Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 7484
Hei! Tenkte jeg skulle dele litt praktisk info med resten her;
Jeg ble stoppet på motorsykkel i dag, på Lillehammer skysstasjon. Jeg hadde ikke nok mønster i dekka (verken foran eller bak, men det spiller ingen rolle), og på stasjonen er det innkjøring forbudt for alt som ikke er 'public transportation'.

kr 750,- for å kjøre med ulovlig slitte dekk.
kr 4200,- for å kjøre mot forbudsskilter.

Jeg fikk beskjed om å følge etter politimannen, og det første han sa var:
"Du kan begynne med å ta av skiltet ditt."
"Hvorfor det?" spurte jeg.
Han: "Det håper jeg du ser selv."
Jeg: "Dekket mitt er kanskje litt slitt."
Han: "Nemlig. Har du verktøy?"
Jeg: "Ikke på meg, men hjemme..?"
Han: "Da kan jeg klippe for deg, jeg."
Jeg: "Ja .. jo .. takk..?"

Så snakker vi litt, han fipler med litt papirer, og spør: "Jobber du?" "Nei", svarer jeg - jeg går på skole enda jeg." Han sa det var bra, og fipla med litt papirer igjen. Så ba han meg lese bøtesatsene, hvorpå jeg ganske fort auet hardt inni meg - dette var dyrt

Litt videre inn i samtalen sier han at i og med at jeg ikke har jobb og fast inntekt, og at jeg opptrådde så godt som jeg gjorde, skulle han skrive veldig snilt for meg. Han formulerte at det var litt for snilt, men at det ikke var noen mulig mellomting.

Det endte opp med et forenklet forelegg for dekka mine, og skiltet mitt (med det også vognkortet). For å si det enkelt; flaks! Men så er det kanskje også sånn det norske politiet opererer? Jeg fikk meg en kraftig lærepenge, og kommer nok fra nå av alltid til å følge alt av trafikkregler - også ble jeg ikke så usannsynlig fattig. Moralen? Hvis du går så langt som å gjøre et lovbrudd og politiet ser deg, stopper deg og sier hva du har gjort galt, legg deg langflat. Ikke vær sur, innrett deg så godt som mulig etter de han eller hun sier - med mindre det er totalt urettferdig da.. Jeg fikk med meg noen papirer hjem som jeg laster opp, de kan være greie å lese i stedet for å rote seg fram i lovdata eller i ei lovbok:

http://bildr.no/thumb/272273.jpeghttp://bildr.no/thumb/272274.jpeg

God kveld, og god lovlydighet! >.<
excubated out.
På en måte, blir jeg glad når jeg hører slike historier. At det finnes greie politifolk. På den andre siden, blir jeg forbanna at noen politier velger "trynefaktor" fremfor loven. Det blir etter mitt syn uproffesjonelt så det holder.
De av oss som har hatt kontakt med Politiet i andre sammenhenger enn i flaut rusa tilstand har nok lagt merke til at de mer enn gjerne hjelper deg om du oppfører deg fint. Jeg har dessverre inntrykk av at vi er i mindretall her inne.
Det beste man kan gjøre for seg selv er faktisk å legge seg flat hvis man
veit løpet er kjørt uansett situasjon.
Å begynne å lyve å prøve å ro er bare for dumt hvis du først står der
med trynet i havresekken for å si det slik.
Jeg kan love deg at politiet vil gi tilbake med samme mynt
dersom de tar deg i å begynne å lyve å være dust.
True.. Må også legge til at førerkortet røyk ikke ..det var det jeg var mest redd for..
Det finnes en masse greie politifolk, de er tross alt mennesker de også. Men, som på alle steder, finnes det noen som ikke er fult så greie. Dama i butikken jeg var i idag var grinete som bare faen..herlig å handle ikke sant?

Men du har helt rett, er man ydmyk og ærlig (ihvertfall så ærlig man trenger å være), så går det som oftest litt lettere enn om man krangler og er idiot. Og det gjelder vel enda mer når man er på byen.
Så lite gøy som jeg synes det er å være på fest med en haug ukjente, drita fulle folk..hvor jeg er edru, da kan jeg bare tenke meg hvor gøy det er å måtte håndheve loven edru når det er en haug folk rundt deg som er idioter.

