker så skitten og ekkel, og det er mange ganger jeg ikke helt klarer å skille virkelighet, drømmer eller fantasi fra hverandre, de mikses sammen på en finulig og unik måte. Jeg har brukt dely alt for mye, men har heldigvis fornuften til å roe ned nå, noe jeg har gjort siden nyttår.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Poenget er at det er ikke LSD som har gjort han sånn. Det kunne like gjerne vært fylla, en joint, eller kjærlighetssorg. Det ville skjedd før eller siden uansett. Det kan nok være en trigger, for noen med latente psykiske lidelser, men det er ikke en årsak til schizolidelser. Lsd eller noe annet stoff er ikke hundre prosent trygt, men å legge det fram som om det er en stor sjans for å bli fullstendig psykotisk grønnsak er bare overdrivelser
Synd med sånne som deg som ikke setter deg inn i hvordan ting henger sammen
Vis hele sitatet...
Igjen, synd du bagatelliserer det fordi plutselig er det en 15 år gammel kid som ødelegger livet sitt fordi en på Freak sa det var greit. Ut fra det du skriver så er det jeg som har satt meg inn i hvordan hjernen og neuronene henger sammen med dette her, og ikke deg åpenbart.

|------| her løper neuronene frem og tilbake mellom transmitterne, men ved overaktivering som skjer når man kronisk tripper over så hopper neuronene over "veggen" og kommer seg ikke tilbake igjen i riktig bane. Det er en direkte årsak av det som foregår i hjernen når man tripper over.

Jeg har ikke noe som helst sted sagt at det er stor sjans for at dette skjer, flertallet inkl meg selv har det gått helt fint med, men det kan skje, og skjer fler enn at man bare kan bagatellisere de potensielle skadevirkningene og å fremstille det som trygt å trippe på LSD ofte/hver uke, på nettet som du gjør er ikke bare kunnskapsløst men også farlig.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Igjen, synd du bagatelliserer det fordi plutselig er det en 15 år gammel kid som ødelegger livet sitt fordi en på Freak sa det var greit. Ut fra det du skriver så er det jeg som har satt meg inn i hvordan hjernen og neuronene henger sammen med dette her, og ikke deg åpenbart.

|------| her løper neuronene frem og tilbake mellom transmitterne, men ved overaktivering som skjer når man kronisk tripper over så hopper neuronene over "veggen" og kommer seg ikke tilbake igjen i riktig bane. Det er en direkte årsak av det som foregår i hjernen når man tripper over.

Jeg har ikke noe som helst sted sagt at det er stor sjans for at dette skjer, flertallet inkl meg selv har det gått helt fint med, men det kan skje, og skjer fler enn at man bare kan bagatellisere de potensielle skadevirkningene og å fremstille det som trygt å trippe på LSD ofte/hver uke, på nettet som du gjør er ikke bare kunnskapsløst men også farlig.
Vis hele sitatet...
Du sier mye men ingen kilder. Hvor har du alt det her fra. Kronisk tripping er også en myte, hppd er noe annet hvis det er det du mener. Jeg har heller ikke sagt det er greit for en 15 åring å ta lsd eller noe annet for den saks skyld.
jeg kan by på ett unikt synnspunkt fra en som aldri trippa så sinnsykt mye selv men som hele tiden har spilt musikk for dem som tripper. mest.... =)

Her er mine 5 punker jeg mener må til for en perfekt førstetripp:
(etter den første om den er bra kan du styre lettere fritt på neste)
TRYGGHET>VARME>VENNER>TIMING>LOKASJON>MUSIKK>STEMMNING.
TVVTLMS = har du denne faktoren blir det bra. ikke gidd uten engang. det er en lang reise å du kan ikke snu

bare å si ifra jeg tar veldig gjærne på meg oppdrag som muskalt veilleder sammen med en shaman eller tri,
vi er i skogen hele sommern med PA
Sist endret av Technomas; 16. mars 2019 kl. 04:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var det noe spesielt uforståelig som skjedde da? Siden du var mindfucked men glemte at du trippa? Sikkert litt vanskelig å forklare til en som ikke har opplevd det, så det forstår jeg

