Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2044
Mulig jeg mistolket og bare er paranoid men, ved fremvisning av legitimasjon (passet mitt), stoppet han i kassa og kikket ned på passet konstant mens han tastet inn ting på kassa. Hva kan være grunnen til dette? Han hadde ikke skannet noen av varene jeg skulle ha heller. Etter han skrev inn det jeg oppfattet som informasjonen min, så han rart på meg og skannet resten før jeg betalte som vanlig.
Sist endret av desp1512; 30. september 2023 kl. 17:54.
Du er bare paranoid. Butikkdata- systemer lagerer ikke passinformasjon.
Det kan være at de hadde en kalkulator som automatisk regner ut om du er gammel nok til å kjøpe aldersbegrensede varer eller ikke. Han så sikkert rart på deg fordi du er så ung og kjekk?
Det er nesten umulig å lære en ansatt på kiwi forskjell på de ulike snustypene og du tror de sitter å logger personaldata for CIA? Slapp av kompis.
Han suger i matte og måtte regne ut hvor gammel du er
Gjør skolearbeidet ditt skikkelig eller så er det fort du som sitter i kassa på kiwi om noen år.
Vært borti noe det samme. Det er makta de tenner på, de tror de har overtaket. Glo intens tilbake på de kompiss så beholder du makta
En butikkansatt som sitter i kassa på Kiwi er maktsyk fordi han holder i noens pass og trykker litt på noen knapper? Snakk om å ha høye skuldre.
Sitat av Asket Vis innlegg
En butikkansatt som sitter i kassa på Kiwi er maktsyk fordi han holder i noens pass og trykker litt på noen knapper? Snakk om å ha høye skuldre.
Vis hele sitatet...
At de har vært så flink å få jobb på matbutikken er stort for dem. De føler seg viktige å mektige selv om dem ikke er det. Selvfølgelig blir de maktkåte når de skal sjekke om du er bra nok til å få siggen din.
Hva om konsekvensen er at de mister jobben sin om de selger tobakk eller alkohol til noen under 18 år?

Jeg må ærlig si at du legger litt for mye i hva andre foretar seg. Det er jo jobben deres tross alt.
Se på det fra deres perspektiv. Her kommer en person som liksom er myndig, men istedefor å gi fra seg førerkortet så gir han fra seg passet.. Med unntak av å gå rundt med bleier, finnes det et større rødt flagg?
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Se på det fra deres perspektiv. Her kommer en person som liksom er myndig, men istedefor å gi fra seg førerkortet så gir han fra seg passet.. Med unntak av å gå rundt med bleier, finnes det et større rødt flagg?
Vis hele sitatet...
Når kona får fornyet bankkortet hennes til høsten, har hun ikke lengre gjyldig legitimasjon. Hun har ikke lappen eller nasjonalt ID kort.
Taster inn fødselsdatoen din, det er alt.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Gjør skolearbeidet ditt skikkelig eller så er det fort du som sitter i kassa på kiwi om noen år.
Vis hele sitatet...
Sykt at dy legger så mye og sterke meninger hos andre. Du må ha det vanskelig. Kan tenke meg at du går rundt og er en sinna type. Der er du som bryr deg om makt. Den ikke kassen bryr seg om å gjøre jobben sin!
Sist endret av Hårnett; 30. september 2023 kl. 22:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Når kona får fornyet bankkortet hennes til høsten, har hun ikke lengre gjyldig legitimasjon. Hun har ikke lappen eller nasjonalt ID kort.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp slike unntak fra normalen som kalles anekdoter.. At det finnes eksempler på røde flagg betyr ikke at de ikke er vandrende røde flagg..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Se på det fra deres perspektiv. Her kommer en person som liksom er myndig, men istedefor å gi fra seg førerkortet så gir han fra seg passet.. Med unntak av å gå rundt med bleier, finnes det et større rødt flagg?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke førerkort lenger. Hva skal jeg vise, uten om passet?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg har ikke førerkort lenger. Hva skal jeg vise, uten om passet?
Vis hele sitatet...
Om du er norsk statsborger kan du vise nasjonalt ID kort, dersom du har det.
Kanskje tastet et eller flere tall feil første gang, så tastet han fødselsnummer. Også så rart på deg fordi systemet også ba om personalnummer etter fødselsdato. Kanskje ba den om mer info også, som fullt navn. Eller kanskje så rart på deg fordi du så annerledes på passet enn da du sto der. Vært et problem for meg som har naturlige krøller med rødt eller blondaktig gulaktig hårfarge.

Spesielt da jeg farget det svart og rettet det flatt i tillegg. Slik at jeg så mer ut som Sonny Moore aka Skrillex da han var 16-19 år. Da han var i From First to Last, altså.