Det finnes mange eksempler..du gjorde det rette, og en flott post også forresten
I min tid som motorsyklist ble jeg også stoppet en gang og fikk mønsterdybden sjekket av politiet. Selvfølgelig sto de til godkjent og litt til.

Hvordan tør du å kjøre med utslitte dekk på kalde høstdager som dette?
Jeg ble stoppet av en politibil i fulle sirener for to uker siden jeg og.
Jeg kjørte uten lys på mopeden (ved et uhell), og de klaget også over at speilet mitt ikke var som det skulle.

- Blir det bot på meg nå eller, spurte jeg. Men de ville ikke svare..

Men til slutt slapp jeg unna med kun en moralpreken, så det var vel ca det samme som skjedde med deg.
Dette var en like grei lekse for min del, som en sår bot ville vært.
Sist endret av spharx; 17. oktober 2008 kl. 19:28.
Sitat av gsxr600
I min tid som motorsyklist ble jeg også stoppet en gang og fikk mønsterdybden sjekket av politiet. Selvfølgelig sto de til godkjent og litt til.

Hvordan tør du å kjøre med utslitte dekk på kalde høstdager som dette?
Vis hele sitatet...
Jeg gjør egentlig ikke det - dette var siste dagen jeg hadde planlagt kjøring, i og med at snøen er meldt i natt.. Skulle bare en kort tur til byen og levere bankkortet til søstra mi, derfor jeg var på stasjonen også. En "skal bare" hjelper dessverre ikke

Jeg setter sykkelen på verksted i mårra, så får de skifte dekk og herje. Penger skaffer jeg seinere, først vil jeg betale de 750 kronene jeg skylder
4200,- for å kjøre inn på Lillehammer stasjon med motorsykkel uten å sperre for bussene er rimelig drøyt.

Nei, rett og slett sinnssvakt.
Sitat av Goophy
4200,- for å kjøre inn på Lillehammer stasjon med motorsykkel uten å sperre for bussene er rimelig drøyt.

Nei, rett og slett sinnssvakt.
Vis hele sitatet...
/cheer og KP for den - egentlig helt enig.. Men det er vel av prinsipielle årsaker, skysstasjonen er jo en måte for alle å komme seg raskere fra nord i sentrum til E6/kjøpesenteret/MacDonalds - tenk hvis alle hadde kjørt der da O.o

Bare til ettertanke, men det skulle heller vært noe sånt som 'Gjennomkjøring forbudt' der
Har da blitt kjørt og henta der mange ganger jeg. Trodde faktisk det var lov, bare ikke parkere.
Hvor var det du sto? Og når var det forresten? Så en politibil der i halv fire-tiden..
Sist gang jeg la meg flat fikk jeg 1000kr i bot for å ha opplyst e-post addressen til en annet person til fremmede ute på nettet. Var bare snakk om 5-10 stykker jeg la den ut til.
EDIT: Drittunge: Stoppa 15:10, kan nok være i forbindelse med skiltet mitt du så den Hundepatruljebil med en litt grovskuldra høy kar inni

Muradi: Det er uflaks og dårlig dag Du skal heller ikke innrømme noe før det er bevist
Sist endret av excubated; 17. oktober 2008 kl. 20:03.
Hvilken førerkortklasse er det snakk om? Fikk med meg at det er motorsykkel. Mellomtung/tung ovs.
Førerkort klasse A1 - lett motorsykkel
Jeg har endel erfaring med politi, og har egentlig samme inntrykket som deg.

En gang rett etter jeg fikk lappen på bil ble jeg stoppet i fartskontroll. Hadde nesten 90 i 60-sone, pluss at jeg snakket i mobil (ung og dum). Jeg ble naturligvis vinket inn, og ble bedt om å sitte meg inn i politibilen. Det satt vi å preiket lenge, og jeg var fullstendig ydmyk og innrømmet mine feil. Politimannen var helt sjef, og lot meg slippe unna med "bare" 76 km/t. Da fikk jeg en bot på 4500, istedet for mye større bot, mistet førerkort og bot for mobilsnakk.

