Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 7514
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det verdt å betale dyre dommer for ketamin behandling? Hørt det tar vekk alt av angst (Sosial angst) og depresjon, stemmer det?
Anonym bruker
"Harm Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har yayy ketqmin på egenhånd kan ikke si det hjalp noe på det du sier. Hvis du tenker på Emma Sofie "klinikken" så er mitt inntrykk at de selv har trippet så mye at de er frelst og tror det vil frelse alle, slik mange turefreaker som har tura litt for mye ofte blir. Hadde ikke betalt de prisene de har for det.
Anonym bruker
"Harm Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tatt ketamin skal det stå, ikke yayy skriveleif her på senga
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har yayy ketqmin på egenhånd kan ikke si det hjalp noe på det du sier. Hvis du tenker på Emma Sofie "klinikken" så er mitt inntrykk at de selv har trippet så mye at de er frelst og tror det vil frelse alle, slik mange turefreaker som har tura litt for mye ofte blir. Hadde ikke betalt de prisene de har for det.
Vis hele sitatet...
Greia er at for å få den skikkelige anti depp effekten så skal ketamin administreres IV i lave doser kontrollert. Så at du ikke fikke den effekten "som dem sier" er ikke rart. Det de driver med på emma sofia klinikken er ikke bullshit
Sitat av Alge Vis innlegg
Greia er at for å få den skikkelige anti depp effekten så skal ketamin administreres IV i lave doser kontrollert. Så at du ikke fikke den effekten "som dem sier" er ikke rart. Det de driver med på emma sofia klinikken er ikke bullshit
Vis hele sitatet...
Så spørs det jo også da, hva slags type ketamin er det snakk om..
Husker ikke helt hvilken nå, men en av de 3 typene ketamin (rasemisk, r-isomer, eller s-isomer) skal funke mye bedre når det gjelder depresjoner, angst og sikkert da medisinsk bruk generelt.

Vist anonym her prøvde å nå K-hole så er det vel heller ikke så rart hen ikke har fått de effektene vil jeg tro...
Anonym bruker
"Harm Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Greia er at for å få den skikkelige anti depp effekten så skal ketamin administreres IV i lave doser kontrollert. Så at du ikke fikke den effekten "som dem sier" er ikke rart. Det de driver med på emma sofia klinikken er ikke bullshit
Vis hele sitatet...
Ok var ikke klar over at de gjorde det IV men har dyr som har fått det IV ved operasjoner flere anledninger. Jeg kan for lite om den intravenøse effekten til å uttale meg om det så skal lese meg opp men inntrykket mitt av Emma Sofia folka er allikevel det samme uansett hva av backup de måtte ha fra forskningen. Men for all del om det hjelper så er det jo kjempe bra, men prisene de har er fortsatt altfor høye i mine øyne.
https://mikrodosering.no/
Fant denne om lsd. Det sto noe om det på emmasofia og
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok var ikke klar over at de gjorde det IV men har dyr som har fått det IV ved operasjoner flere anledninger. Jeg kan for lite om den intravenøse effekten til å uttale meg om det så skal lese meg opp men inntrykket mitt av Emma Sofia folka er allikevel det samme uansett hva av backup de måtte ha fra forskningen. Men for all del om det hjelper så er det jo kjempe bra, men prisene de har er fortsatt altfor høye i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Du virker å ha temmelig bastante meninger selv på saker du ikke kjenner i detaljer. Kanskje bør du forsøke å ta dette til deg og se hva du faktisk gjorde her slik at du fremover ikke bare kaster ut påstander uten at du faktisk har dekning for det? Spesielt å starte med å si at ketamin ikke virker og kalle fagmiljøet på emma sofia for hippier som overselger produktet. Også viser det seg at du jo ikke har satt deg inn i saken i det hele tatt.
Om det er verdt det er jo opp til deg. Du får lese deg litt opp på diverse prognoser og priser og ta et valg ut ifra din egen situasjon. Jeg kjenner bare èn som har prøvd det, og for vedkommende så virket det ihvertfall veldig bra.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har hatt helt nydelige drømmer i over ti år. For ett par måneder siden, tok jeg Ketamin, og hoppa godt ned i K-hole. Etter dette har jeg vært sjukt plaget av mareritt. I natt hadde jeg en krokodille etter meg. Og det som er mest sprøtt er at alle drømmene foregår i samme landskap(grønt og slimete) som hvor jeg var ett skjelett i K-Hole mitt. Så om det fjerner no angst på dagtid, så gir det meg ett hælvete på natta iallefall!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noen som har noe å tilføye her? Noen som har erfaring og eventuelt kjenner til hvilke kriterier som stilles for ketamin behandling? Begynner å renne tom for idèer, å vurderer sterkt å bestille konsultasjon.

