Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  207 25571
Hei, har akuratt kjøpt meg minecraft og hadde tenkt og prøve og logge meg inn på denne servern. Så får jeg feilmeldingen "Internal exception: java.io.UTFDataFormatException: malformed input around byte 3 "

Noen som vet hva dette betyr?

Edit: får andre byte også byte 0 osv

Edit2: Kommer nå innpå servern i 2 sekunder før det skjer..
Sist endret av zapfap; 22. januar 2011 kl. 20:53.
hei. jeg får meg ikke inn på servern.
jeg kommer til der jeg akkuratt spawner så kommer dt e error. (Internal exception: java.oi.UTFDataFormatException: malformed input around byte 1(har også fodt 3))

forslag?

jeg har ingen mods ellr lingnende installert.

waht? jeg er banned fra serveren? hvofor? jeg har bare prøvd og komme meg inn!?!??!?!
Sist endret av tysje; 22. januar 2011 kl. 21:27.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
neineinei, det er serveren som ikke funker med dne nyeste oppdateringen ennda
1. gå til side 3 i tråden.
2. last ned en patch du finner i en post (du finner fort ut hvilken)
3. velg alternativ 2 fra toppen.
4. bruk klienten som om det var det vanlige spillet
= profitt??

det gjalt begge to, og alle andre som kommer etter med samme problem

Sitat av booooer Vis innlegg
jeg blir plaget ganske mye av folk som spammer ''has joined game'' - '' has left game''

pluss jeg føler meg ensom på serveren nå det er ingen på. få ræva i gir og kom på xD
Vis hele sitatet...
det er jo ikke deres feil at de ikke kommer inn
å spamme noen for noe slikt er jo bare patetisk...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
[COLOR="Red"]Viktig melding[/COLOR]

Om du ikke kommer inn på serveren: slapp til helvete av. Det har absolutt ingenting for seg å spamme som en ape, du kommer ikke inn fortere av det, og du irriterer alle på serveren fordi chatten blir voldtatt av join/quit-meldinger.

Hold deg til ett forsøk hvert 1-2. minutt og vær tålmodig, eller du blir tempbannet fordi det er forbannet irriterende. Tempbans gitt på grunn av dette kan vare alt fra noen minutter til en dag, og det garanteres ikke at den løftes automatisk. Med andre ord kan det kreve at du melder deg her eller på IRC for unban.

Dersom du ikke har downgradet gjør du det hvis du vil spille på denne serveren. Dette kreves helt til serveren begynner å bruke den nye servermodden. Instruksjoner finnes i denne tråden, eller i topic i IRC-kanalen #nff.minecraft.
Sist endret av robhol; 23. januar 2011 kl. 12:22.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Har dere prøvd å stenge både loaderen og den client-velgeren, og prøve på nytt?
http://bildr.no/view/807269 hahah bugga seg litt med meg idag
den lar meg ikke komme inn den sier at jeg må skrive inn hvor min bin folder er jeg gjør det og da sier det at jeg ikke har installert minecraft ! ....
Jeg har blitt bannet. Vet ikke helt hvorfor da?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg finner ingen "Pyromanic" i banlisten.

Tips: Når du har problemer, eller noen raske spørsmål, kom på irc heller. Du får fortere svar og vi slipper å forsøple tråden med småpjatt.
unofficial hmod 134 funker med beta 1.2_02.

http://forum.hey0.net/showthread.php?tid=4137

Jeg kjører hmod med craftbook, cuboid og minecartmania.

Ser ut til å funke fint, hva hindrer dere i å oppdatere?
"User not Premium"?? Må jeg kjøpe no for å spille det? kommer ikke inn på offline. Lagde netopp bruker og har aldri prøvd dette før. =( Anyone?

(Lastet ned fra minecraft.net til en MacBookPro)
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
"User not Premium"?? Må jeg kjøpe no for å spille det? kommer ikke inn på offline. Lagde netopp bruker og har aldri prøvd dette før. =( Anyone?

(Lastet ned fra minecraft.net til en MacBookPro)
Vis hele sitatet...
Du må kjøpe spillet for å spille online ja.
Da jeg bestilte Minecraft fikk jeg problemer med at jeg ble belastet dobbelt for spillet, men jeg sendte en mail for å få rettet det opp og her er svaret jeg fikk:

Hey dude,
C'mon you are Norwegian! You are rich and should afford to support us with two copies!