En annen sak jeg hadde med dem handlet om narkotika. Jeg ble egentlig bustet for benzo (piller), men i avhør innrømmet jeg også bruk av hasj. Når jeg skulle skrive under på forelegget (en goood stund etter avhøret), satt jeg å preiket litt med politidamen. Jeg sa jeg hadde sluttet helt med slikt, og at jeg skulle ønske jeg aldri hadde gjort det i utgangspunktet (naturligvis bare piss). Dette like politidamen svært godt, og lot meg "slippe unna" med kun hasjbruk. På forelegget stod det "har innrømmet hasjbruk ved et par anledninger sommeren 2007". Hun mente at siden jeg egentlig var en hyggelig og grei gutt, var det bedre at det bare stod hasj på rullebladet, istedet for pille(mis)bruk. Helt konge!

Moralen? Hold fartsgrensen og hold deg til øl.
Neida, poenget er at er man snill og grei, og er ydmyk, så ordner det seg. Du skal få svi for det du har gjort, men politiet kan gjøre ting såå mye bedre for deg hvis du oppfører deg. Husk på at de bare er mennesker de også, akkurat som du og meg.
Jeg ble stoppet av en hyggelig kar når jeg holdt 83km/t i 60 sona. Nå klippet han bare farta mi ned til 80km/t men det var nok til at jeg slapp unna med 4200kr i stedet for 6000kr og noe.

Hadde en hyggelig samtale ^^
Finnes tydeligvis en del allrighte politimenn også.
Flott å få høre at dagens politimenn er snille mot dagens lovbrytere, hvor skal dette ende? Selvfølgelig er det koselig for enkelt individer å slippe unna med en lavere bot osv osv, men hva faen gjør dere den dagen dere meier ned en unge fordi dere ikke engang klarer å holde fartsgrensen?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Kanskje dere vil høre min historie;

80 i 70 sone på moped, ble vinket inn av vegvesenet.

"Ja, du kom vell litt vel fort inn?"
"Ja, jo 45 er jo ganske fort"
- Mannen fikk et skikkelig fødeansikt
(Selvfølgelig virket ikke nærlyset mitt. Har jo forsåvidt ikke noe og si kl 01:00 på natta).
"Siden lyset ditt ikke virker sender jeg deg på FULL kontroll"
FAEEEEEEEEEEEEEN.

Så gikk jeg bort til han som skrev lappen og spurte, må jeg vise den nå? Så sier han, neida jeg tror ikke den er trimmet så bare få fiks på lysene og gå til et verksted.

Ja, jeg vil ikke høre moralpreken om lettmorosykkel etc, etc. Det er ikke alle som har råd.
Jeg er helt uenig med trådstarter, jeg samarbeidet 100% når jeg ble tatt av politiet en gang, og var ikke sur heller. Det endte med at jeg fikk høyere bot enn de fortalte meg til å begynne med, og høyere bot enn jeg noen gang har hørt at andre har fått for samme overtredelse.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Er ikke alle som står opp på rett fot. Min far hadde hast når jeg skulle til Haukeland også.

Ikke setebelte
Ikke førerkort
80 i 60
Ikke vognkort

500,-
Sitat av byp4ss
Jeg er helt uenig med trådstarter, jeg samarbeidet 100% når jeg ble tatt av politiet en gang, og var ikke sur heller. Det endte med at jeg fikk høyere bot enn de fortalte meg til å begynne med, og høyere bot enn jeg noen gang har hørt at andre har fått for samme overtredelse.
Vis hele sitatet...
Det finnes drittsekker overalt. Du kan ikke dømme alle politikonstabler fordi 1-2 var drittsekker.
Sitat av byp4ss
Jeg er helt uenig med trådstarter, jeg samarbeidet 100% når jeg ble tatt av politiet en gang, og var ikke sur heller. Det endte med at jeg fikk høyere bot enn de fortalte meg til å begynne med, og høyere bot enn jeg noen gang har hørt at andre har fått for samme overtredelse.
Vis hele sitatet...
Hva var lovbruddet ditt da? Som jeg sa, det er ikke noe vits i å være ærligere enn nødvendig - og heller ikke før du vet han vet hva du gjorde.. Eh?
Kammerat av meg ble stoppet på monkeybike uten lys, uten førerkort og kl 12på kvelden.

Han ble bare bedt om å blåse, når han da blåste grønt fikk han en liten advarsel og beskjed om å fikse lysa

(han har mopedlapp, så de sjekket opp personnummeret.)
Da jeg ble stoppet på moped med en bakpå som ikke hadde hjelm på så måtte jeg blåse og jeg fikk bare en advarsel. Jeg oppførte meg greit, så det kan ha mye å si
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
TinnSoldat:

Jeg hadde også vært skikkelig kjepphøy og sagt, pøh stopper. Politiet er sikkert kjekke, men visst faen fikk jeg nerver når purken kom.