Har en del privat/illegal erfaring med både R og S ketamin. Opplevde ikke noe nevneverdig terapautisk virkning, men har tro på at de vet hva de driver med og jeg er motivert til å gi det en kjangse! Alternativet er avskrekkende, så jeg hadde trolig spist flaggermus om noen kunne vise til lovende resultater.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noen som har noe å tilføye her? Noen som har erfaring og eventuelt kjenner til hvilke kriterier som stilles for ketamin behandling? Begynner å renne tom for idèer, å vurderer sterkt å bestille konsultasjon.

Har en del privat/illegal erfaring med både R og S ketamin. Opplevde ikke noe nevneverdig terapautisk virkning, men har tro på at de vet hva de driver med og jeg er motivert til å gi det en kjangse! Alternativet er avskrekkende, så jeg hadde trolig spist flaggermus om noen kunne vise til lovende resultater.
Vis hele sitatet...
Edit: Vil fastlegen automatisk få beskjed om at jeg (eventuelt) er til behandling her, i og med at det er en privat klinikk?
Vet ikke om det er relevant, men jeg bor på andre siden av landet og er ikke tilhørende "Helse Sør-Øst".
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er nysgjerrig på dette selv. Vurderer enten axon eller emmasofia. Noen som har synspunkter?
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ketamin redda meg fra et uendelig mørkt sted og fikk meg til å åpne øynene på ny. Har bare bra å si om Emma Sofie og de som jeg møtte der. Fastlegen min hadde ingen kjennskap til ketamin behandling, men fikk en lang og forklarende epikrise etter behandlingen. Prisen kan nok være avskrekkende for noen, men i mitt syn er det verd det, sett i perspektivet av hvordan livet hadde hvert uten behandlingen. Jeg kunne fortalt i timesvis om hvordan opplevelsen var og hva det gjorde for meg. 40 min ketamin intravenøst var mer terapeutisk en ti år med psykolog. Jeg har blandt annet ptsd og hatt både fysiske plager sammen med panikk angst og alvorlig depresjon. For første gang på over 20 år har jeg levd uten disse plagene takket være ketamin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ketamin redda meg fra et uendelig mørkt sted og fikk meg til å åpne øynene på ny. Har bare bra å si om Emma Sofie og de som jeg møtte der. Fastlegen min hadde ingen kjennskap til ketamin behandling, men fikk en lang og forklarende epikrise etter behandlingen. Prisen kan nok være avskrekkende for noen, men i mitt syn er det verd det, sett i perspektivet av hvordan livet hadde hvert uten behandlingen. Jeg kunne fortalt i timesvis om hvordan opplevelsen var og hva det gjorde for meg. 40 min ketamin intravenøst var mer terapeutisk en ti år med psykolog. Jeg har blandt annet ptsd og hatt både fysiske plager sammen med panikk angst og alvorlig depresjon. For første gang på over 20 år har jeg levd uten disse plagene takket være ketamin.
Vis hele sitatet...

