Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 9763
Det er nok mange her som har hørt lyden av Norge, for dere som ikke har kan det gjøres fra denne lenken, men er det noen av dere som har forslag til hva lyden faktisk kan være?

Som første lenke viser til kan dere se liste over alle forslag hvor alle har vært feil til nå, selvfølgelig.

Dersom noen ikke har direkte forklaring om hva lyden kan være, er det noen som har forslag til omgivelsene av lyden? Selv må jeg påpeke at den høres hul ut - spillt inn i et rom med mye ekko.

Kjør debatt! Så kanskje vi kan få en vinner her fra forumet.


PS! For å delta må du sende en SMS med kodeord LYDEN til 1904. Da er du påmeldt i den påfølgende gjettingen på lufta. (Det koster 1,- kr per melding)
noe som blir trekt opp eller noe
Jeg tror egentlig de fleste vil helst svare selv i konkuransen enn å svare her.. eller hva?
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Du skal få kp for godt poeng, men det er ingen krav til å svare på noe her inne - er det vel?

Det jeg mener er at jeg tviler på at jeg noen gang blir kontaktet, så dersom jeg vet hva svaret er kan jeg legge det som eksempel her for andre å bruke, hvis dem vil.

Alt jeg sier er at jeg vil kjøre debett med dem som vil.
Jeg tror sannelig jeg fant ut av det; må si at det er et sjeldent tilfelle hos de fleste, men har selv opplevd det flere ganger.
Hva med og heller arrangere en egen "lyden av nff"? Hvor man må legge ut en lyd som har forbindelse med forumet.
Isbor, for isfiske trur da jeg.
Sitat av murloc Vis innlegg
Hva med og heller arrangere en egen "lyden av nff"? Hvor man må legge ut en lyd som har forbindelse med forumet.
Vis hele sitatet...
Her på nFF er gøy og morro ikke i ordboken.

Kan noen hoste lyden på en bedre side eller?
Jeg ble litt nysgjerrig på lyden men alt jeg får opp av linken er "Error. This file is neither allocated to a Premium Account, or a Collector's Account, and can therefore only be downloaded 10 times. This limit is reached.
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Jeg ble litt nysgjerrig på lyden men alt jeg får opp av linken er "Error. This file is neither allocated to a Premium Account, or a Collector's Account, and can therefore only be downloaded 10 times. This limit is reached.
Vis hele sitatet...
Samme fikk jeg.
Sitat av methewall Vis innlegg
Samme fikk jeg.
Vis hele sitatet...
Da blir det ikke noe lyd på oss idag ser det ut som. Litt dumt at de ikke har lyden lagt ut på p4 sine nettsider i og med jeg aldri hører på radio.
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Da blir det ikke noe lyd på oss idag ser det ut som. Litt dumt at de ikke har lyden lagt ut på p4 sine nettsider i og med jeg aldri hører på radio.
Vis hele sitatet...
Prøvde å finne lyden (på p4 sin side), men det ser ut som du må abonere, slik at p4 kan tjene penger på at du deltar i konkuransen.
Sitat av methewall Vis innlegg
Prøvde å finne lyden (på p4 sin side), men det ser ut som du må abonere, slik at p4 kan tjene penger på at du deltar i konkuransen.
Vis hele sitatet...
Jævla kapitalist samfunn. Abbonere for å høre en jævla lyd? Kast meg i veggen og kall meg en ostebolle sier jeg bare. Så forøvrig at man kan få den tilsendt på mms, men 15kr er litt drøyt for 2 sekunders lyd. Hadde det vært vanlig takst på 1 kr hadde jeg nok spilt den av om og om igjen til jeg hadde funnet ut svaret. 200k er rimelig fristende.

En gang potten var oppe i 150k hørte dama mi tilfeldigvis på radioen når hu venta hos tannlegen og når hu hørte lyden visste hu med en gang at det måtte være ett kassa-apparat som åpnes. Hu satt med tlf i hånda i 10 min å lurte på om hu skulle ringe helt til noen andre sa det hu trodde. Det var de penga som kunne vært våre
Jeg tok meg friheten til å legge ut en skikkelig link http://dl.dropbox.com/u/1758656/MMS_...10_-_lyd_1.wav


Jeg skjønner ikke hvilken lyd det er, men jeg mener jeg har hørt den før :s
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Jeg tok meg friheten til å legge ut en skikkelig link http://dl.dropbox.com/u/1758656/MMS_...10_-_lyd_1.wav


Jeg skjønner ikke hvilken lyd det er, men jeg mener jeg har hørt den før :s
Vis hele sitatet...

Takk takk, men det er bare drøyt. Ekxtremt dårlig kvalitet på lyden + 2 sekunder lang. Den som klarer å gjette dette må være reint flax
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Jeg tok meg friheten til å legge ut en skikkelig link http://dl.dropbox.com/u/1758656/MMS_...10_-_lyd_1.wav


Jeg skjønner ikke hvilken lyd det er, men jeg mener jeg har hørt den før :s
Vis hele sitatet...
Guesser vilt! En rap?
Sitat av Ullsokk1 Vis innlegg
Guesser vilt! En rap?
Vis hele sitatet...
Om du sjekker første link til trådstarter er det en lang liste over ting som allerede har blitt sagt, deriblandt en rap. Så du må nok ta en wild guess igjen.
skjult reklame?
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Hvorfor skulle dette være skjult reklame?