Just kidding. Have refunded your purchase that ended with 60. The money should be with you within 3-7 business days.

Sorry for the trouble man!

Kind regards,
Daniel
Vis hele sitatet...
Må si jeg elsker supporten til Minecraft, ikke bare retter de opp i feil, men de får deg til å le også.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Serveren er nå oppdatert! Folk kan slutte å bruke gamle versjoner, wipe /bin-mappen og la minecraft oppdatere seg.
Er det noen som vet hvordan man fikser denne feilmeldingen? (a1dce528)

Kode

      Minecraft has crashed!      
      ----------------------      

Minecraft has stopped running because it encountered a problem.

If you wish to report this, please copy this entire text and email it to support@mojang.com.
Please include a description of what you did when the error occured.



--- BEGIN ERROR REPORT a1dce528 --------
Generated 28.01.11 18:08

Minecraft: Minecraft Beta 1.1_02
OS: Windows XP (x86) version 5.1
Java: 1.6.0_23, Sun Microsystems Inc.
VM: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.
LWJGL: 2.4.2
OpenGL: AMD Radeon HD 6800 Series version 4.1.10428 Compatibility Profile Context, ATI Technologies Inc.

java.lang.NullPointerException
	at ip.a(SourceFile:380)
	at gf.a(SourceFile:50)
	at kf.a(SourceFile:232)
	at ip.a(SourceFile:94)
	at ow.g(SourceFile:43)
	at net.minecraft.client.Minecraft.i(SourceFile:1074)
	at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:677)
	at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT dbc52a91 ----------
Funker verken i mp eller sp. Har prøvd å kjøre det i compability mode og som administrator, og skjermkortdriveren er oppdatert.
Det virker som det er en pc-komponent som ikke vil samarbeide med MC (ut ifra andre med omtrent samme problem), men det gir lite mening fordi spillet har fungert helt fint før. Noen forslag?

Specs på PC:
- Asus P5K SE/EPU
- Intel E8400
- 8GB PC6400 RAM (OCZ + Corsair, 4GB hver)
- Sapphire Radeon HD 6870

Kan også legge til at spillet kjører fra en lagringsdisk (spare plass på SSD), så det er ikke på systemdisken. Uansett, spillet funket jo fint før, så hva kan ha skjedd siden det plutselig ikke virker lenger?

Edit: Jeg får også andre feilmeldinger når jeg prøver å joine servere, packet error, end of stream, refused connection osv.
Sist endret av drittunge; 28. januar 2011 kl. 18:14.
hmm er servern nede? får refused connect:O
Refused to connect hos meg også, så du er ikke alene.

Btw, fikset problemet lenger opp: Slettet innholdet i bin-mappen, det funket.
nå ser den ut til og funke bra

utenom den SYNNSYKE laggen da
funker, men med forferdelig lag. er den oppdatert med craftbook og lignende?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Sitat av stetus Vis innlegg
funker, men med forferdelig lag. er den oppdatert med craftbook og lignende?
Vis hele sitatet...
hmod er bytta ut med bukkit, og craftbook er ikke ferdig portet enda.
Oppgraderingen gikk mulig noe fort for seg, så sliter med noen småting enda.
må si jeg har merket det. :P ikke vondt ment.

Min to-do list:
Whitelist
Gi oss /worldeditselect (high pri med tanke på være kjære mods og admins)
Gi oss /region flag (medium pri)
Generelt de region kommandoene vi trenger. :P
Gi oss /tp
Markere hvor freak town blir. (low pri)

Men ta det i ditt tempo, og takk for tiden dere legger inn i oss andre på serveren.
Sitat av stetus Vis innlegg
Gi oss /tp
Vis hele sitatet...
Det ble fjernet når pvp kom og jeg tviler på at det kommer til å bli aktivert igjen da folk kan tp til deg og drepe deg før du rekker å si ræveid.