Kult å høre at det hjalp deg. Måtte du gå til behandlimg lenge? Har forstått det sånn at det er seks ganger ganske intensivt, så evt. booster etter dette?
Sitat av Ketose Vis innlegg
Kult å høre at det hjalp deg. Måtte du gå til behandlimg lenge? Har forstått det sånn at det er seks ganger ganske intensivt, så evt. booster etter dette?
Vis hele sitatet...
Fikk først 3 behandlinger over kort tid, så 3 til 3 uker senere. I starten merker du virkningen sterkt, men den tar gradvis å forsvinner over noen uker til måneder. Men den terapeutiske effekten som jeg fikk av å være i k-hole er der for å bli. Dvs det tok jeg med meg å kan tenke å huske over om jeg får en dårlig dag. Jeg fikk en ny boost etter noen måneder. Slik jeg ser det så er det ikke en behandling som bare virker, men det er en behandling som hjelper deg til å åpne øynene å se verden på en ny måte. Sortere følelser å håndtere traumer.
Kalnes åpnet nå sin egen ketaminavdeling. Intavenøst ketamin for depresjon skal selv snakke med legen imorgen å få ordnet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av NicoWolf Vis innlegg
Kalnes åpnet nå sin egen ketaminavdeling. Intavenøst ketamin for depresjon skal selv snakke med legen imorgen å få ordnet.
Vis hele sitatet...

Hvordan gikk det?
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har noen gått direkte til ketaminbehandling uten å gå via SSRI først?
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har noen gått direkte til ketaminbehandling uten å gå via SSRI først?
Vis hele sitatet...
Ja. Det som er sagt er at en ikke har hatt resultater fra vanlig behandling først. I mitt tilfelle så var dette årevis med terapi uten at det hjalp. SSRI ble foreslått, men pga at jeg er skeptisk til det i forhold til hvordan min tilstand var takket jeg nei til det. Når jeg kontaktet klinikken for behandling så var det at jeg hadde forsøkt terapi godt nok.
Sitat av Ketose2 Vis innlegg
Hvordan gikk det?
Vis hele sitatet...
For å få en realistisk sjanse på å prøve ketamin må du snakke med lege igjennom DPS. Jeg er fortsatt på bup fram til januar. Venter til da.

Ifølge lege på bup og terapaut^
Sist endret av NøkkelKrakk89; 16. november 2020 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis man har gjennomsnittlig inntekt i Norge ser jeg ikke problemet med å betale for en ketamin behandling, hvis man er fattig og desperat og villig til å bryte loven for å bli frisk eller for å °prøve° å bli frisk, har man ennå flere muligheter
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ketamin har betydelig effekt mot depresjon for mange (40-75%), men effekten er ofte ganske kortvarig (1-3 uker). Spesielt ved kun én enkelt behandling. Det at man kan bruke det samtidig som man går på SSRI/SNRIer er en stor fordel for mange. Derfor legges det gjerne opp et opplegg med flere behandlinger over tid. For mange kan det gi et lite pusterom til å kunne sette i gang andre tiltak og komme seg litt ut av spiralen.

Når det gjelder den nystartede ketamin-klinikken på Sykehuset i Østfold Kalnes, gjelder dette kun for akuttpsykiatriske tilfeller (DPS Akutt) i skrivende stund, dessverre. EmmaSofia-klinikken og Axon-klinikken tilbyr behandling privat.

Jeg har en side jeg prøver å holde så oppdatert som mulig om ketamin og annen psykedelisk behandling her.
Har ikke lest hele tråden, mulig noen har nevnt det før meg, men vil bare poengtere at selve opplevelsen har mye mer å si for god antidepressiv effekt enn inntaksmetoden. Jeg har aldri injisert ketamin hverken IM eller IV, alltid snortet det og fått utmerket antidepressiv effekt i ettertid avhengig av om opplevelsen, spesielt den visuelle delen, var givende. Min oppskrift er 200 mg fordelt på 10-15 passe feite lisser, oppå et fjell eller en annen plass i naturen. Solskinn, godt selskap og behagelig temperatur er å foretrekke slik at når man først "bekker over" mot K-hole at man trygt kan legge seg ned og reise uforstyrret. Det er, som sagt, hva jeg opplever i hullet som gir meg mest nytte i ettertid. Synes at prisen hos EmmaSofia-klinikken er ganske høy mtp at dette kan gjennomføres for en brøkdel av summen, men uten profesjonelle terapeuter da.

