Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3164
Hei!

Sitter å leker med tanken om å tilbringe en mnd. eller to i utlandet, men det går opp for meg at de norske sidene hvor man leier (finn.no feks.) tilpasser seg norske feriepriser, og dermed er det jo dyrere enn å bo i Norge! Hadde håper å kunne finne en grei leilighet for under 6-7k i mnd. Det MÅ da være mulig tenker jeg?

Noen som har tips til sider hvor man får "lokale priser"? Sitter for øyeblikket å ser på Spania, men ingenting er fastlåst angående destinasjon.
Trådstarter
Sitat av NAPse Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har sjekket. Men prisene virker å ligge på "norsk nivå".

Men igjen: Kan jo være at det faktisk er så dyrt? Er for meg en gåte hvordan dette er mulig, da vi i Norge er jo kjent for å ha høye boligpriser og bra inntekt sammenlignet med resten av Europa.
Nei prisene du finner på AirBNB er "Norske".. det du trenger er å finne lokale utleiere hvor du også får de spanske prisene, for 300euro pr måned kan du få en fin leilighet m/felles svømmebasseng. Vet om iallefall 2 utleiere i Alicante området.. ta kontakt PM om det er av interesse.
Kan anbefale deg og søke opp grupper på Facebook, som oftest halvert pris iforhold til "Utleie firmaer"
Leier du utenom sesong er det mulig få leid utrolig billige leiligheter. Torrevieja f.eks (Spania) får du ned i 4000 kr. mnd. 70 kvm. med takterrasse på 40 kvm. Leier du i sesongen er ofte prisen ei uke, 4000.

Søk på Google så finne du alltids noe. Flere firma som tar på seg for andre nordmenn som vil leie ut.
Sist endret av ImnotEmo.; 9. april 2017 kl. 18:46.
Trådstarter
Sitat av First-Price Vis innlegg
Kan anbefale deg og søke opp grupper på Facebook, som oftest halvert pris iforhold til "Utleie firmaer"
Vis hele sitatet...
Hva slags grupper tenker du på her?

Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Leier du utenom sesong er det mulig få leid utrolig billige leiligheter. Torrevieja f.eks (Spania) får du ned i 4000 kr. mnd. 70 kvm. med takterrasse på 40 kvm. Leier du i sesongen er ofte prisen ei uke, 4000.

Søk på Google så finne du alltids noe. Flere firma som tar på seg for andre nordmenn som vil leie ut.
Vis hele sitatet...
Men i det store havet av utleiere, utleiefirma osv. så er det jo umulig å skille de useriøse fra de seriøse. Har du noen konkrete forslag hvor jeg ikke blir svindlet?
Nei, det har jeg ikke.

Men finner du et firma/person som leier ut skal det være mulig ettersjekke seriøsiteten. Har en bekjent som har bodd i Spania de siste 2 årene. Han har ca. 50.000 i året på boligutgifter. Med litt jobb skal du klare finne fram til person/firma som kan hjelpe deg videre på vei.

Er jo flust med uføre nordmenn som tar med seg trygda til Spania. Lever ti ganger bedre enn her i Norge mtp. økonomi.