Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1805
Har akkurat fått påvist diagnose ADD og nylig begynt med Ritalin (20mg, modifisert frisetting).

Merker absolutt ingenting, verken bivirkninger eller virkning Kan jo hende det er fordi dosen er såpass lav, men legen min sier det kan hende jeg er en av de som bare responderer dårlig på Ritalin og vil kunne gjøre det bedre på andre type legemidler mot ADD.

Men begynner bli litt bekymret, for har tidligere prøvd (relativt små doser) Modafinil i håp om bedre konsentrasjon, hvor jeg heller ikke merket noe som helst og ble trøtt og sovnet.

Samme gjelder når jeg har prøvd kokain, mens alle andre blir våkne ble jeg bare trøtt og merket ikke noe spesielt.

Kan det hende jeg bare ikke responderer til sentralstimulerende midler, eller kan det hende jeg bare har høy toleranse og trenger høyere doser?

Noen med lignende erfaringer?
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville ikke bekymret meg spesielt mye enda. Har selv ADD og aldri testet modifisert frisetting, men responderer veldig bra på 10mg IR. Hvor små doser av modafinil testet du? Kan godt hende du bare må uppe dosen litt, men så er det noen som ikke responderer på stimulanter også.

Du har jo Strattera som ikke er et stimulant, og skal visstnok være mer effektiv enn stimulanter på folk med SCT, om du har hørt om det, men såvidt jeg har skjønt responderer man ikke på det umiddelbart, så om du skal teste det trenger man noen dager før man merker effekt. Har ikke testet selv enda, vi får se

Mange diagnotisert med ADD skal visstnok ha hatt diagnosen SCT i stedet.