Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 8437
okei, jeg går rett på sak, har annskaffet meg en stjålet iphone, for å få alt på det rene så var det ikke jeg som stjal den, jeg bare fikk den utlevert etter den hadde blitt spærra. jeg tengte at en leken ipod er greit å ha, men så har tanken slått meg å kansje fixe den, om det er mulig. har hadd iphone tiligere, men solgte den. men mere jeg ser på iphone så har jeg lyst til å få den opp å gå!


er det mulig? jeg har hørt rykter om noe "imei hack" har flere kompiser som sier ja, å enda flere som sier nei.. å jeg nekter å tru at det er UMULIG å åpne en sperret iphone.. ingenting er umulig, det umulige tar bare lengere tid, liker jeg å si

men send meg pm, med link til sider eller forslag om hvordan, eller bare skriv det her, ett fett.. takker for hjelpa!

nah, boooring, da tar jeg den heller som en ipod, han som mista den har mest sansynelig fått en ny på forsikring, så jeg ser ikke helt poenget me å levere inn noe som helst.. sry
Sist endret av lazor; 17. februar 2009 kl. 20:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lett, bruk "ziphone.gui" og kryss av for "Fake IMEI"

http://bilete.no//7239.jpg
Sist endret av Turbolego; 17. februar 2009 kl. 21:22.
Trådstarter
97 2
turbolego, takker for lekent svar, viss det funker så er du en knupp

@ neinils, det er ikke såå enkelt som det der, du kan jo selv gå inn på linken å se om du finner noe om unlock imei.. jeg har googla serruu

turbo, jeg må skrive inn ny imei selv. noen tips om hvor jeg finner det?
Sist endret av lazor; 17. februar 2009 kl. 22:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror du kan lage en selv
iPhone | How to Change Your iPhone IMEI with ZiPhone (Windows)

guugæl e no en fiiin fæsk jah...


[EDIT:] er iPhonen din orginalt en 112 eller 113 modell?
Sist endret av Turbolego; 17. februar 2009 kl. 22:31.
Sitat av http://www.iclarified.com
Step Six
If you have a 4.6 BL iPhone you can now activate, jailbreak, and unlock! Just simply type in this command:
ziphone -u -i a123456789012345
(Replace the numbers with the desired IMEI of your choice)
Vis hele sitatet...
Der står det at du velger IMEI selv
Sitat av fomox Vis innlegg
Der står det at du velger IMEI selv
Vis hele sitatet...
Hva med å ta en gammel mobil du har liggende, men aldri bruker og bruke IMEI koden til den?

Bare trykk * # 0 6 # for å få fram IMEI på den gamle mobilen, og bruk den koden.

Det burde funke.
Eller skriv IMEI koden du har nå baklengs ^^
det bør jo også gå (ja, KP for den!)

OT; det er ikke lov å nevne KP i signaturen (ja, vi nerder har en tendens til å lese binærkode, spesielt med link til oversetter...)
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
det bør jo også gå (ja, KP for den!)

OT; det er ikke lov å nevne KP i signaturen (ja, vi nerder har en tendens til å lese binærkode, spesielt med link til oversetter...)
Vis hele sitatet...
OT; ^^ jeg vet, skal endre den så fort jeg kommer på noe annet ^^ (seriøst!)
Sitat av fomox Vis innlegg
Eller skriv IMEI koden du har nå baklengs ^^
Vis hele sitatet...
Jøss... hvorfor vil det fungere?
Har dette noe med oppbygningen til IMEI-kode å gjøre?
Eller kan man bruke hvilket som helst tall med 15 siffre?

Ettersom det sto "Replace the numbers with the desired IMEI of your choice" så tror jeg du kan bruke et hvilets som helst
15 siffer nummer
Sitat av fomox Vis innlegg
Ettersom det sto "Replace the numbers with the desired IMEI of your choice" så tror jeg du kan bruke et hvilets som helst
15 siffer nummer
Vis hele sitatet...
kuult... da ville jeg brukt "84 82 66 108 69 71 79" som min IMEI...
Trådstarter
97 2
men det funker ikke me iphone 3g.. har ikke kommet en sån ziphone til 3g enda, driit.
Kjente noen som drev å byttet imei nr på nyere telefoner som var sperret. De var alltid på jakt etter gamle/ubrukelige nokia som de kunne bruke imei fra på de nye. Snakker da 8310 o.l. som de kom med. Er noen år siden, vet ikke om det har noe å si, men tenkte jeg skulle nevne det..
tror ikke den ziphone saken kan endre imei på noen iphone, det er bare imei spoof i den softwaren du selv kan oppgradere som du kan endre, men ikke i selve flash chippene som den bruker for å kommunisere.

men om det skulle gå så må man huske på at man ikke bare kan bruke en tilfeldig imei, pga at imei forteller nettverket
hvilken telefon du har + hvilken software, slik at mobilnettverkene kan kommunisere på rett måte med telefonen

er noen av siffrene du ikke kan/bør endre, husker ikke hvilke som forteller telefon modell og software, men dette finner du på google.

her kan man ta en test på en imei for å sjekke den før flashing

http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
97 2
da er det iallefall klart, iphone kan ikke hackes, har prøvd alle imei hack som er å få tak i, uten noe hell, iphone er noe dritt
Klart iphone kan hackes, det er bare du som ikke er skillet nok.
Gå å spør på et mer relevant forum der folk har peil på iPhone :P
Tror du må "hardkode" imei med riktig utstyr, samt en gyldig imei. Vet ikke nok om dette, men det var nok en grunn til at gutta skulle ha tak i gyldige imei nummer "back in the days..."
Leste litt på modmyi( som du skulle gjort), ser ut som det ikke er mulig enda, men kanskje ziphone kommer med noe senere?
▼ ... over et år senere ... ▼
hvordan er denne saken nå? har en gammel 3G liggende som er ikke er min men som jeg vil gjøre min evnt. selge.
Sist endret av Hegepuppemasør; 28. september 2010 kl. 16:29.