Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2718
Jeg oppgraderte til windows 10 for et par dager siden, nå er alle dokumentene jeg har lagret de siste tre årene borte, med unntak av to stk. Har googlet litt og ser det er noen andre som har opplevd det samme, noen har funnet dem i windows.old og andre ikke. Nå har jeg lett gjennom hundrevis av mapper uten å finne noe, og alle mappene i windows.old er tomme. Er det noen som har opplevd det samme her på Freak, og evt vet hvordan jeg kan finne dem igjen?
Oisann, her ser det ut som om du har Snublet. Bare overfør fra backupen din

Seriøst svar: du kan prøve noe alla: https://www.piriform.com/recuva , bare viktig at du ikke bruker pcen da, desto mer du lagrer på disk øker sannsynligheten for at filene dine blir overskrevet.
Er ikke helt ukjent med å gå på trynet nei
Men denne gangen ordnet det seg heldigvis, jeg har tidligere lastet ned et eksternt tekstbehandlingsprogram som ikke ble berørt av oppgraderingen, der kunne jeg velge siste brukte dokument og se hvilken mappe de hadde gjemt seg i.
(En av de tusen jeg ikke hadde rukket å lete i) Alle de andre dokumentene lå i samme mappe. Litt rart at de ikke var søkbar da, de dukket ikke opp av seg selv selv om jeg søkte i hele systemet...

Så slapp jeg å styre med gjenopprettelse. Men takk for tipset likevel!

Kan legge til at jeg sliter litt med systemfeil eller hva det nå står, pc'en går i svart og må starte på nytt før den virker igjen. Dette skjer ca en gang om dagen, men stort sett når den har stått på en stund uten å være i bruk. Irriterende likevel!

Jeg prøvde å kontakte Microsoft før jeg brukte forum, men det var jo bortimot umulig. Ble sendt rundt på diverse "vanlig stilte spørsmål" sider, men alt handlet om hvordan laste ned og bruke, ingen alternativer tok opp feil/problemer på programvare. Dette er tydeligvis et ikketema for Microsoft!
Sist endret av Snubbelfot; 11. august 2015 kl. 21:22.
For andre som leser tråden og som ennå ikke har oppgradert - ikke stress. Det er helt vanlig at det er endel bugs så må rettes straks en ny versjon av et OS kommer ut. Selv har jeg god erfaring med å vente til win sp 1. På Linux så foretrekker jeg LTS versjonene og oppgraderer svært sjeldent om det ikke er noe spesielt jeg trenger. LTS versjonene har support i 4-5 år eln.
Er vel et velkjent problem at dokumenter som lagres under cdocuments\<brukernavn> forsvinner ved oppgradering. Best å ha en separat partisjon eller disk som dokumenter lagres på
Jeg har dessverre også oppgradert uten å ta nevneverdig backup. Og finner dermed heller ikke tilbake til gamle dokumenter. Hadde vært veldig snilt hvis Snubbelfot (eller noen andre) kunne fortelle hvilken mappe de gamle filene hadde gjemt seg på, for jeg er ikke i stand til å finne dem igjen
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av frtoretang Vis innlegg
LTS versjonene har support i 4-5 år eln.
Vis hele sitatet...
Og nydelige, vakre, sexy Debian beskriver seg selv som trofast og tillitsfull i minst fem år.
Sitat av sturlam Vis innlegg
Jeg har dessverre også oppgradert uten å ta nevneverdig backup. Og finner dermed heller ikke tilbake til gamle dokumenter. Hadde vært veldig snilt hvis Snubbelfot (eller noen andre) kunne fortelle hvilken mappe de gamle filene hadde gjemt seg på, for jeg er ikke i stand til å finne dem igjen
Vis hele sitatet...
C: \Users\brukernavn\SkyDrive\Documents
Sist endret av Snubbelfot; 21. august 2015 kl. 22:55.