Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 14975
Er nevnte stoffer lovlige? Hvor kjøper en de?

Takk.

Fant det ut. Limonen kjøpes helst fra utlandet (lovlig), da det virker som norske leverandører kun selger i mindre volum.
Kalsiumhydroksid fåes kjøpt billig i Norge.
Sist endret av anon348863510; 27. januar 2016 kl. 15:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal du lage malingsfjerner :P?
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Skal du lage malingsfjerner :P?
Vis hele sitatet...
Veel, ikke helt, haha. Er mer i retning mat det jeg lager. Mmmmmmmmm.
Sist endret av anon348863510; 27. januar 2016 kl. 16:23.
Uvaksinert 👍
kaktus? Jeg kjøpte her http://www.ebay.com/itm/100-d-Limone...-/301070961649
Fikk det fraktet med jetcarrier og fult lovlig. Bestilte også Calcium Hydroxide på ebay og MEK, tror nok kanskje ikke de to siste, eller i hvertfall den siste ikke er lov å bestille på nett, men det kom nå frem.
Sitat av daffe Vis innlegg
kaktus? Jeg kjøpte her http://www.ebay.com/itm/100-d-Limone...-/301070961649
Fikk det fraktet med jetcarrier og fult lovlig. Bestilte også Calcium Hydroxide på ebay og MEK, tror nok kanskje ikke de to siste, eller i hvertfall den siste ikke er lov å bestille på nett, men det kom nå frem.
Vis hele sitatet...
Jepp.

MEK og kalsiumhydroksid er tydeligvis begge på biocidlisten, man må altså deklarere innførsel. Tydeligvis er dette ikke mulig, da kun virksomheter kan bruke skjemaene (produktregistre for kjemikalier) på altinn. Jeg orket ikke langsom korrespondanse med miljødirektoratet, så jeg bare bestilte rett fra ebay, jeg og.

Hvilken renhet var MEKen din på? Destillerte du den? Noen problemer med ekstraksjonen?
Uvaksinert 👍
Brukte ikke MEK, det ble fint nok uten så den flaska står nå her til pynt. Men kjøp deg ett vakumfilter, det gjør jobben MYE lettere. Og en separatory funnel er også ett must. Kjøpte begge deler fra Kina og det virker kjempebra. Hvis du ikke har kaktuspulver men biter så tørk de litt ekstra og kjør de i ei elektrisk kaffekvern så du får fint pulver. Ekstraksjonen gikk kjempefint.
Sist endret av daffe; 30. januar 2016 kl. 15:55.
Hvorfor ikke MEK? Det er vel ingen andre fordeler ved vakumfiltrering annet enn at det går fortere?

Det finnes så få norske diskusjoner om meskalinekstraksjon, så takk for all hjelp!
Uvaksinert 👍
MEK er jo for å få ut de siste urenhetene, men disse urenhetene inneholder jo masse godsaker de også. Jeg fikk ett såpass rent pulver så jeg gadd ikke å bruke MEK på det. (hvis det er samme oppskrift)
Når du skal få limonen ut av guffa så er det en helvetes jobb uten vakumfilter. Jeg har gjort dette 3 ganger nå og det som tar 10 sekunder med vakumfilter tar 2-3 timer med hard jobb uten og da får man ikke ut alt heller. Jeg trodde det skulle gå lett med presskanne, men da trodde jeg feil. Selv med ett press på kanskje 30 kilo på presskanna så var det håpløst, mildt sagt håpløst. Kan hende det går greit hvis ikke pulveret er så fint, men jo finere pulver jo lettere å få ut godsakene. Kjøpte ett vakumfilter (koster ikke mye) og da gikk det som en drøm. Nå vet jeg ikke helt hvilken metode du har tenkt å følge, men den jeg fulgte så kjørte jeg 3 runder og fikk ut 90% av resultatet på første runden, så neste gang så blir det nok bare 1 eller kanskje 2 runder.

Dette er resultatet etter en runde, det er litt over 1gram (ut av 100 gram tørka kaktus). Dette ble så bra pulver at det gikk ikke ann å lage an klump/ball ut av det, det smuldret opp hele tiden.
http://i.imgur.com/B7Kb8RC.jpg
Sist endret av daffe; 30. januar 2016 kl. 17:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan noen forklare meg hva det snakkes om her..?
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Kan noen forklare meg hva det snakkes om her..?
Vis hele sitatet...
This!
krydder, smakstilsettning e.l.?
Intrigued

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
This!
krydder, smakstilsettning e.l.?
Intrigued
Vis hele sitatet...
https://www.americanchemistry.com/Pr...etone-MEK.html

tror ikke jeg vil spise dette
Må ikke si at det er til matlaging, ble inntresert dønn..

Men har en følelse av at noe går meg høøyt over hodet her

ahhhh.. Meskalin!
2 øringen rulla ned til slutt..
Sist endret av Eyeamare; 30. januar 2016 kl. 20:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fett! Ett siste spørsmål, du skrev at seperation funnel er et must. Ser man kan bruke en slags saus-, fettseperatør istedenfor, men med denne risikerer man vel å miste noe deilig guffe?

her er tek-et btw hvis noen andre lurte: https://wiki.dmt-nexus.me/69ron'...ine_Extraction
Uvaksinert 👍
Det er ganske lite eddik i forhold til limonen som skal ut. Med en funnel så er det veldig lett å få ut all eddiken og kun eddiken. Vil tro det er veldig vanskelig å helle nøyaktig nok fra en fettseparator.