Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  207 25489
Haha, vi ble litt sure på padda :P

Hvem lagde denne ?

http://img689.imageshack.us/img689/6319/minecraftpenis.png
Sist endret av t_ben; 2. februar 2011 kl. 23:07.
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Ikke bare i Egypt det er opprør. Her er et screenshot fra en av de første dagene etter mapreset.
http://bildr.no/thumb/815210.jpeg
Vis hele sitatet...
Nemmen der er jo gamleslottet Hva kaller du deg på mc?
Et par bilder fra en liten tokt noen av oss var på. Serveren er kjempe bra og jeg anbefaler alle som har minecraft å stikke innom. Masse koselige og dyktige folk her.
Sitat av zapfap Vis innlegg
Nemmen der er jo gamleslottet Hva kaller du deg på mc?
Vis hele sitatet...
Pjaffsen =)
hvorfor funker ikke servern nå?
Sitat av paddus Vis innlegg
hvorfor funker ikke servern nå?
Vis hele sitatet...
Den ser nede ut herifra.

Also, slike spørsmål er lettere(av og til) å få svar på i IRC kanalen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Vi bak minecraft-serveren har i den siste tiden jobbet med litt endringer.

Det har vært planlagt i en liten tid, men ble tatt litt på senga når hmod fikk en brå død, i tillegg til at bukkit ikke er helt stuerent enda. Samtidig som vi har kranglet litt med bukkit og mapreset har vi fått ny serverplass fra host1.

I forbindelse med dette har vi satt opp en egen nettside for serveren, med håp om blandt annet litt bedre kommunikasjon både mellom admins, mods og brukere.

Dette innebærer naturligvis at det ikke har noe for seg å poste i denne tråden for å komme i kontakt med oss bak serveren

Dere finner oss nå på www.thorcraft.no og #thorcraft på EFnet.
norgplay har også lansert en server, om noen vil ta en titt.

mc.norgplay.net:25575
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
norgplay har også lansert en server, om noen vil ta en titt.

mc.norgplay.net:25575
Vis hele sitatet...
hvilke plugins bruker du ?
bukkit
ikke min server, sitter her med de som eier den om det er flere spørsmål.
Trenger bare gå inn lissm :P
Se så søtt <3
http://bildr.no/thumb/816231.jpeg
Å ja, bildet er akkurat passe bra nok redigert =)
Må ta meg en tur på denne serveren
Hei, er mitt første innlegg så hvis det er i feil tråd beklager jeg det

Men uansett så lurer jeg egentlig bare på hva som må til for å kunne spille Minecraft beta online?

Legger ved et bilde:

http://bildr.no/view/819320
Sist endret av bendikthered; 8. februar 2011 kl. 00:09.
Du må kjøpe spillet for å kunne spille online. Enkelt og greit.
Har kjøpt det

Men skjønner ikke hva jeg må gjøre for å komme inn på en server sånn at jeg kan spille Online.
Sist endret av bendikthered; 8. februar 2011 kl. 00:14.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Om du har kjøpt det trykker du åpenbart nok Multiplayer istedet for Singleplayer når du skal spille. Så skriver(limer inn) du inne en IP-adresse og trykker connect!

T for å skrive, /help for å få opp en liste med kommandoer (/who, /spawn, /sethome osv.)

Nå har serveren en litt spesiell IP-adresse sak, men her er en kort guide.

Åpne Minecraft, logg inn osv.

Velg multiplayer.

Skriv minecraft.host1.no inn i IP-feltet, så trykker du connect.

vel inne på serveren møter du helt sikkert mange hjelpsomme personer
Sist endret av FatMan; 8. februar 2011 kl. 00:19.
Min egen IP adresse da?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Nei, du legger inn IP-adressen til den serveren du vil spille på. Men denne (og noen andre servere) har gjort noe lurt med IP-adressen, slik at det skal bli lettere å huske. Lettere å huske minecraft.host1.no enn å huske 212.42.54.76. for eksempel. Så ikke skriv noen IP-adresse, skriv minecraft.host1.no
Strengt tatt er det thorcraft.no som er den offisielle nå.
Når jeg prøver å logge inn kommer det en sånn "outdated launcher" greie?