Han bakpå bare ropte KJØR til meg og så stakk vi, ikke stolt over det. Kommer ikke til være stolt over det og syns det er feigt.
Sitat av excubated
/cheer og KP for den - egentlig helt enig.. Men det er vel av prinsipielle årsaker, skysstasjonen er jo en måte for alle å komme seg raskere fra nord i sentrum til E6/kjøpesenteret/MacDonalds - tenk hvis alle hadde kjørt der da O.o

Bare til ettertanke, men det skulle heller vært noe sånt som 'Gjennomkjøring forbudt' der
Vis hele sitatet...
Er jo en tunnel som går rett under stasjonen, er vel ikke noe raskere å kjøre gjennom stasjonen enn å bruke tunnelen?

Er det ikke også slik at det kun er innkjøring forbudt fra nordenden, der bussene kommer inn?

Jeg har hvertfall parkert på skysstasjonen x antall ganger uten problem. (Og sett mange andre gjøre det samme.
Sitat av SergeGainsbourg
Er jo en tunnel som går rett under stasjonen, er vel ikke noe raskere å kjøre gjennom stasjonen enn å bruke tunnelen?

Er det ikke også slik at det kun er innkjøring forbudt fra nordenden, der bussene kommer inn?

Jeg har hvertfall parkert på skysstasjonen x antall ganger uten problem. (Og sett mange andre gjøre det samme.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle levere noe til søstra mi, som kom med bussen Litt kjett å stoppe midt inni tunellen og vente på hu der..
Det morsome her er jo at du får 750kr i bot for noe som kunne og er farlig for deg selv å andre.
Mens du får 4200kr i bot for å bare kjøre inn på et sted du ikke skulle. Som i seg selv ikke er farlig for deg selv eller andre.

Blir litt bakvendtland der alt går ann med disse teite reglene vi har her i norge.
Sitat av Putas
Det morsome her er jo at du får 750kr i bot for noe som kunne og er farlig for deg selv å andre.
Mens du får 4200kr i bot for å bare kjøre inn på et sted du ikke skulle. Som i seg selv ikke er farlig for deg selv eller andre.

Blir litt bakvendtland der alt går ann med disse teite reglene vi har her i norge.
Vis hele sitatet...
HAHA, ja Akkurat som at det er strengere å smugle hasj enn å voldta noen -- eller at det er kvantumsrabatt på voldtekter Hvis én person voldtar noen, er standarderstatning 100.000 .. hvis 5 personer gruppevoldtar en 6. blir det 20.000 i erstatning fra hver.
Sitat av excubated
Jeg skulle levere noe til søstra mi, som kom med bussen Litt kjett å stoppe midt inni tunellen og vente på hu der..
Vis hele sitatet...
Ja, men du skrev: "Men det er vel av prinsipielle årsaker, skysstasjonen er jo en måte for alle å komme seg raskere fra nord i sentrum til E6/kjøpesenteret/MacDonalds - tenk hvis alle hadde kjørt der da O.o"

Var dette jeg refererte til ang. raskere å kjøre tunnelen.
Sitat av SergeGainsbourg
Ja, men du skrev: "Men det er vel av prinsipielle årsaker, skysstasjonen er jo en måte for alle å komme seg raskere fra nord i sentrum til E6/kjøpesenteret/MacDonalds - tenk hvis alle hadde kjørt der da O.o"

Var dette jeg refererte til ang. raskere å kjøre tunnelen.
Vis hele sitatet...
Aha! Vel, det er alltid kø i tunellen, og i krysset utenfor over 3 biler pr. grønt lys..
Så dette da jeg satt i bussen, men klippe skiltene? Altså fjernet han skiltene på sykkelen din?