TS
Vis hele sitatet...
Litt vanskelig å forklare ja. Ene gangen tenkte jeg at hele livet fram til nå hadde vært en tripp, og at jeg plutselig var normal og hadde fjerna sløret. Skikkelig trist tanke å plutselig tro at alle minner du har hatt og folk du har kjent bare var oppspinn. Følelsen var så sykt ektefølt og "sann" at det var helt overveldende.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Litt vanskelig å forklare ja. Ene gangen tenkte jeg at hele livet fram til nå hadde vært en tripp, og at jeg plutselig var normal og hadde fjerna sløret. Skikkelig trist tanke å plutselig tro at alle minner du har hatt og folk du har kjent bare var oppspinn. Følelsen var så sykt ektefølt og "sann" at det var helt overveldende.
Vis hele sitatet...
Jeg opplevde akkurat det samme selv en gang, men det var på sopp. Plutselig hadde jeg "våknet opp" og "skjønte" at all eksistens og alle minner noensinne var kun min egen fantasi, inkludert meg selv. Jeg så symbolikk i alt rundt meg (spesielt naturen), og til og med musikken kommuniserte til meg i den forstand at teksten i sangene var mine eksakte tanker i det øyeblikket. Da jeg hørte den samme musikken dagen etter omhandlet tekstene selvsagt noe helt annet, men husker det satt en støkk i meg i flere uker etterpå. Jeg husker jeg kunne få angst bare av å tenkte tilbake på trippen i lang tid, for den opplevelsen var ren, evigvarende frykt.

Jeg spiste vel rundt 4-5 gram den gangen, og kommer ikke til å ta så mye igjen. Etter den trippen fikk jeg helt ny respekt for psykedelisk, enten det er LSD eller sopp.

For meg blir det litt vel mye, selv om jeg har venner som liker å tøye strikken enda lenger. Men de tar dette en del mer enn meg og klarer derfor å holde trippen litt mer i tøylene.

Var det jeg opplevde i nærheten av en egodød, eller blir man enda mer "borte" da? Jeg klarte fortsatt å gjenkjenne min egen identitet og jeg hadde ikke voldsomme hallusinasjoner, men jeg var fullstendig mindfucked å bare det å åpne tastelåsen på mobilen var en umulig oppgave.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Faen det samme skjedde meg! Tekstene i musikken snakket til meg og "ertet" meg for at jeg hadde trodd at livet mitt fantes. Bet ihop tennene og aksepterte det, men var uansett jævlig trist. Men det gav meg et nytt syn på livet og de jeg er glad i, så noe positivt kom jo ut av det.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får gåsehud når jeg hører sangene igjen nå. Tekstene er de samme, men jeg satte dem i kontekst til det jeg opplevde.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
|------| her løper neuronene frem og tilbake mellom transmitterne, men ved overaktivering som skjer når man kronisk tripper over så hopper neuronene over "veggen" og kommer seg ikke tilbake igjen i riktig bane. Det er en direkte årsak av det som foregår i hjernen når man tripper over.
Vis hele sitatet...
Uhm.. har du noen kilder på dette? Må være noe av det merkeligste jeg har lest.
Jeg har prøvd lsd etpar ganger, men sist gang endte det i en badtrip og etter det har jeg ikke turt å ta det igjen.

Følte at jeg hadde blitt gal å at verden jeg engang kjente var borte. At jeg kom til å bli i denne tilstanden for alltid.
Det var helt for jævlig rett og slett!


Ble utrolig lettet da jeg begynte å føle meg normal igjen ��
Tripper ikke lengre av forskjellige grunner, men har ganske mye erfaring med LSD, angst og depresjon. Først av alt, ja, LSD er merkelige greier. Mindfuck gange en million opphøyd i annen som Drugsarebadmkey sier. Tror hvordan man takler en trip kommer veldig an på hva slags type person man er. Noen som er redd for å miste kontrollen f.eks. ville blitt skremt av en slik opplevelse. Det er mange mennesker jeg tenker aldri hadde hatt godt av noe sånt. Hvis man begynner å holde tilbake og kjempe mot rusen går det fort til helvete. Enkelte klarer å si fuck it og hoppe med hodet først nedi kaninhullet. Jeg var en av sistenevnte. Jeg ville alltid dypere, hadde et sterkt ønske om å komme helt til bunnen. Det gikk enkelte ganger veldig fint og andre veldig galt.