Da har jeg valget mellom play offline og try again. Det siste fungerer ikke.

Så kommer jeg inn på en meny hvor det står singleplayer så mulitplayer under der. Jeg trykker multiplayer, så kommer jeg inn på en side hvor det står en url, der står det "minecraft.host1.no". Men så kommer jeg inn på en side (Er fortsatt i spillet) hvor det står failed connetction og user not premium
Sist endret av bendikthered; 8. februar 2011 kl. 00:32.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Altså du får ikke spilt singleplayer heller? Prøv å slette spillet ( dette medfører tap av savegames tho, men de kan backes up) og laste ned på nytt fra Minecraft.net
Jo jeg får spilt singleplayer så mye jeg bare orker.

Jeg fiksa det Men takk for all hjelp!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
okai, da vet jeg ikke hva problemet kan være..
veit dere om det funker og add commandoer?
bendikthered - Til andre som har samme problem som han. Åpen %appdata% -> Roaming -> .minecraft -> Bin | Slett så /bin mappa. Neste gang du logger på vil den oppdatere seg og alt funker.

Pryomannn - Hva mener du med kommandoer? Hittil har vi disse
/spawn - Returnerer deg til spawn-området.

/sethome - Registrerer en posisjon som vil telles som ditt "hjemsted".

/home - Returnerer deg til stedet du registrerte med /sethome.

/warp [navn] - Teleporter deg til et warp-punkt. Warp-punkter er spesielle posisjoner som har blitt lagret av administrasjonen.

/msg [spiller] [beskjed] - Sender en privat beskjed til en spiller. Du trenger ikke skrive inn hele navnet, men vær oppmerksom på spillere med liknende navn.

/help - Se en liste over tilgjengelige kommandoer.

/tpa [spiller] - Forsøker å teleportere deg til en annen spiller. Denne spilleren må godkjenne forespørselen.

/tpaccept - Godkjenner en teleporteringsforespørsel fra en annen spiller.

/tpdeny - Avviser en teleporteringforespørsel fra en annen spiller.

/tptoggle - Avviser eller godtar alle teleporteringsforespørsler automatisk.

/compass - Gir en kompassavlesning.

/rules - Viser serverreglene.

/helpop [beskjed] - Sender en beskjed til en administrator om at du trenger hjelp.

/lwc -c private - Beskytter kisten/furnacen/dispenseren du venstreklikker på, slik bare du kan åpne den.

/lwc -c [passord] - Beskytter kisten/furnacen/dispenseren du venstreklikker med et passord.

/lwc -u [passord] - Skriv dette når du blir bedt om passord for å åpne en kiste/furnace/dispenser.



Du må være eier av regionen for å kunne bruke denne følgende kommandoer:

/region addowner [region] [spiller] - Legg til spilleren som eier av regionen.

/region addmember [region] [spiller] - Legg til spilleren som medlem av regionen.

/region removeowner [region] [spiller] - Fjern en eier fra regionen.

/region removemember [region] [spiller] - Fjern et medlem fra regionen.
Vis hele sitatet...
http://thorcraft.no/index.php?option...d=48&Itemid=60

Thorcraft er forresten den offesielle siden nå. Serveren har løsrevet seg fra nFF så vidt jeg vet.
Er det noen andre her som har det problemet at spillet plutselig klikker og at allt du har gjort de ti sisste minutene er borte
Hadde det problemet i går, da ga en av admins beskjed om at servern hadde gått ned for telling et øyeblikk.
Sitat av _Torkil89_ Vis innlegg
Er det noen andre her som har det problemet at spillet plutselig klikker og at allt du har gjort de ti sisste minutene er borte
Vis hele sitatet...
At spillet klikker, ja. At du mister alt du har gjort, nei? Som oftest klikker spillet hos meg hvis jeg warper, tp'er eller home'er.
Hei , hvet noen hvor man finner Ip adressen til pc sånn en kompis av meg kommer inn på min server ?

