Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1551
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er så deprimert. Jeg har klart å ødelegge så mye på så kort tid, mistet omsorgen for barnet mitt pga ruskjøring, lappen, og får mest sannsynlig både fengsel og bot. Jeg har hatt rusproblemer i mange, mange år, pga en røff barndom og manglende familie. Jeg har ingen å lene meg på, ingen å spørre om hjelp, eller noen som bryr seg om hvordan jeg har det. Rusen er jeg nå nykter fra, vært i ti uker, men følelsene av utenforståelse blir bare sterkere og sterkere. Jeg har mest lyst til å bare flytte fra alt og bosette meg i et annet land istedet for å ta mitt eget liv ettersom jeg anser det for å være egoistisk siden jeg har valgt å sette barn til verden, men føler det også er egoistisk. Barnet mitt har det bra og er hos sin far, er heller ikke noe lite barn lengere. Jeg hater å være våken, vil bare sove og drømme om hvordan det ville vært å ikke våkne lengere. Hater at dagene blir lysere, hater å se andre vise glede, hater at jeg må være i min egen kropp og mitt eget hode. Føler livet har vært en stadig test og at jeg alltid stryker. Har prøvd å gå til psykologer, men har ingenting igjen for det, føler meg bare verre etter at jeg sitter og forteller hvordan jeg har det og de bekrefter at dette er tøft. Jeg har vanskeligheter med å bygge relasjoner siden jeg har blitt sviktet av mine foreldre fra jeg var liten og enda opplever å bli oversett når jeg prøver å ta kontakt. Jeg føler meg totalt verdiløs. Jeg har mest lyst til å forsvinne, men tvinger meg selv til å fortsette hver dag, og hver kveld tenker jeg at hva er vitsen? Jeg har jobb og prøver å stå i den, men føler ingen glede eller mestring i den, jeg bare eksisterer. Skal jeg bare flytte fra alle problemene mine og håpe at livet blir verdt å leve etterhvert?
Har du prøvd antidepressiva?
For guds skyld ikke begynn på antidepressiva! Det er russisk rulett. Snakker av egen og andres erfaring.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du får vel omsorgen for barnet tilbake snart uansett? man kan da ikke miste omsorgen permanent kun pga 1 ruskjøring? har du advokat?
2pac alive in serbia
Sitat av FriFugl Vis innlegg
For guds skyld ikke begynn på antidepressiva! Det er russisk rulett. Snakker av egen og andres erfaring.
Vis hele sitatet...
Den kan jo funke. Kanskje TS bør snakke med legen om situasjonen hans først.
Hvis man er veldig deprimert anbefaler jeg sterkt å prøve antidepressiva. Ut ifra det TS skriver her høres det ut som moderat til alvorlig depresjon. Det finnes alltid folk som er imot medisinering men det funker veldig bra for mange.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Antidepressiva har jeg prøvd, det virket ikke. Mest sannsynlig fordi jeg har gode grunner til å være deprimert, og dette kan jo ikke antidepressiva hjelpe mot. Nei, barnevernet har sagt at dersom far sender barnet til meg ønsker de å gå til omsorgsovertakelse, ettersom de ikke anser meg som en god omsorgsperson. Jeg har aldri blitt tatt for rus før mens jeg har hatt barnet, har heller ingen diagnoser, men de mener nå det, og jeg er så sliten så sliten av å kjempe mot et system jeg ikke forstår. Jeg har en advokat, men hun foretar seg ingenting. Har hatt flere som heller ikke gjør noe, og jeg er så utrolig sliten av å alltid fortelle historien min og diskutere på alt at jeg vet ikke om jeg klarer mer. Alle jeg forteller livshistorien min til sier jeg har opplevd mer enn de aller fleste, og nå er jeg så lei. Så sliten, og så lei.
Ts
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med all respekt, skjønner at du har en vond bagasje men det burde være enkelt å slutte med rus når det står om å ha kontakt med sitt eget barn eller ikke. Faren min var heroinist så jeg vet at det går hvis man vil.
Du har ikke en A4 bakgrunn men er ikke alene om å ha opplevd mye dritt men mange klarer å reise seg igjen fordet.

