Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 528
Anonym bruker
"Fortvilet Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I tilfeldig kontroll
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva mener du ulovlig?

Så lenge du ikke kjører med promille så kan du ikke straffes dersom du kan fremvise resept.
Anonym bruker
"Fortvilet Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener du ulovlig?

Så lenge du ikke kjører med promille så kan du ikke straffes dersom du kan fremvise resept.
Vis hele sitatet...
At man blir straffet for det. Eller dersom man krasjer og har det i kroppen så blir det automatisk min skyld selvom jeg har resept.

Åja, men jeg har hørt at weed f. Eks blir jo omregnet til promille så tenkte kanskje vival også kan bli omregnet til det. Jeg får spørre politiet en gang da for det er umulig å få noe sikkert svar noe sted
Sånn jeg har forstått det, du har uansett ikke lov til og kjøre bil før etter 8 timer med mindre annet er gitt av beskjed fra legen.
Blir du stoppet, så tar de sikkert lappen din om du får utslag inntill svar på blodprøver, dette er noe jeg antar og ikke vet.
Anonym bruker
"Fortvilet Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
Sånn jeg har forstått det, du har uansett ikke lov til og kjøre bil før etter 8 timer med mindre annet er gitt av beskjed fra legen.
Blir du stoppet, så tar de sikkert lappen din om du får utslag inntill svar på blodprøver, dette er noe jeg antar og ikke vet.
Vis hele sitatet...
Det er isåfall dumt da fordi som regel trenger man ikke vival hjemme, men når man skal ting ute. På møter, tannlege, lege og sånn

Jeg tror jeg fint kan kjøre forsvarlig på 2.5mg,men 5mg kan jeg bli litt påvirket av så da er jeg usikker
Men hvordan det ville stilt seg i retten vet jo ingen
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du har tatt vival som slår ut som mer enn 0,2 i promille hvis du blir tatt i kontroll så får du straff. Selvom du får av lege så er det en del timer du må vente med å kjøre uansett. Ikke utsett deg Selv og andre for fare ved å kjøre rett etter du har tatt vival.
Bruker du vival jevnlig kan du kjøre på opptil 10mg per døgn, men du må jo selv vurdere om du er kjørbar. Om du krasjer pga at du har vært uoppmerksom og en lege finner deg påvirket hjelper det lite.
Det var nylig en tråd om akkurat samme pisset.