Takk for Svar
Sitat av Smurfe Vis innlegg
Hei , hvet noen hvor man finner Ip adressen til pc sånn en kompis av meg kommer inn på min server ?

Takk for Svar
Vis hele sitatet...
http://www.whatismyip.com/
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Da finner du bare IP'n til ruteren / modemet og ikke til serveren så vidt jeg vet.

Skal skjekke det med en kompis i løpet av dagen.

Sitat av skateward Vis innlegg
Da finner du bare IP'n til ruteren / modemet og ikke til serveren så vidt jeg vet.

Skal skjekke det med en kompis i løpet av dagen.
Vis hele sitatet...
Edit: Han sa han hadde åpne cmd og skrevet ipconfig. Håper det gjorde deg smartere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
kan ikke joine serveren "outdate server"
Minecraft kom nettopp i ny versjon (1.2_03), men Craftbukkit er ikke oppdatert enda. For de fleste seriøse servere vil det ikke være et alternativ å kjøre vanilla server enda, så dere må enten vente eller downgrade. Det finnes nok launcher som downgrader automatisk, men finner ingen i farta.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Sitat av bobbo Vis innlegg
Minecraft kom nettopp i ny versjon (1.2_03), men Craftbukkit er ikke oppdatert enda. For de fleste seriøse servere vil det ikke være et alternativ å kjøre vanilla server enda, så dere må enten vente eller downgrade. Det finnes nok launcher som downgrader automatisk, men finner ingen i farta.
Vis hele sitatet...
Minecraft er nå i 1.3, og er faktisk støttet i Bukkit.
Men ikke alle plugins vi er avhengig av støtter 1.3 100% enda.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hvorfor er serveren nede?
Serveren er oppe å kjører v.1.3 nå. Det vanlige mappet er erstattet med et midlertidig map et par dager, men det er fullt spillbart med spillere online til en hver tid.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Forresten kan jeg nevne at vi har en egen nettside, og et eget forum for serveren nå. http://thorcraft.no
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dere må oppdatere serveren til 1.4 for at vi skal komme inn nå
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det skjer så fort pluginene vi bruker funker i til 1.4. Så vi kan ikke gjøre annet enn å vente mens utviklerne koder så fort de kan.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det skjer så fort pluginene vi bruker funker i til 1.4. Så vi kan ikke gjøre annet enn å vente mens utviklerne koder så fort de kan.
Vis hele sitatet...
Og det hadde du sett selv, om du hadde sjekka ut hjemmesiden vår på thorcraft.no
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan "kontakter jeg admins"? har lyst på en tomt i spawntown :I
/pe new Trenger tomt i spawntown.

Forøvrig, les reglene på www.thorcraft.no, alt står forklart der.
Jeg ble akkurat bannet, det sa ikke noe om hvor lenge eller hvorfor. Sjekket mcbans.com men ingen L33tSmiley å finne.

Jeg skrev /warp Aasgard og havnet i Aasgard, ble så drept av en Gaymer der. Gikk tilbake men det var ikke noen saker der, så snakket jeg litt med album00 og han ga meg litt saker og en diamond pickaxe og så takket og bukket jeg og sa brb i chatten og skrev /afk. Da jeg kom tilbake var jeg bannet, hva har jeg gjort galt?
Du burde ta det på thorcraft.no Er helt egen kategori for appelering på bans. Lykke til.
Problemet er løst men påskeferien og Minecraft er over
Er påskeferien over hos dere? Vår har nettopp begynt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ikke la påsken stoppe dere, kom innom og spill med oss!
Er denne forsatt aktiv?
Er den oppdatert til 1.7?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja, thorcraft.no serveren (tidligere minecraft.host1.no) er fortsatt aktiv, og nei som alltid så er det bare vanilla minecraft som er oppgradert. Det tar tid for bukkit teamet å oppgradere softwaren sin til 1.7.
Når de har gitt ut en stabil versjon, vil serveren oppgraderes.
Flott 'titegn