Er ikke helt riktig at det ikke finnes noen å lene deg på eller få hjelp fra, fins mange gode hjelpetilbud og organisasjoner. Hvilken by bor du i?
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er så deprimert. Jeg har klart å ødelegge så mye på så kort tid, mistet omsorgen for barnet mitt pga ruskjøring, lappen, og får mest sannsynlig både fengsel og bot. Jeg har hatt rusproblemer i mange, mange år, pga en røff barndom og manglende familie. Jeg har ingen å lene meg på, ingen å spørre om hjelp, eller noen som bryr seg om hvordan jeg har det. Rusen er jeg nå nykter fra, vært i ti uker, men følelsene av utenforståelse blir bare sterkere og sterkere. Jeg har mest lyst til å bare flytte fra alt og bosette meg i et annet land istedet for å ta mitt eget liv ettersom jeg anser det for å være egoistisk siden jeg har valgt å sette barn til verden, men føler det også er egoistisk. Barnet mitt har det bra og er hos sin far, er heller ikke noe lite barn lengere. Jeg hater å være våken, vil bare sove og drømme om hvordan det ville vært å ikke våkne lengere. Hater at dagene blir lysere, hater å se andre vise glede, hater at jeg må være i min egen kropp og mitt eget hode. Føler livet har vært en stadig test og at jeg alltid stryker. Har prøvd å gå til psykologer, men har ingenting igjen for det, føler meg bare verre etter at jeg sitter og forteller hvordan jeg har det og de bekrefter at dette er tøft. Jeg har vanskeligheter med å bygge relasjoner siden jeg har blitt sviktet av mine foreldre fra jeg var liten og enda opplever å bli oversett når jeg prøver å ta kontakt. Jeg føler meg totalt verdiløs. Jeg har mest lyst til å forsvinne, men tvinger meg selv til å fortsette hver dag, og hver kveld tenker jeg at hva er vitsen? Jeg har jobb og prøver å stå i den, men føler ingen glede eller mestring i den, jeg bare eksisterer. Skal jeg bare flytte fra alle problemene mine og håpe at livet blir verdt å leve etterhvert?
Vis hele sitatet...
Jeg vil begynne med å si gratulerer med 10 uker rusfri! Dette er virkelig bra gjort av deg! Jeg forstår at du har det tøft, og det er utrolig imponerende at du klarer deg uten rus i så lang tid oppi alt dette. Håper du også innser hvor bra dette er!

Når det gjelder psykologer, er det dessverre slik at en gjennomsnittsperson prøver minst tre forskjellige psykologer før de finner en med kjemi. Det er mange ukyndige mennesker der ute som kaller seg psykologer, men egentlig ikke burde ha den tittelen. Derfor er det viktig å ikke gi opp, kjære deg. Hvis du sliter med traumer eller negative tanker som gjør deg deprimert, kan terapi være til stor nytte for deg. En psykolog skal ikke bare konstatere at du har det vanskelig, men hjelpe deg slik at du ikke har det like vanskelig lenger.

Kanskje det kunne være en idé å prøve en privat psykolog du finner selv? Jeg vet at NAV kan dekke dette i flere tilfeller der offentlige psykologer ikke har vært til stor hjelp, eller der ventelistene er altfor lange.

Om ikke for deg selv, så gjør det for barnet ditt. Hun/han trenger mammaen sin! Stå på... Ønsker deg masse lykke til.
Hvis du står i jobb så gjør du det bedre enn 80% i lignende situasjoner. Jeg forsøkte 4 ganger arbeid men ramlet totalt sammen når jeg over periode på 7-8 måneder forsøkte å få samvær med 3 barn jeg hadde forsørget, hatt omsorg for, vært ved fødsel og satt til verden. Før rettsak hvor jeg mistet de.

