Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5236
Hei!

Jeg har hatt et leieforhold i omtrent ett år nå hvor det er 3 måneders oppsigelse.

Jeg sendte skrivtlig oppsigelse på sms hvor jeg spurte om han ville ha en mer formell oppsigelse på brev eller e-post, noe han takket nei til. Dette var i Mars, og da skal jeg i følge kontrakten betale leie ut Juni. Jeg ser nå at jeg av en eller annen grunn skrev i oppsigelsen at jeg ble boende ut Juli. Jeg vet ikke om det var autocorrect eller meg selv som skrev feil, men planen min har hele tiden vært å bli boende ut Juni - altså èn måned mindre enn det han tror.

Kan jeg komme nå å si at det var en skrivefeil, eller må jeg bare finne meg i å bli boende å betale godt over 10.000 i leie for en leilighet jeg ikke skal bruke? Jeg har allerede funnet en annen leilighet, så sitter litt i saksen føler jeg. Huseier vil naturligvis at jeg skal betale for Juli også, og han har jo ikke gjort noe galt så kan ikke blame han for noe akkurat.
Dette er din feil helt og holdent. Ikke lag trøbbel med huseier.

Jeg ville ha forsøkt å finne en ny leietaker selv, og så tatt kontakt med huseier når du har funnet noen. Han lar deg nok flytte ut om noen andre betaler. Så kan du jo be han legge ut annonse og se om noen tar leiligheta fra Juli også.
Sist endret av Nether; 25. mai 2017 kl. 23:55.
100% din egen skyld. Han tilbød deg til og med å sende en mer formell oppsigelse slik at du hadde hatt muligheten til å se over hva du hadde skrevet og kunne være sikker på at det ikke var en autocorrect der.

Men følg rådet til Nether
Trådstarter
Var jeg som tilbød å sende en mer formell oppsigelse. Men ja, jeg ser at det er ingen andre enn min egen feil her, så jeg får bare gjøre det beste ut av det. Han er en hyggelig fyr også, så har ingen intensjoner om å være vanskelig.
Sitat av TroNnY Vis innlegg
Var jeg som tilbød å sende en mer formell oppsigelse.
Vis hele sitatet...
Ah, ja det har du rett i. Hjernen min mikset dere opp på veien ut til tastaturet..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det du bør gjere er jo å gi beskjed om at det skjedde ein feil, og at du selvfølgeleg betaler ut juli om huseigar ikkje finn nokon å leige ut til innan den tid, men at huseigar altså bør settje inn annonse og få folk på visning i juni.

Det skader ikkje å prøve. Får huseigar inn nye er det vinn-vinn for deg og huseigar.
Sist endret av vidarlo; 26. mai 2017 kl. 15:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Akkurat det jeg har gjort Vidarlo. Takk for svar folkens. Ikke vits å lage seg uvenner for noen tusenlapper