Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4951
Hva vil straffen være hvis man henter Kratom i Sverige og blir tatt på grensen på veien hjem med f.eks 100-200g?
R.i.p 23.04.2021
Fikk rundt 5,4k i bot for 110g 20extact maheng for noen år til bake.
bøter eller inntil 3 måneder fengsel ser det ut til her:
https://www.regjeringen.no/contentas...t201203073.pdf
Sist endret av Munted Artist; 12. september 2019 kl. 20:45. Grunn: skriveleif
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
bøter eller inntil 3 måneder fengsel ser det ut til her:
https://www.regjeringen.no/contentas...t201203073.pdf
Vis hele sitatet...
Betyr det at man velger bot eller fengsel selv? Hvis jeg hadde med meg 4-500g, er det samme straff? Og hva hvis jeg bare spiller dum og insisterer på at jeg skulle lage såpe og ikke visste det kunne brukes til å noe annet?
Sist endret av Laban22; 12. september 2019 kl. 22:16.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Betyr det at man velger bot eller fengsel selv? Hvis jeg hadde med meg 4-500g, er det samme straff? Og hva hvis jeg bare spiller dum og insisterer på at jeg skulle lage såpe og ikke visste det kunne brukes til å noe annet?
Vis hele sitatet...
Hjelper ikke.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Betyr det at man velger bot eller fengsel selv? Hvis jeg hadde med meg 4-500g, er det samme straff? Og hva hvis jeg bare spiller dum og insisterer på at jeg skulle lage såpe og ikke visste det kunne brukes til å noe annet?
Vis hele sitatet...
slik jeg tolker det gjelder linken jeg delte for eget bruk som har en grense fra andre EU land (husker ikke grensa nå), så spørs nok helt hva de mener èn dose vil være på hvor grensa går fra det jeg delte til smugling for evt salg osv, som vil gi mye strengere straff vil jeg tro.

står også i linken jeg delte at det ikke har noe å si om det var med vilje el ikke så politianmeldelse og dom vil være likt.
(men sikkert mildere om du faktisk innrømmer om de vil ta deg for det pga strafferabatt)

men må poengtere at jeg kan ta feil her, har 0 utdanning i juss og baserer dette kun på hva jeg har hørt og lest.
Sist endret av Munted Artist; 13. september 2019 kl. 01:14.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
slik jeg tolker det gjelder linken jeg delte for eget bruk som har en grense fra andre EU land (husker ikke grensa nå), så spørs nok helt hva de mener èn dose vil være på hvor grensa går fra det jeg delte til smugling for evt salg osv, som vil gi mye strengere straff vil jeg tro.

står også i linken jeg delte at det ikke har noe å si om det var med vilje el ikke så politianmeldelse og dom vil være likt.
(men sikkert mildere om du faktisk innrømmer om de vil ta deg for det pga strafferabatt)

men må poengtere at jeg kan ta feil her, har 0 utdanning i juss og baserer dette kun på hva jeg har hørt og lest.
Vis hele sitatet...
Skjønner! Dte er stress at jeg må bestille i Sverige til en svensk adresse for så å smugle over grensen ass. Vil ikke det... Skulle ønske det var en annen måte å gjøre det på.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Skjønner! Dte er stress at jeg må bestille i Sverige til en svensk adresse for så å smugle over grensen ass. Vil ikke det... Skulle ønske det var en annen måte å gjøre det på.
Vis hele sitatet...
skulle jeg selv absolutt hatt tak i det å kunne ta turen til sverige hadde jeg gjort litt research og bestilt et ekstrakt som kommer i pulverform til post restante el hva det heter i sverige og blanda det med no pulverkaffe/krydder der før jeg tok turen tilbake igjen da jeg er rimelig sikker på de ikke har no testkits som slår ut på kratom om du skulle blitt stoppa ved grensa..

tenker at om man har nok av kratom ekstrakt som kan blandes så det ikke synes i en liten nok mengde med noe man kan ha i seg mye av så vil det ikke være no problem å innta, og gli glatt gjennom da det lukter av krydder/kaffe osv.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
skulle jeg selv absolutt hatt tak i det å kunne ta turen til sverige hadde jeg gjort litt research og bestilt et ekstrakt som kommer i pulverform til post restante el hva det heter i sverige og blanda det med no pulverkaffe/krydder der før jeg tok turen tilbake igjen da jeg er rimelig sikker på de ikke har no testkits som slår ut på kratom om du skulle blitt stoppa ved grensa..

tenker at om man har nok av kratom ekstrakt som kan blandes så det ikke synes i en liten nok mengde med noe man kan ha i seg mye av så vil det ikke være no problem å innta, og gli glatt gjennom da det lukter av krydder/kaffe osv.
Vis hele sitatet...
Det gjør det veldig tricky å innta da..
R.i.p 23.04.2021
Ikke noe og ha noia for,bikkjer lukter ikke kratom uanset,og du har unødvendig panikk pga abstinener. Blir du tatt så blir du tatt. Saken blir send fra tollen til politiet og de bestemmer straffen. Skal du smugle så får du ta smellen vis du blir stoppet. Skal du bestille fra net så er det like utrygg fra Sverige som gis England/USA, hadde eller bestilt 100g 50x fra ishaman ,linker ikke til noe side da det er ulovlig.tar 7 dager så er det i post kassen fra chicago prima kvalitet. Men som sagt vis du har planer om og smugle så får du også ha baller nok til og ta evt smell.
Sist endret av Tarm; 13. september 2019 kl. 18:10.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Arktisk Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er dette til salgs på noen innenlandske dnms? Lurer ikke på kilde, bare om det finnes.

Evt noen med erfaring fra straff på extract i posten? I nyere tid.
10 eller 50g feks, vet ikke hvor sterk man kan få den?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er dette til salgs på noen innenlandske dnms? Lurer ikke på kilde, bare om det finnes.

Evt noen med erfaring fra straff på extract i posten? I nyere tid.
10 eller 50g feks, vet ikke hvor sterk man kan få den?
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes norske vendors på dnm som selger kratom, men her er kratom gjerne trippelt så dyrt som andre utenlandske leverandører. Kort oppsummert så er det sikkert "tryggere" å kjøpe fra norske vendors da sjangsen for at det blir stoppet er minimal, men det kan bli vanskelig dersom du har et veldig stramt budsjett.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
vil sette igang denne igjen. Noen som har noe nytt å komme med her? Vil hente i sverige og kjøre over, men syntes det er skummelt
Du vet det blir 2 uker karantene når du kommer hjem igjen?
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Du vet det blir 2 uker karantene når du kommer hjem igjen?
Vis hele sitatet...
Åja det var det ja .. Får man brev i posten da eller stopper de alle i tollen og sier det?
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Åja det var det ja .. Får man brev i posten da eller stopper de alle i tollen og sier det?
Vis hele sitatet...
Politiet og heimevernet kontrollerer grensen. Du blir nok stoppet. De kontrollerer gamle smugleruter osv også. Best å droppe hele greia
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Politiet og heimevernet kontrollerer grensen. Du blir nok stoppet. De kontrollerer gamle smugleruter osv også. Best å droppe hele greia
Vis hele sitatet...
Ok, greit å vite. Fryktet egt det...............
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Politiet leser som alle andre forum dette åsså hyppig....