PS: glemte å nevne at cannabis bør unngås fordi komboen kan gi ekstra kvalme og, dummeste av alt, undertrykke det visuelle. CBD (hvis ikke jeg husker feil) motvirker ketamin. Det blir dermed minimal antidepressiv effekt i etterkant hvis cannabis er med i bildet.
Sist endret av Stray Wanderer; 3. desember 2020 kl. 12:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg venter for tiden på time til konsultasjon for oppstart med ketamin behandling. Er det noen som har noe mer å tilføye her? Pros/cons?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei. Jeg har fått ketamin behandling, fikk det i august 2021, og det forandret livet mitt totalt! Etter en sykdomsperiode med alvorlige depresjoner på over seks år, der alt av terapi og medisiner var utprøvd fikk jeg til slutt prøve. Jeg har ikke prøvd ECT, det har jeg sagt nei til. Forandringen var som natt og dag, og jeg har fungert veldig bra etterpå. Depresjon, angst, uro ble som blåst bort. Jeg greide å være sosial igjen, møte familie å venner. Jeg fungerte som normalt igjen i hverdagen og hjemme. Nå er jeg innlagt igjen for å få vedlikeholdsbehandling da jeg kjente at depresjonen begynte å komme tilbake i slutten av desember. Det er vanlig at man må inn igjen å få det. Ketamin er nå et godkjent behandlingstilbud i det offentlige! Problemet er at det er så nytt at det bare er noen få sykehus som har startet opp med det. Mange leger er tilbakeholdne siden det er så nytt. Jeg veit ihvertfall at de har startet opp med det på Kalnes, en aldersavd. på Sannerud og Reinsvoll. Så foreløpig er det vanskelig å få, jeg tror man må være innlagt for å få det. Mitt råd er å lese seg godt opp på behandlingen, ta det opp med lege/behandler. Det er endel kriterier for å få det. Men man har rett til å velge egen behandling i Norge, så kjemp for din egen sak. Det tok meg 5 mnd med krangling med psykiater, men jeg fikk det til slutt. Det er nok ingen mirakelkur, og det passer ikke for alle, men at det KAN ha en veldig god effekt er jeg ikke i tvil om. Det er verdt å prøve hvis alt annet er prøvd! Å prøve å "behandle" seg selv illegalt og på egenhånd vil jeg fraråde på det sterkeste, da står du alene med det. Og hvorfor gjøre det når man kan få det lovlig? Ketamin kommer til å bli mere utbredt i Norge, vi er bare i startfasen. Så igjen, kjemp din sak, stå i det og ikke gi opp!!<3
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei kan jeg spørre hva som skal til for å få ketaminbehandling? Kan man bli henvist av sin offentlige fastlege? Vet du?
Sitat av Snusifer Vis innlegg
Hei kan jeg spørre hva som skal til for å få ketaminbehandling? Kan man bli henvist av sin offentlige fastlege? Vet du?
Vis hele sitatet...
Axon og EmmaSofia er private klinikker og du kan ta kontakt direkte med dem uten henvisning. Men der må man betale ut av egen lomme. Når det gjelder Sykehuset i Østfold er dette kun for akuttpsykiatriske tilfeller, for det meste ang. suicidalitet, som jeg har forstått det. Det hjelper ikke å få en henvisning dit for «vanlig depresjon» etter det jeg har hørt. Mulig det vil endre seg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Flott eksempel på at det ikke nytter a kjempe gjennom ny politikk uten a samtidig se og gjøre noe med klassesamfunn/ klassekampen som er årsaken til at den farlige politikken kunne oppstå.
I dag vil de mest de med feit lommebok kunne prøve seg frem
Sist endret av meaculpaUIO; 7. mars 2022 kl. 16:59.