Sitat av stetus Vis innlegg
Markere hvor freak town blir. (low pri)
Vis hele sitatet...
Begynn å bygg deg en by og kall den "freak town". Ikke verre enn det.
Sitat av Moorater Vis innlegg
Det ble fjernet når pvp kom og jeg tviler på at det kommer til å bli aktivert igjen da folk kan tp til deg og drepe deg før du rekker å si ræveid.
Vis hele sitatet...
Tenkte ikke over det, men det er jo ikke så veldig utstrakt bruk av pvp da.
Nå lagger serveren helt for jævelig.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Nå lagger serveren helt for jævelig.
Vis hele sitatet...
Nei, du tuller ?
Okey, nåå lagger den. Håper restarten hjelper.

Noen som også får "Timed Out"?

test -----

wow, alt jeg skriver kommer i samme svar? det viste jeg ikke

Hvordan går det ann egentlig? Nå er klokka 01:24
bare timer ut jeg også...
connection refused: connect her.
Sitat av stetus Vis innlegg
connection refused: connect her.
Vis hele sitatet...
Samme her. Og ingen svarer på irc. :/
Sitat av skateward Vis innlegg
Samme her. Og ingen svarer på irc. :/
Vis hele sitatet...
Funnet en løsning? jeg vil spille =D
Sitat av spidercrouch Vis innlegg
Funnet en løsning? jeg vil spille =D
Vis hele sitatet...
nei. Vi håper bare at OndSofa får gjort noe, tror han jobber med det nå. Ikke spør om ETA.
Akkurat samme her også, kom inn går men da lagget det som faaaaaaaaaaaaaaen
Sitat av paddus Vis innlegg
Akkurat samme her også, kom inn går men da lagget det som faaaaaaaaaaaaaaen
Vis hele sitatet...
sånn jeg har forstått det slutten serveren å funke rundt 01:30? (sluttet rundt 00:30 selv og da funket det) siden det får vi bare connection refused og også kartet på minecraft.host1.no er nede. vi må bare vente og jo mindre tid de bruker på oss når vi klager, jo mer tid kan de(hvis du vil) bruke på å løse problemet.
Sist endret av stetus; 30. januar 2011 kl. 13:56.
Men vi kan jo få igang et gruppe bygg når serveren kommer opp igjen da? f.eks og bygge opp "hovedbyen" hvis dette ikke ble gjort etter jeg logga av igår da :P
Sitat av spidercrouch Vis innlegg
Men vi kan jo få igang et gruppe bygg når serveren kommer opp igjen da? f.eks og bygge opp "hovedbyen" hvis dette ikke ble gjort etter jeg logga av igår da :P
Vis hele sitatet...
Vi har allerede startet på freaktown Tror det er flere ledige tomter
ok, blir det trehus only, eller er det blokker i tillegg?
Sitat av stetus Vis innlegg
ok, blir det trehus only, eller er det blokker i tillegg?
Vis hele sitatet...
Trehus only? Says who?
etter hva jeg hørte igår (på server chatten) skulle det bare være trehus :P men hadde vært kult om det f.eks var et sted med tre, et med stein og et med dirt. slik at det var Rik, mellomklasse, og fattig strøk i byen :P
Jeg og Acez startet i går, men etter en stund var vi sikkert 6-7 stk. som gravde ut det som skal bli freaktown. Nå er så godt som hele området flatt og gatene er lagt ut, og det er såvidt noen tomter som har blitt utdelt og hus som er i gang med å bygges.

Freaktown skal visst bli litt mer "sivilisert" enn den forrige som egentlig bare var kaos, og det ble laget litt regler osv. i går. Kan også legge til at det er en premie for beste hus, som jeg tror var 10 glowstone.

Reglene for byen er ganske greit så langt:
- Hus skal se ut som hus
- Ikke bare cobble stone
- Nulltoleranse for sand, gravel og dirt
- Ikke bygg utenfor tomten (bygge ting som henger over osv)
- Bygg i samme stil som resten (realistisk, stort sett)

Kan legge til en liten ting:
IKKE grav nedover i byen. Da faller du rett ned i "undergrunnen" hvor det er monstre og ingen vei ut. Det gjelder ikke over hele byen, men i ca. halve byen er det hulrom under overflaten.
Sist endret av drittunge; 30. januar 2011 kl. 14:20.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Jeg og Acez startet i går, men etter en stund var vi sikkert 6-7 stk. som gravde ut det som skal bli freaktown. Nå er så godt som hele området flatt og gatene er lagt ut, og det er såvidt noen tomter som har blitt utdelt og hus som er i gang med å bygges.