Vi hørte på dette på arbeid og ville finne svar.
En forbrennings motor av et slag?
Får slenge meg på. Det er noe med bakgrunnsmelodien i denne låta av dirty oppland som får meg til å tenke Norge.

http://www.youtube.com/watch?v=41yASUHBzhw

Fikk høre av en kompis at det var mer western, men jeg er uenig. Hva synes folk?
Alle kan vel klare å gjette hva det der er!

Det er en stor, farget mann med en døende bestemor (blodkreft) som denger løs på polske sirkusdverger med et 3m stålspir av typen HAKI, gammel type selvsagt.
Det hele foregår nede i en ballasttank på en oljerigg som ligger til riving ved en såkalt skipskirkegård ved Elfenbenskysten.

Selv om det er varm og innestengt luft der nede kan man likevel kjenne den livsfarlige vårtrekken som så mange lar seg lure av med en gang det blir antydning til påskevær nå som vi vitterlig nærmer oss sommerhalvåret.
Den store fargede mannen tenker at dette er høysesong for blærebetennelse mens han denger løs.

Nei, ærlig talt!
Noen av de lydene i denne konkurransen det skrives om i denne tråden er såpass idiotiske at man heller burde lagt ned radiprogrammet selv om det er en gullgruve i det å lure naive og fjollete nordmenn som hører på radioen!
Snuble: du har virkelig misforstått.
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Kan noen hoste lyden på en bedre side eller?
Vis hele sitatet...
i second this
Høres ut som lyden i 1guy1jar når glasset knuses
Sitat av Hegepuppemasør Vis innlegg
Snuble: du har virkelig misforstått.
Vis hele sitatet...
Lei vane
tarmproblemer .. hint hint
Det er uten tvil Gollum!
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Lyden er funnet: Visp i bunnen av én bolle.

http://www.sffarkiv.no/webdb/fileStream.aspx?fileName=dbatlas_leks\MRdf-113468\kvalitet2\MRdf-113468.83672.jpg

http://www.aanonsen.info/filestore/50-52611_52711Bakebolle3L_5Lkoksgr.jpg
Trainspotting er en film jeg vil anbefale hvertfall
FAEN! Samme dag tråden kom ut bakte dama mi muffins og når hu vispa rundt i bollen flirte jeg fra sofaen og sa at dette lignet vanvittig på lyden av norge. HELVETE!

Jeg skal så begynne å ringe inn. Ha p4 på speed-dial eller noe. Damn.
jeg får error på den siden der alle fårslagene til nå er listet opp noen som hadde giddet og legge alle forslagene som er gjetet til nå inn i tråden ?
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Feil forslag:

Kode

kvitteringsskriver
taperull
Mekanisk tidsur
åpne hermetikkboks
bred pakketeip
Åpne påleggspakke
klemme siste rest ut av ketsjup-flaske
en som raper
kjelkebrems
Folie i mikrobølgeovn
Stramme en slalomstøvel
isbor
borrelås
suge i seg siste rest av væske med sugerør
Termostat bryter på strykejern
Åpne skistativ/boks
håndbrekk
Pilkesnøre
Printer
Kaffekvern
Åpne lufteluke/ventil
skrape spade langs bakken
Glidelås
dra ut gladpack
skru på hjulet på en oppvaskmaskin
penger fra veksleautomat
bjelle
Frosk
boks makrell i tomat/leverpostei
Dra slange fra trommel
kniv/saks i slipemaskin
sugerør med riller som settes i et plastbeger
åpne bensinlokk på bil
En gammel skrivebordlampe
vri bensinlokk helt igjen
vannkoker
stramme snowbordbinding
Gripetak på bildekk
Skiheis
Bruke en tusj
dra i håndbrekket
Lyden som spilles etter målscoring i ishockey
trekker opp en gammeldags vekkerklokke
klemme sammen øl-boks
sette kasserolle i skuffen
siste rest av vann som renner ned i et sluk
trekke opp gammel vekkerklokke
lokk som faller på bakken
dra ut sugerør med riller
Helle olje i en varm kjele
poppe popcorn i gryte
Åpne en tannbørste-pakke
Bremse hardt på akebrett
dra ut lufteventil
stille program på klesvaskemaskin
dra en pinne over et vaskebrett
trekke opp en spilledåse
raspe ost
skru inn/ut mutter på hjul
Trekke opp en lekebil
dra fingeren over tennene på en hårkam
Sage med stikksag i metall.
Helle frosne bær/grønnsaker i en gryte
Boks som blir klemt sammen i en pantemaskin
Slippe penger ned i en boks!
stramme båndet på en VHS-kassett
åpne et syltetøyglass
Dra ut spiker
Teipdispenser
billettmaskin
Suge opp spytt hos tannlegen
dørstopper
noen som går på skøyter
skrape is på innsiden av frysern
en duracellkanin
åpne plastkanne, f.eks med vindusspylervæske
Åpne en bruskork
åpne lufteluke på veggen
trekk opp vinkork
jekke opp en bil
kaffetrakter
Ta av forsegling på Pringles boks
Sette strikk på noe
Dregg/anker
skrape tallerken
skrape ut siste restene av innholdet i en hermetikkboks
Riktig forslag:

Kode

Visp i bunnen av én bolle.
Sist endret av waf; 16. mars 2010 kl. 16:11.