Jeg var også som kompisen din, trippet gjerne med engang toleransen hadde gått vekk etter ca. 2 uker over en ganske lang periode. Det var nok ikke noe medisin for hjernen. Man kan få syre-hangover, selv om det ikke er noe mange snakker om. Man føler seg gjerne litt utslitt psykisk en stund.

Prøvde sopp allerede som 16-åring (Huff, freakforum..) så visste litt hva jeg gikk til og var ganske innforstått med hva tripping gikk ut på, men glemmer aldri den følelsen når syra begynte å kicke for fullt første gang. Det blåste meg helt av banen. Det er som å føle ting man aldri har følt før. Alt kjennes så annerledes og merkelig ut. Husker jeg smelta sammen med dyna og ble i ett med alt.

Hvordan rusen oppleves varier så mye fra gang til gang og på dosering. En såpass lav dose som 100ug kommer man ikke til å gå så veldig dypt. Kanskje litt bevegelse i synsfeltet, veldig klassiske ting som baderomsflisene danser litt og trærne ute puster og slikt. Ikke noe voldsomt. Men det er egentlig ikke så viktig. Det mest sentrale skjer i hodet, hvordan man opplever ting og hvordan sansene blir forsterket. Har alltid vært fascinert over hvordan hjernen blir som er super computer. Man kan stirre på et ekstremt komplekst bilde og bare føle at man klarer å ta inn absolutt alt av informasjon umiddelbart. Nesten som i serien/filmen Limitless. Veldig sprøtt i grunn.

Synes 100ug er en grei start hvis man ikke har noe erfaring. Pleide å ta slike kosedoser som jeg kalte det med noen glass rødvin. Opplevde å få mye mer innsikt og empati ovenfor andre. Levde meg mer inn i samtaler osv. Absolutt veldig hyggelig. Hvis man beveger seg oppover vil det skje ganske mye drøyere ting. Men det er definitivt noe man burde jobbe som oppover med.

Har aldri opplevd å fått loops på lavere doser, men går man litt høyere kan det bli ganske slitsomt. Det kan være skremmende, men det kommer an på hvordan man ser på det. Det er jo ikke nødvendigvis en dårlig ting. Det kan være ganske fascinerende det også. Men definitivt fort gjort å bli veldig desorientert og forvirret. Husker spesielt en gang jeg loopet meg helt bort. Visste hverken om jeg var oppned, rettfrem eller sidelengs, klarte ikke huske tankene mine 1 minutt frem i tid og satt egentlig bare å lo så jeg grein fordi jeg endelig skjønte hvordan alt hang sammen. Det var så latterlig enkelt. The cosmic gigge. Prøvde å skrive det ned på et ark i mens jeg loopet frem og tilbake i tid. Det var mildt sagt veldig utfordrende og ga svært lite mening i ettertid. Tror jeg har den lappen liggende her en plass. Ganske morsomt å se tilbake på. Noe annet som sjokkerte meg veldig var synesthesia, hvor sansene blander seg og man opplever å høre farger, lukte musikk osv. Husker jeg fikk en merkelig lukt i nesa. Gikk rundt å luktet på alt og spurte andre, lukter dere det her? hva faen er det, er det meg som lukter sånn? Det kjentes så utrolig snålt ut. Nesten umenneskelig.

Det er veldig mange gode sinnstilstander man kan havne i, som f.eks. hvor man nærmest når nirvana. Der alt er ubetydelig, du er alt som er, har vært og alt som kommer til å være. Egoet ditt er helt borte. Man bare er. Det er en ganske ubeskrivelig følelse. Samtidig er det også mange dårlige sinnstilstander man kan havne i. Desperasjon, nærmest helvete med faktisk fysisk smerte. Slike trips kan være vanskelige å svelge, men risikoen og hvor ille det kan bli øker med dosering.

I forhold til angst og depresjon synes jeg det har verken hjulpet eller gjort det verre. Tror grunnen til at jeg var såpass ukritisk og gomlet i meg såpass idiotiske doser var at jeg følte jeg ikke hadde noe å miste. Var til tider suicidal, så eventuelle bad trips skremte meg ikke så mye. I dag har jeg mye mer å miste og hadde aldri turt å gjort noe sånt igjen.

