Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3977
Anonym bruker
"Øm Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei å hå

Har seg sånn at jeg leier bolig av et firma. Betaler en sum per måned som forhåndsbetaling for strøm.

Det skal vistnok være oppgjør én gang i året(desember), men har ikke hørt noe om oppgjør på de 2 åra jeg har bodd her. regner med at jeg hadde fått høre det om jeg skyldte penger for strøm.

Hva er veien å gå? Hvordan får jeg sjekket om summen stemmer dersom de plutselig skal ha betalt eller jeg får en sum tilbake, hvis jeg sender en mail?

på forhånd takk for hjelp
Det er normalt å utføre en avregning på slutten av året, så får du en husleie på nyåret som er høyere/lavere. Hvis det er veldig små differanser (i din favør) kan det tenkes at firmaet ikke bryr seg med det.

Du kan spørre om å få se strømregningen hvis de krever betaling. Sikringsskapet har du antageligvis tilgang til selv, og dere noterte antageligvis ned målerstanden da du flyttet inn. Vanligvis er denne å finne i kontrakten dere underskrev.
Anonym bruker
"Øm Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
takk for svar. ble ikke notert målerstand og står ingen ting i kontrakt. Angrer på at jeg ikke noterte dette selv.

Sender en mail og ser hva som skjer.