Freaktown skal visst bli litt mer "sivilisert" enn den forrige som egentlig bare var kaos, og det ble laget litt regler osv. i går. Kan også legge til at det er en premie for beste hus, som jeg tror var 10 glowstone.

Reglene for byen er ganske greit så langt:
- Hus skal se ut som hus
- Ikke bare cobble stone
- Nulltoleranse for sand, gravel og dirt
- Ikke bygg utenfor tomten (bygge ting som henger over osv)
- Bygg i samme stil som resten (realistisk, stort sett)

Kan legge til en liten ting:
IKKE grav nedover i byen. Da faller du rett ned i "undergrunnen" hvor det er monstre og ingen vei ut. Det gjelder ikke over hele byen, men i ca. halve byen er det hulrom under overflaten.
Vis hele sitatet...
Hva heter du på minecraft?
men skulle ikke fått opp en liste over steder som man kan /warpe seg eller? slik som /spawn osv...
og fått opp ingame nick på alle som har admin rettigheter på serveren?
Sist endret av spidercrouch; 30. januar 2011 kl. 14:25.
den forrige byen ble trange gater, noen glass hus, blokker i cobble, andre i glass. resultat: rotete og stygg by... derfor er det best om vi har noen regler for hvordan ihvertfall første platå skal være sånn at det blir litt penere denne gangen.

Hovedregelen jeg vil ha er trehus only og maks 20-30blokker høyt. og helst skal alle ha hage med blomster. Da blir det en koselig by. :P
Sitat av spidercrouch Vis innlegg
men skulle ikke fått opp en liste over steder som man kan /warpe seg eller? slik som /spawn osv...
Vis hele sitatet...
  1. /spawn
  2. /home

Det er vel de som finnes atm.
#nff.minecraft på EFnet.
Sitat av Forconin Vis innlegg
#nff.minecraft på EFnet.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hva som var poenget med det?

Sitat av Ond^sofa
Og som alltid finnes det en liten gjeng av oss på #nff.minecraft på EFnet IRC. Du kan også bruke "chat"-funksjonen på freakforum for å komme deg dit.
Vis hele sitatet...
OFF TOPIC (plz dont shoot me):

et lite sprøsmål her, jeg har spørt om noe liknende før og vet det er usle 100 kroner, men som fattig student må jeg prioritere her har psilt minecraft offline ganske lenge nå og lurer på om jeg skal kjøpe det for å bli med dere på NFF serveren, det jeg lurer mest på, er det mye morsommere online? ser for meg at det er veldig morro! jeg syns det er gøy å bygge offline alene, men blir fort ensformig, så online må jo bare være dritmorro?
er inne nå med navnet "Kinokiosken" så må vel komme meg på irc, som aldri vil funke og bli whitelista
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av skateward Vis innlegg
Kan jeg spørre hva som var poenget med det?
Vis hele sitatet...
Fordi vi orker ikke å sitte å svare på korte spørsmål her på tråden hele tiden,
den blir lang og uoversiktelig.

Det er såre enkelt, trykk på chat linken her på nFF menyen og skriv "/join #nff.minecraft" og dere er inne og kan snakke direkte med oss som drifter serveren.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Fordi vi orker ikke å sitte å svare på korte spørsmål her på tråden hele tiden,
den blir lang og uoversiktelig.

Det er såre enkelt, trykk på chat linken her på nFF menyen og skriv "/join #nff.minecraft" og dere er inne og kan snakke direkte med oss som drifter serveren.
Vis hele sitatet...
bare adder til at det finnes en tråd som heter noe som "Minecraft spørsålstråden"

Da er jeg å finne på minecraft under navnet "Kinokiosken" bor på tomt nr 22 om det hjelper
Ikke bare i Egypt det er opprør. Her er et screenshot fra en av de første dagene etter mapreset.
http://bildr.no/thumb/815210.jpeg