Du vet at det er en mulighet for å kjøre tunnelen og kjøre opp på andre siden og møte søsteren din på taxi-plassen? Det er faktisk lov
Sist endret av Pagliacci; 20. oktober 2008 kl. 17:17.
Sitat av Scr0tum
Så dette da jeg satt i bussen, men klippe skiltene? Altså fjernet han skiltene på sykkelen din?
Vis hele sitatet...
Ja :C Jeg skjønte det forsåvidt da, bakhjulet mitt hadde et felt på ~6cm som var helt blankt - hvem vet, kanskje jeg hadde jævlig flaks? Kanskje jeg hadde kjørt av og daua på vei hjem hvis han ikke hadde klipt skiltene? Jeg tror sånn halvveis på det man ikke ser, skulle ikke forundre meg >.<
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Sitat av excubated
HAHA, ja Akkurat som at det er strengere å smugle hasj enn å voldta noen -- eller at det er kvantumsrabatt på voldtekter Hvis én person voldtar noen, er standarderstatning 100.000 .. hvis 5 personer gruppevoldtar en 6. blir det 20.000 i erstatning fra hver.
Vis hele sitatet...
"Sharing is caring"
men mopeder og lettsykler er jo styggedomen..
er ivertfall det jeg har inntrykk av, er jo fan så irriteranes.
feks vær gang man ender opp med en politi bil bak seg kommer blå lysene, vis dem har kontroll stopper dem alle syklene selv om det er setebelte sjekking, selv under fartskontroll hvor jeg har holdt grensen har de stoppet meg.
min rekord på hvor mange ganger jeg har blitt stoppen på en kveld er 5! og da to ganger av samme konstabler!

det er blitt en egen spalte i lokal avisen som viser hvormange som har mistet moped lettsykkel lappen i uken!

selv har jeg kjørt mye med stormotorsykkel uten lappen å aldri blitt stoppet!
Scr0tum: Gz@oppdatert post Jada, vet man kan parkere lovlig .. men jeg kjenner ingen som noen gang har blitt tatt for dette tidligere Har hørt historier om folk som kommer i 50 over kulen inn på stasjonen, tar et par runder, ser på politiet som står og skratter, og kjører igjen.. Still, ble ikke tatt for stasjonskjøringa - bare dekka
Sitat av Putas
Det morsome her er jo at du får 750kr i bot for noe som kunne og er farlig for deg selv å andre.
Mens du får 4200kr i bot for å bare kjøre inn på et sted du ikke skulle. Som i seg selv ikke er farlig for deg selv eller andre.

Blir litt bakvendtland der alt går ann med disse teite reglene vi har her i norge.
Vis hele sitatet...
Er økt fra 750 til 1500 kr.
Sitat av Tracker54
Er økt fra 750 til 1500 kr.
Vis hele sitatet...
Nope, se på det 2. bildet på 1. post, så ser du gjeldende satser for bl.a sånt; punkt 211
Sitat av SergeGainsbourg
Er jo en tunnel som går rett under stasjonen, er vel ikke noe raskere å kjøre gjennom stasjonen enn å bruke tunnelen?

Er det ikke også slik at det kun er innkjøring forbudt fra nordenden, der bussene kommer inn?

Jeg har hvertfall parkert på skysstasjonen x antall ganger uten problem. (Og sett mange andre gjøre det samme.
Vis hele sitatet...
Trafikklysene i lillehammer er idiotiske, og kjører du over stasjonen slipper du unna med bare ett kryss
Jaa .. men hvis man blir tatt..? -_-
Det er ulovlig å kjøre inn på stasjonen (fra begge ender) mellom klokken 07 og 10, og 14 og 17, hvis jeg ikke tar helt feil. Er klokken 07:01 eller 14:10 (eller lignende) er det ulovlig å kjøre der, sett at du faktisk kjører helt inn på stasjonsområdet og ikke bare inn til Fylkeskommuneparkeringsplassen (fint ord) eller taxi-holdeplassene.

Skal du spare tid til McDonalds holder du gjerne 80 gjennom tunnelen, og ignorerer det røde lyset (så lenge du er først i køen) på andre siden. Det tar deg lenger tid å kjøre innom stasjonen enn under.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
samme med en kollega! en vennegjeng hadde vært på byen, der en av personene var edru sjåfør. den edru sjåføren skulle på dass så kollegaen min fikk nøklene for å kunne gå ut til bilen. det er her bartenderen ringer politiet og sier at det er gjester ved baren som har tenkt å kjøre hjem. stortabben kollegaen min gjorde var å sette seg i førersete for å så starte bilen, selvsagt for å få litt varme i skrotten mens han sto der, i det samme han starter motoren runder politiet hjørnet, han har jo selvsagt brutt loven ved å sette seg med tenningen på i førersetet. han legger seg langflat og sier det som det er at han beklager så veldig for hendelsen og at han skjønner han var dum som et brød. saken ble forsterka da eier av bil kommer ut og viser legitimasjon som stemte med vognkort. Politiet kunne tatt fra han lappen i to år for promillen han hadde og gitt han en saftig bot, men istedet fikk han et havlt år og 4000 kr i bot. alt dette pga at han var så erlig og oppriktig når han snakket med politimannen
skulle kjøre en kjapp tur opp til vinstra fra drammen for noen dager siden
Bare 4-5 timer hver vei.. For en kompis av meg skulle se på en bil...