Opplevde selv en bunnløs sorg men det blir bedre. Jeg fant løsninger utenfor systemet og man trenger noen som man blir dratt litt videre av og begynner å leve igjen. Ett psykolog møte i uka skal vanskelig gjøre hva en god venn/ beste venn kan gjøre.

På en annen side så går det å endre tankegang i din situasjon. Forsøk en rettsak og få alt på det rene og argumenter med at du står i arbeid og er rusfri så burde du også få rettigheter.

Hadde ikke så mye med barnevernet å gjøre selv, gikk raskt over til utsjekk ferdig og sivil sak istedenfor.

Det jeg har blitt fortalt av andre i samme situasjoner er at du har rett til å velge kontakt person i bvt(ble sittende med en sjef der selv), du har rett til å bestemme hvor samvær med ditt barn skal skje.

Mulig du må vri hele greia mot barnefar eller finne ett nytt samarbeid med han.

Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Hvis du står i jobb så gjør du det bedre enn 80% i lignende situasjoner. Jeg forsøkte 4 ganger arbeid men ramlet totalt sammen når jeg over periode på 7-8 måneder forsøkte å få samvær med 3 barn jeg hadde forsørget, hatt omsorg for, vært ved fødsel og satt til verden. Før rettsak hvor jeg mistet de.

Opplevde selv en bunnløs sorg men det blir bedre. Jeg fant løsninger utenfor systemet og man trenger noen som man blir dratt litt videre av og begynner å leve igjen. Ett psykolog møte i uka skal vanskelig gjøre hva en god venn/ beste venn kan gjøre.

På en annen side så går det å endre tankegang i din situasjon. Forsøk en rettsak og få alt på det rene og argumenter med at du står i arbeid og er rusfri så burde du også få rettigheter.

Hadde ikke så mye med barnevernet å gjøre selv, gikk raskt over til utsjekk ferdig og sivil sak istedenfor.

Det jeg har blitt fortalt av andre i samme situasjoner er at du har rett til å velge kontakt person i bvt(ble sittende med en sjef der selv), du har rett til å bestemme hvor samvær med ditt barn skal skje.

Mulig du må vri hele greia mot barnefar eller finne ett nytt samarbeid med han.
Vis hele sitatet...
Kan legge til at jeg vet hvordan motstanden er i en sånn situasjon og at jeg selv ga fullstendig faen etterhvert med barn manipulert imot som hadde vært beste venner og ikke gjort de noe.
Man kan bli venner igjen senere.

Ikke så ofte jeg ville ha rådført damer til å valfarte over hele verden. Pga kvinnesyn og hvordan de blir behandlet. Har selv dekket mye av verden og rart med det er at man blir møtt med mye forståelse av folk utenfor vesten fordi de har ett syn på at vi faktisk er klin gærne i hodet så man blir møtt helt okay når man snakker med folk men ser for meg større risiko for kvinner som fort kan bli sittende fast i situasjoner.

Går ann å rømme over svenske grensa, det er det veldig mange som har gjort med hell men for meg så har jeg ett syn på verden at det kun er det samme sosialistiske systemet og etter å blitt forfulgt av norske myndigheter i England så måtte jeg mye lenger for å ikke ha den bekymringen av å bli forfulgt for ingenting bortsett fra å være Norsk.