Hadde jeg vært homofil så hadde han garantert vært drømmeprinsen min mtp. Sexuelt attraktivitet/utseende:



Til vanlig ser jeg mer ut som Prins Harry med mye mer blond/ekstremt lyserødt hår.
Som dette, men mye blondere og mye kortere. Har ca. 2-3 cm langt hår nå:



Håret mitt nå og idag er mer slik (men med litt mer krøller, og kanskje ca. 1 cm kortere):
Får meg til å savne meg slik jeg var mer for 8-12 år siden. Er 29 nå og mer suicidal ettersom jeg mangler mer håp om en bedre morgendag. For hvilken fremtid har en Aspergers Syndrom person som meg med tanke på fremtiden, lykke og en begrenset ung uføretrygd på kun 22.000,- etter skatt. Som myndighetene mener skal vare til jeg får enda mindre som pensjonist, når jeg blir 67.

Einstein hadde muligens også dette syndromet, men var ikke rusavhengig og hadde ekstreme angstllidelser som gjør oss ute av stand til å leve et mesr mulig normalt liv. Får ikke engang penger til førerkort og Batteribil. Eller el-sparkesykkel i det minste. Kun SV, sannsynligvis Rødt, kanskje MDG mtp. Borgerlønn og kanskje, men veldig usikker; Venstre, som støtter oss økonomisk i den saken.

Einstein was brilliant, found out this at least 80 years before other had. But the definition of luck, he was not.
Vil jeg fungere i samfunnet, ha kjæreste, jobb og kanskje barn en dag? Jeg vil ha bedre sjanse på å vinne 10 mil i neste keno trekning jeg er med, så 20 mil i lotto trekning samme uke også 50 mil tilsammen i det jeg finner i påfølgende uke eller måned i Keno, Lotto, Viking Lotto og så Extra.

Finner medisinen for meg der ute så blir det ikke fastlegen eller noen i rus- og psykiatritjenesten som finner den.

Akkurat som jeg selv måtte finne ut selv at jeg hadde Sosial Angst, da jeg var 16, og tross at jeg hadde hatt den siden jeg iallefall var 3, 4 eller 5 år gammel. Hvor faen blir det av psykologene i Barne- og Ungdomsskolen. Eller skal alle ende opp som meg og ikke få diagnose før man har fylt 15 eller 16 og det allerede er for sent. Og hvorfor skal jeg få mindre i uføretrygd enn de som tjente milliarder hver år til de ble uføretrygdet. Var ikke jeg som bestemte at jeg skulle bli født med Aspergers Syndrom, senere utvikle Sosial Angst, bli mobbet på skolen, bli banket opp av faren sin hjemme og etter at jeg prøvde å drepe min far med en "liten" foldekniv når jeg var 19 og hadde over 2 i promille.. vel, dere tok dere iallefall tiden til å ta blodprøve og bevise hvordan og hvorfor jeg har Aspergers og alle de andre Angstlidelsene, inkludert Rusavhengighet, Schizoid Personlighetsforstyrrelse og generalisert angstlidelse. Åååååh, gi meg bare èn dag med karma som en del av Naturkreftene.
Sist endret av einsteindragon; 1. oktober 2023 kl. 00:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Om du er norsk statsborger kan du vise nasjonalt ID kort, dersom du har det.
Vis hele sitatet...
Har ikke det heller. Men skal vurdere det når passet går ut siden jeg ikke reiser utenlands lenger.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Det er nettopp slike unntak fra normalen som kalles anekdoter.. At det finnes eksempler på røde flagg betyr ikke at de ikke er vandrende røde flagg..
Vis hele sitatet...
Var ikke meningen å være krass, men tipper det blir iallefall rundt 25% som må framlegge passet sitt som leg når bankkort slutter å virke som leg. Overraskende mange som ikke har førerkort eller ID kort.

Men ja. Vise passet sitt for å kjøpe snus eller øl virker overkill.
Faen for noen poster i denne tråden.
Jeg har blitt fortalt at det også er for å ta opp noe sånt som statistikk angående hvem man spør om legitimasjon. Typ "Når spør egentlig våre ansatte om legitimasjon?"-opplegg. Kanskje noen KIWI-ansatte kan utdype?

OT:
Jeg kan fort bli legget på f.eks. Vinmonopolet om jeg barberer meg. Tar det med et smil - pleier som regel å late som om jeg har glemt ID'en et øyeblikk for å tulle med personen bak kassa.
Sitat av Hårnett Vis innlegg
Taster inn fødselsdatoen din, det er alt.



