Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1961
Anonym bruker
"Klar Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hallais! vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men gir det ett forsøk
Jeg har begynt å intresere meg litt for psykadelika i det siste og lurer derfor på å begynne å gro sopp selv.
Jeg lurer på om noen har noen erfaringer med hvilken "strain" som er enklest å gro og altså da minst sannsynlig for å gjøre tabber med.
Jeg har jo også lyst til å få en sopp med høy prosent av det psykedeliske virkestoffet og lurer på hvilken strain jeg bør velge med tanke på dette?
Har jo forstått at det er lurere å bestille spore trykk isteden for sprøyter, noen som har erfaringer med å få dette gjennom tollen?
Takker for alle svar
Kjør på sier jeg, har selv gjort dette og det er ikke så mye ressurser som skal til for å lykkes.

Først må du tilegne deg kunnskapen. Kjappe søk på google og youtube gir deg det du trenger men les deg godt inn i det.
Jeg anbefaler å starte med noe som heter en PF-tek som er en metode for å kultivere sopp. Den er vist lettest og starte med, slik har jeg selv opplevd det ihvertfall.

Andre er å bestille sporer eller mycelium kultur. Jeg bestilte sporeprint fra FreeSporeRing, dem kom fram med det tok litt tid. I mellomtiden rakk jeg å hente hjem en liten flaske med flytene kultur fra Amsterdam

Tredje er å anskaffe deg utstyr og gromedium. Mange snakker om Brunt Rismel og vermikulitt. BFR sleit jeg litt med å finne med engang så jeg startet med rugmel istede som også funker.

Når det gjelder strains så kan du lese deg opp på dette, mange smartshop sider har litt info her som er lett tilgjengelig mtp potens. Dette vet jeg ikke sikkert men tror ikke det er veeldig stor forskjell når det gjelder hva som er lettere eller vanskelig å gro. Jeg gikk for Golden Teacher, den er høyt oppe på potens og var helt greit enkel og kultivere.

Nøkkelen her er sterilt miljø i en stor plastboks, gode materialer og verktøy og en stooor kasserolle eller helst en trykkoker. Du må påregne å invistere litt, men alt i alt får du mye igjen for det. Jo bedre verktøy jo bedre spawn
En venn av en venn fikk tilsendt sporetrykk fra utlandet for noen år siden. Det gikk fint, til tross for at tollen hadde snappet opp brevet og valgt å åpne det. Innholdet var der fortsatt, og stedet der brevet var blitt skåret opp var teipet igjen med tollens egen teip.

Såvidt jeg husker hadde denne vennen av en venn sjekket lovligheten av sporer på nett, og funnet ut at dette ikke var tillatt å føre inn. Hvorfor de likevel slapp gjennom vet jeg ikke. Kanskje hadde brevåpneren en god dag?

Det er sikkert mulig å få tak i slikt uten å ty til utenlandske kilder. Om du allikevel skulle gjøre det, så kan det være greit å se til land som ikke stikker seg frem som typiske.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har veldig lyst til a gro litt golden teacher. Hvis noen vet hvor det går ann å få tak i i norge, gjerne hjelp meg med det! Alrså, sporene. Mvh Emilie