Hadde egenlig en plan for dette innlegget, men det ble mest rot og mine tanker, men men. Anbefaler å sjekke ut PsychedSubstance sine videoer om LSD på YouTube. Veldig riktig og informativt. Så må du komme med en rapport om det gjennomføres
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av random98688 Vis innlegg
Hvordan rusen oppleves varier så mye fra gang til gang og på dosering. En såpass lav dose som 100ug kommer man ikke til å gå så veldig dypt. Kanskje litt bevegelse i synsfeltet, veldig klassiske ting som baderomsflisene danser litt og trærne ute puster og slikt. Ikke noe voldsomt. Men det er egentlig ikke så viktig. Det mest sentrale skjer i hodet, hvordan man opplever ting og hvordan sansene blir forsterket. Har alltid vært fascinert over hvordan hjernen blir som er super computer.
Vis hele sitatet...
Takk for et veldig interessant innlegg (og takk til dere andre også!). Jeg ble anbefalt en halv lapp første gangen, og det er vel rundt 50g? Jeg synes det virker litt guffent å miste kontrollen, men samtidig veldig fascinerende.

Men om man tar 50ug, skjer det kanskje ikke så veldig mye? Kameraten min starter ofte med det og jobber jeg oppover over noen timer (kanskje avslutter på 150ug). Men da blir kanskje dosen "vannet ut"? Har hørt at det er det første man inntar som setter standaren for trippen, men det kan godt være det bare er en myte. Er jo nok av myter i de psykedeliske miljøene

TS
Sist endret av meitemark; 15. august 2019 kl. 14:22.
Nei.
Flere venner har bodd på dps`r i opptil 17 år etter å ha bæda

Vær på fjellet, bekymringsløs,godt vær og en du er trygg på,
Ja så d en sjelsettende opplevelse, å en er aldri den samme personen etter en god tripp.
Nærmeste nirvana man kommer gjort rett.
En bekymring,reservasjon mot å prøve, STOPP, negative tanker ekspandere lett å da bæder du gjerne.

Men heller hundre fleip enn en lapp. Det som finnes i dag☠️ Nei.

Satte ett halv gram minus, m lyd i i forrige uke.

Sopp er trygt.
Sist endret av slitenRealist; 21. mars 2019 kl. 15:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Random98688 Vis innlegg
50ug kommer nok ikke til å blåse deg av banen, nei. Du vil nok kjenne det, men det blir litt som å røyke seg litt grønn. Ganske mildt.

Personlig har jeg erfart at redosering på LSD fungerer ganske dårlig. De gangene jeg har prøvd har det kanskje bare forlenget trippen litt? Virker som den første dosen man tar setter trippen. Virker som det er ganske stor enighet om det rundt om kring på Internett. Jeg tok alltid alt på engang. Har ikke noe fakta på bordet, men det er sånn jeg har opplevd det hvert fall
Vis hele sitatet...
Tenker jeg starter med 50ug, så får jeg heller ta mer ved en annen anledning dersom jeg synes det var spennende. Man fungerer vel greit med så lav dose? Må nok ta bussen hjem etterhvert, så må ha det litt i bakhodet

TS
Sist endret av meitemark; 15. august 2019 kl. 14:21.
Anonym bruker
"Orange Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tenker jeg starter med 50ug, så får jeg heller ta mer ved en annen anledning dersom jeg synes det var spennende. Man fungerer vel greit med så lav dose? Må nok ta bussen hjem etterhvert, så må ha det litt i bakhodet

TS
Vis hele sitatet...
Funker helt OK, ikke ha høye forventninger. Du kommer ikke til å ha noe visuelle forandringer, og det som mest sannsynlig vil skje er forandring i tankemønsteret ditt. Har selv trippet på lave doser, var vel mest sannsynlig mellom 80-100 ug, og da "trippet" jeg knapt. Røyket i tillegg.

Men personlig var jeg ikke så interessert i å trippe veldig visuelt, jeg synes fortsatt det rusen ga meg med tanke på forandring i tankemønster var svært interessant og definitivt noe jeg ville prøvd igjen. Men, jeg hadde dog høyere forventninger noe som gjorde meg litt skuffet under trippen.