Sykt at dy legger så mye og sterke meninger hos andre. Du må ha det vanskelig. Kan tenke meg at du går rundt og er en sinna type. Der er du som bryr deg om makt. Den ikke kassen bryr seg om å gjøre jobben sin!
Vis hele sitatet...
Regner nesten med at du quota feil post her? Men om du ikke gjorde det så er jeg ikke spesielt sinna, jeg har stor respekt for folk, også butikkmedarbeidere og de gjør tross alt bare jobben sin når de ber om ID, så det er ingen grunn til at folk tar det ille opp når de blir spurt etter ID. Den sleivete kommentaren min var et forsøk på å få ts til å slutte å tenke så negativt om butikkansatte som tross alt bare gjør jobben sin. Jeg kunne helt sikkert valgt bedre ord.
Sist endret av _abc_; 1. oktober 2023 kl. 11:40.
Nå må du gi mer info. Hva var den sosiale dynamikken mellom deg og kassemannen mtp. etnisitet og språkferdigheter? Falsk identifikasjon er et lukrativt marked og norsk pass er på toppsjiktet av attraktivitet.
Vel, i sjeldne tilfelller kan det bare være nok å vise at du har bankkort uten bilde. Den typen du må være minst 18 for å få. Ikke fungert for meg, men funker nok visst den ansatte ikke er redd for å miste jobben og det bare er for tobakk eller snus. Spesielt visst de kjenner til deg eller du ser ut som tidlig i 20-årene med skjegg.

Ellers, gå inn her og bestill time til ID-Kort: https://www.politiet.no/tjenester/pa...ss-og-id-kort/
Tar maks 2 uler fra du har vært der til du har det i posten. Med pass kan det ta månedsvis.

Du må ta bilde og avgi fingeravtrykk.
Sist endret av einsteindragon; 1. oktober 2023 kl. 23:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Kanskje tastet et eller flere tall feil første gang, så tastet han fødselsnummer. Også så rart på deg fordi systemet også ba om personalnummer etter fødselsdato. Kanskje ba den om mer info også, som fullt navn. Eller kanskje så rart på deg fordi du så annerledes på passet enn da du sto der. Vært et problem for meg som har naturlige krøller med rødt eller blondaktig gulaktig hårfarge.

Spesielt da jeg farget det svart og rettet det flatt i tillegg. Slik at jeg så mer ut som Sonny Moore aka Skrillex da han var 16-19 år. Da han var i From First to Last, altså.

Hadde jeg vært homofil så hadde han garantert vært drømmeprinsen min mtp. Sexuelt attraktivitet/utseende:



Til vanlig ser jeg mer ut som Prins Harry med mye mer blond/ekstremt lyserødt hår.
Som dette, men mye blondere og mye kortere. Har ca. 2-3 cm langt hår nå:



Håret mitt nå og idag er mer slik (men med litt mer krøller, og kanskje ca. 1 cm kortere):
Får meg til å savne meg slik jeg var mer for 8-12 år siden. Er 29 nå og mer suicidal ettersom jeg mangler mer håp om en bedre morgendag. For hvilken fremtid har en Aspergers Syndrom person som meg med tanke på fremtiden, lykke og en begrenset ung uføretrygd på kun 22.000,- etter skatt. Som myndighetene mener skal vare til jeg får enda mindre som pensjonist, når jeg blir 67.

Einstein hadde muligens også dette syndromet, men var ikke rusavhengig og hadde ekstreme angstllidelser som gjør oss ute av stand til å leve et mesr mulig normalt liv. Får ikke engang penger til førerkort og Batteribil. Eller el-sparkesykkel i det minste. Kun SV, sannsynligvis Rødt, kanskje MDG mtp. Borgerlønn og kanskje, men veldig usikker; Venstre, som støtter oss økonomisk i den saken.

Einstein was brilliant, found out this at least 80 years before other had. But the definition of luck, he was not.
Vil jeg fungere i samfunnet, ha kjæreste, jobb og kanskje barn en dag? Jeg vil ha bedre sjanse på å vinne 10 mil i neste keno trekning jeg er med, så 20 mil i lotto trekning samme uke også 50 mil tilsammen i det jeg finner i påfølgende uke eller måned i Keno, Lotto, Viking Lotto og så Extra.

Finner medisinen for meg der ute så blir det ikke fastlegen eller noen i rus- og psykiatritjenesten som finner den.

Akkurat som jeg selv måtte finne ut selv at jeg hadde Sosial Angst, da jeg var 16, og tross at jeg hadde hatt den siden jeg iallefall var 3, 4 eller 5 år gammel. Hvor faen blir det av psykologene i Barne- og Ungdomsskolen. Eller skal alle ende opp som meg og ikke få diagnose før man har fylt 15 eller 16 og det allerede er for sent. Og hvorfor skal jeg få mindre i uføretrygd enn de som tjente milliarder hver år til de ble uføretrygdet. Var ikke jeg som bestemte at jeg skulle bli født med Aspergers Syndrom, senere utvikle Sosial Angst, bli mobbet på skolen, bli banket opp av faren sin hjemme og etter at jeg prøvde å drepe min far med en "liten" foldekniv når jeg var 19 og hadde over 2 i promille.. vel, dere tok dere iallefall tiden til å ta blodprøve og bevise hvordan og hvorfor jeg har Aspergers og alle de andre Angstlidelsene, inkludert Rusavhengighet, Schizoid Personlighetsforstyrrelse og generalisert angstlidelse. Åååååh, gi meg bare èn dag med karma som en del av Naturkreftene.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du burde lage din egen tråd. Du virker som en kar med mye på hjertet