Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1825
Anonym bruker
"Nummen Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har begynt på en medisin som egt skal være antipsykotikum. Tar den på kvelden men jeg har måtte jobbe litt med meg selv hører mye lyder som høres helt ekte ut.
jeg har også fått problemer med mørket jeg føler jeg blir sett på fra mørket og føler jeg ser silhuetter hele tiden er så ille jeg sover med lyset på nå og jeg er ikke egt mørkeredd
Husk Hvor alle hallusinasjonene kommer fra, ditt eget hode. Hvorfor kaste bort energi på å være redd for noe ditt underbeviste har lagd ?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Husk Hvor alle hallusinasjonene kommer fra, ditt eget hode. Hvorfor kaste bort energi på å være redd for noe ditt underbeviste har lagd ?
Vis hele sitatet...
Du kan umulig ha opplevd det... "ikke gidd og kast bort tid på å være redd" må være et av de dårligste tipsene jeg har hørt på lenge.
Ville fortalt behandler/lege dette og spurt om å få byttet medisin asap
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Du kan umulig ha opplevd det... "ikke gidd og kast bort tid på å være redd" må være et av de dårligste tipsene jeg har hørt på lenge.
Vis hele sitatet...
Ja, fr verste anbefalingen jeg har hørt på lenge. Hallusinasjoner kan være dritskummelt.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du fått medisinen fordi du er psykotisk eller av andre årsaker?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Husk Hvor alle hallusinasjonene kommer fra, ditt eget hode. Hvorfor kaste bort energi på å være redd for noe ditt underbeviste har lagd ?
Vis hele sitatet...
Dette blir nesten like dumt som å si til en rullestol bruker : "det er bare å ta seg sammen, det er kun en trapp"
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Husk Hvor alle hallusinasjonene kommer fra, ditt eget hode. Hvorfor kaste bort energi på å være redd for noe ditt underbeviste har lagd ?
Vis hele sitatet...
Ironisk brukernavn du har når du viser såpass lite respekt og forståelse for noe som er svært alvorlig.
Du burde lese deg opp på hallusinasjoner og psykose om du tror på ditt eget tips her.
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Husk Hvor alle hallusinasjonene kommer fra, ditt eget hode. Hvorfor kaste bort energi på å være redd for noe ditt underbeviste har lagd ?
Vis hele sitatet...
Visst jeg tar frem en kniv og peker den mot strupen din, ville du blitt mindre redd og klart å ignorere faren visst noen fortalte deg at du bare innbiller deg kniven?

Du vet tydeligvis ikke noe som helst om hallusinasjoner.
Anonym bruker
"Nummen Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har vært litt vilt nå de siste dagene så første gang jeg er tilbake og leser, kan ikke slutte med medisinen men jeg ser fortsatt ting er ikke alt som er like skummelt men typ skygger på veggene som store edekopper som løper i sidesynet men det som er rart er at medisnen skal jo fjerne halisunering og jeg halusinerer av medisinen
Anonym bruker
"Nummen Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hører ulver som uler osv selv med noisecancelling headset på det er jo merkelig hvor ekte det føles
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette må du absolutt ta opp med din lege. Ring i morgen tidlig og forklar hva som skjer. Hvis det blir for ille, dra til legevakten
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har alt du beskriver begynt etter medisinen? Opplevd noe lignende før? Varierer intensiteten med virketiden til medisinen, og hvilken type er det? Høres ut som du nesten er psykotisk. Enkelte får paradoksale, altså motsatt virkning av medisiner. Tror ikke det hjelper å sitte og lytte, alle får halliser om man fjerner sanseinntrykk (flotation tank, feks.). Ville satt på noe musikk eller film som overdøver stemmene, prøvd å flytta fokus og kommet meg til legen for en vurdering ASAP. Legevakta kan suge på psykiatri, men det er bedre å dra en gang for mye enn for lite.
Dette kan bli alvorlig visst du går rundt og ikke tar det alvorlig. Plutselig så får du en ide om at du må ut og drepe folk for å overleve. For hver person du dreper jo 1 ekstra dag får du leve. Dette er slikt som kan komme snikende eller plutselig. Dra til fastlegen eller legevakten før du skader noen eller deg selv. Kanskje begynner du å få vrangforestillinger om at noen vil torturere deg på den verst mulige måten. Da er plutselig også selvmord en risiko. Selv om du ikke tenker på selvmord til vanlig så kan frykt gjøre veldig mye med oss mennesker.

Jeg har selv hatt både hallusinasjoner og vrangforestillinger både pga. Søvnmangel og pga. Abstinens.
Da jeg en gang sluttet å drikke alkohol så hallusinerte jeg og hadde vrangforestillinger om et insekt der jeg bodde som hang på døra og som gikk inn i tankene mine og prøvde å kontrollere meg når jeg sov eller halvsov. Jeg var ikke mer enn 19 eller 20 da.
Sist endret av einsteindragon; 17. februar 2024 kl. 18:13.
Anonym bruker
"Nummen Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har aldri opplevd det før merker det begynner etter jeg tar medisinen som regel er det borte dagen etter så har ikke tenkt på om det blir svakere med halveringstiden egt

Når jeg hørte ulver hadde jeg på musikk med noise cancel hadde ikke hørt noen hyle på sia av meg men tok ut airpodene og måtte sjekke alikevell skal ta det opp med legen som dere anbefaler ved neste time
Anonym bruker
"Nummen Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ikke fått mulighet til å gå til legen men. Gikk hele dagen idag uten å halusinere noe også kommer kvelden da har såpass noia at jeg må ha ned gardinen på soverommet men merker liksom fargene endrer seg tror seriøst det holder på å klikke for meg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Husk Hvor alle hallusinasjonene kommer fra, ditt eget hode. Hvorfor kaste bort energi på å være redd for noe ditt underbeviste har lagd ?
Vis hele sitatet...
Har hatt noen bad trips inntil jeg engang klarte å forstå på selve trippen at det som var på vei til å bli uhyggelige ting at jeg ser det, så da kontrollerer jeg det. Etter den “realiseringen” ble ting mer positivt på en måte. Vanskeli forklare. Men hjalp meg hvertfall positivt. Og beklager at jeg glemte at vi alle er på forskjellige stadier i vår egen kognitive utvikling.

Men man bruker jo energi på å være redd, gjør man ikke? Som å være redd for at ting ikke skjer slik enn vil, eller være deppa over ting som har skjedd liksom?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Har hatt noen bad trips inntil jeg engang klarte å forstå på selve trippen at det som var på vei til å bli uhyggelige ting at jeg ser det, så da kontrollerer jeg det. Etter den “realiseringen” ble ting mer positivt på en måte. Vanskeli forklare. Men hjalp meg hvertfall positivt. Og beklager at jeg glemte at vi alle er på forskjellige stadier i vår egen kognitive utvikling.

Men man bruker jo energi på å være redd, gjør man ikke? Som å være redd for at ting ikke skjer slik enn vil, eller være deppa over ting som har skjedd liksom?
Vis hele sitatet...
Energi brukes, men det er ikke ensbetydende med at man har et valg, når det først står på. Spesielt ikke når det er hjernekjemi og medisiner i bildet.
Du kan melde bivirkninger på Helsenorge appen. Dette burde vært nevnt. Når det er sagt er jeg ikke stor fan av ting som quiteapine. ��