Om du drar utenlands så lønner det seg å sette nesa hjemmom innimellom og ikke forvent forståelse, back up, løsninger eller noe annet fra landet ditt. Jeg har aldri mottatt en trygde krone en gang på tross av mistet barn pga påståtte mentale lidelser som egentlig var klarert som okay etter separasjon. Av leger som ikke snakket med meg en gang så mye rart som skjer i Norge og forstår godt at du vil ut.
Sist endret av Janikverulani; 7. februar 2024 kl. 07:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har vært rusfri selv nå i 18mnd.. Du må gi det en del tid desverre, tok rundt 14mnd før hodet mitt var noen lunde på plass..
Viktigst av alt! : Ha noe å gjøre på! enten jobb eller skole.. jeg gikk skole fra dag1 som rusfri til t.d.d..
Å snakk med legen når det kommer til antideppresiva.. vil ikke anbefale det selv..
Samt prøv psilocybin i trygge omgivelser.. *Det var det som fikk meg til å få en a-ha opplevelse å holdt meg på matta etter den ene tripen
Du er ikke verdiløs, ikke for barnet ditt og ikke for verden.

Verden ville blitt fattigere uten deg. Kanskje ikke alle ser det, kanskje du ikke ser det selv. Men verden hadde vært kjedelig hvis alle var A4 og levde sine A4 liv.

Tipper du har prøvd litt av hvert for å få hjelp. En ide du kanskje ikke har prøvd, er en KI venn? Der høres kanskje litt teit ut, men da slipper du å være redd for å bli avvist eller svikta.
Du må holde deg i live og ta dagene som de kommer, dag for dag. Hva kan du gjøre? Du har vel en følelse på hva du må gjøre? Det kan du gjøre.

Ellers, utenom, ta det dag for dag.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er traumatiserende nok for barna dine at du har mistet omsorgsretten. Men det kan tilgis og sympatiseres med om du viser at du gjør alt du må for å få barna tilbake. Tar du deg ikke sammen og sørger for at du SKAL ha tilbake omsorgsrett eller samværsrett en gang i fremtiden så ødelegger du de enda mer. De vil føle at de ikke er verdt noe når ikke engang deres egen mor kjempet for de men i deres øyne dreit i de og forlot de. Det vil føre til store problemer i nære relasjoner for dem når de blir eldre og det kan føre til psykiske problemer, destruktiv adferdsmønster som rus og selvskading, at de ikke klarer å være konsentrerte på skolen pga depresjon og får hele fremtiden sin ødelagt.
Hvor mye du ødelegger livet dems om du tar selvmord burde være åpenbart at er enda mer verre.
Det er lett å forstå at du har det vondt og trenger hjelp, at du sliter forferdelig med deg selv og jeg har all sympati for det, men med barn i bildet handler det først og fremst ikke om deg lenger men om de. Så samme hvor vondt du har det må du kjempe for de, vise dem at mamma elsker de ved å gjøre alt du må for å få tilbake samværsrett enten det tar to år eller ti år. Bare da kan de tilgi deg og begynne å heale selv og med det som mål at barna dine skal repareres fra traumene du har gitt dem burde gi den motivasjonen du behøver for å heale deg selv. Varm klem og masse kjærlighet til deg, ikke gi opp dette her
Anonym bruker
"Sikker Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
du får vel omsorgen for barnet tilbake snart uansett? man kan da ikke miste omsorgen permanent kun pga 1 ruskjøring? har du advokat?
Vis hele sitatet...
Nei man gjør ikke det. Det er ikke standard prosedyre at barnevernet kommer på banen når man blir tatt for ruskjøring. Ble selv tatt med thc og benzo i blodet. Hørte aldri noe fra barnevernet. Her må det være far som har pushet på.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei man gjør ikke det. Det er ikke standard prosedyre at barnevernet kommer på banen når man blir tatt for ruskjøring. Ble selv tatt med thc og benzo i blodet. Hørte aldri noe fra barnevernet. Her må det være far som har pushet på.
Vis hele sitatet...
Det pleier å være standard at barnevernet blir koblet på når det gjelder rus. De ble sannsynligvis varslet i din sak også men kom frem til at det ikke var noe grunn for å etterforske videre om det gjorde seg uskikket som forelder. I saken til ts er det nok mye annet som ikke kommer frem i tråden, man mister ikke omsorgsrett av bare en engangshendelse på den måten så her har de mye annet på henne