Jeg kommer fra nattevakt plukker opp kjærringa som skulle dele på men kompisen å kjøre min bil opp, mens jeg skulle sove i baksetet... Våkner opp når vi kommer til oslo (hvorfor de ikke fulgte E6'en er fortsatt et mysterium) Av at kjærringa hyler og banner noe sinnsvakt..
Hu har kjørt litt fort og blitt tatt i en blinkeboks..
Uensett, kameraten min setter seg i fører setet og fortsetter turen og jeg sover ca en time til..
Da setter jeg meg i førersetet etter ei pølse og kjører resten av veien opp.. noe som går kjempebra ..

Vi ser på bilen før jeg å dama setter nesa hjemmover da det er klart at kompisen min skal kjøpe bilen.. Vi hadde nemlig en kino i asker å rekke :P

Etter en stund ned E6en ligger vi ca 50-60 km i timen bak 3 biler.. + en bak oss også..

Da vi kommer til en tofelts kjører han bak meg forbi meg og jeg legger meg bak han og kjører forbi de andre bilene, Han bak meg legger seg inn og jeg kjører forbi han også.. (Begynner jo å bli litt travelt :P )

Uansett.. Bilen i midten av de 3 forran oss var jo selvsagt up i sivilt i en sinnsvakt stilig audi :P
De kom som ei kule forbi meg å vinker meg og han bak meg inn.. '

Politimannen sier til meg at de har målt oss i 111 km i 80sona.. Før han legger til at de har målt han bak meg i 111, de målte ikke meg, men viste at jeg kjørte fortere enn han da jeg kjørte forbi han også..

Jeg fikk tilbudet om å sette meg i politibilen og se på kameraet for å fastslå min hastighet, eller godta det forenkla forelegget..
Et kjapt tilbakeblikk husker jeg nåla passere 130 og sier takk takk og skriver under :P
surt med en bot på 7800, men bedre enn å miste lappen :P


siden da har jeg tenkt på at han hadde jo ikke målt meg, og måten han sa det på virker det litt som om de ikke ante hvor fort jeg kjørte i det hele tatt. altså at di ikke kunne bevise noe :P Men uansett.. Synes han var jævla real som lot meg beholde lappen :P

Skal legges til at vi rakk kinoen, men jeg sovna :S hehe
politi her inne i strand er ihvertfall ikke strenge. blitt stoppa når jeg satt bakpå med en moped. begge uten hjelm. vi snakka oss vekk å fikk hver sin advarsel. Helga etter der ble jeg stoppa me moped i 50 i en 30 sone i bratt oppoverbakke å ble tatt for trim. eneste jeg fikk var en mangel lapp på endret motorytelse. her er det bare å oppføre seg fint og godsnakke med dem da du blir stoppa så går det somregel godt med mindre du har gjort noe grovere-kriminelt.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
men hva faen gjør dere den dagen dere meier ned en unge fordi dere ikke engang klarer å holde fartsgrensen?
Vis hele sitatet...
Ja fortere man kjører, jo bedre følger man med, man tar hensyn til hva slags område man er i, i mean... har DU sett mange barnehageunger ute på motorveien i det siste? trenger ikke være så jævlig vanskelig
Sist endret av Bundy; 10. januar 2009 kl. 09:35.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Sitat av Vattmaffi Vis innlegg
samme med en kollega! en vennegjeng hadde vært på byen, der en av personene var edru sjåfør. den edru sjåføren skulle på dass så kollegaen min fikk nøklene for å kunne gå ut til bilen. det er her bartenderen ringer politiet og sier at det er gjester ved baren som har tenkt å kjøre hjem. stortabben kollegaen min gjorde var å sette seg i førersete for å så starte bilen, selvsagt for å få litt varme i skrotten mens han sto der, i det samme han starter motoren runder politiet hjørnet, han har jo selvsagt brutt loven ved å sette seg med tenningen på i førersetet. han legger seg langflat og sier det som det er at han beklager så veldig for hendelsen og at han skjønner han var dum som et brød. saken ble forsterka da eier av bil kommer ut og viser legitimasjon som stemte med vognkort. Politiet kunne tatt fra han lappen i to år for promillen han hadde og gitt han en saftig bot, men istedet fikk han et havlt år og 4000 kr i bot. alt dette pga at han var så erlig og oppriktig når han snakket med politimannen
Vis hele sitatet...
Dette er een av de mest irriterende reglene som er på norske veier. Du trenger vell ikke vere edru for å skru på litt varme i bilen? Skjønner at de må ta deg fordi de ikk vet om du har kjørt, men uansett.
Sitat av Bundy Vis innlegg
Ja fortere man kjører, jo bedre følger man med, man tar hensyn til hva slags område man er i, i mean... har DU sett mange barnehageunger ute på motorveien i det siste? trenger ikke være så jævlig vanskelig
Vis hele sitatet...
Det der må være noe av det dummeste jeg noensinne har lest.
For det første råkjører ikke alle kun på motorvei.
Og hva skal du si den dagen du faktisk meier ned et uskyldig menneske? At du aldri har sett noen på veien før?
" Jo fortere man kjører, jo bedre følger man med."
Mener du virkelig det der?
Håper virkelig folk som deler din mening treffer en stolpe i stedet for et menneske, og ender sine dager på veien der.
Sitat av Bundy Vis innlegg
Ja fortere man kjører, jo bedre følger man med, man tar hensyn til hva slags område man er i, i mean... har DU sett mange barnehageunger ute på motorveien i det siste? trenger ikke være så jævlig vanskelig
Vis hele sitatet...
Ah, så egentlig er det trygt å kjøre hvor fort som helst (inntil man mister veigrepet), fordi hjernen bare går fortere og fortere?

Surprise surprise - det fungerer faktisk ikke sånn. Du har en reaksjonstid, som ikke automatisk blir kortere hvis du kjører fortere.

Sitat av Bundy Vis innlegg
Hvis det faktisk skjer meg, er det dobbel sannsynelighet for at det skjer deg..
Vis hele sitatet...
Ja, for du er jo petter solberg og alle sjåførlegender i en og samme person.
Og ja, har du 100% konsenstrasjon når du kjører i 30 sone? Så du mener man skal følge med like godt som når man kjører i 30 som i 300? håper alle som har samme mening som DEG kjører inn i et dødt objekt og dør.
Vis hele sitatet...
Faktisk tror jeg jeg er mer obs når jeg f.ex. kjører i en liten gate på kampen, enn når jeg kjører på motorveien. Men hey, jeg har jo bare hatt lappen i ... 12-13 år nå uten noen uhell, så hva vet vel jeg.

Sitat av tutte87 Vis innlegg
siden da har jeg tenkt på at han hadde jo ikke målt meg, og måten han sa det på virker det litt som om de ikke ante hvor fort jeg kjørte i det hele tatt. altså at di ikke kunne bevise noe :P Men uansett.. Synes han var jævla real som lot meg beholde lappen :P
Vis hele sitatet...
Jo, de kunne bevise at du kjørte fortere enn han som kjørte i 111 Men ja, det var absolutt realt gjort, litt flaks skal man ha

------

En liten historie fra min side - jeg var i australia for noen år siden, og hadde vært ute på langtur. Vi hadde kjørt gjennom store deler av ørkenen, noen hundre mil, og der gikk det naturligvis "litt" ekstra fort unna (selv dere som ikke har vært der kan vel tenke dere hvordan veien ser ut i sånne områder - rett fram, og hvordan farten blir deretter).

Så kom vi tilbake til melbourne, og når vi var 10 minutter hjemmefra, så ble vi tatt av en fotoboks - 67kmt i 60-sone... argh... Ti minutter hjemmefra blir vi tatt for å kjøre i 67kmt når vi hadde ligget i 140 i hundre mil. Faan så idiotisk.
Sist endret av atomet; 13. januar 2009 kl. 09:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.