Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1141
Hallo! bare lurer på åssen er det i norge og det med og laste ned pirat varer? som bare spill fks? eller filmer? har vi alt for mild straff? hvor mye torrents må man ha lasta ned før man blir tatt på fersken og hvordan fungerer dette? hvordan finner dem ut at man har lasta ned?? er veldig nyskjerig
Er fortsatt ulovelig og laste ned filmer og spill du ikke eier en lisens til eller har betalt på noen måte så lenge det ikke er freeware, er ikke noe vist antall torrents du må laste ned før du blir tatt. Det kommer veldig ann på tilfeldigheter hvem som blir tatt hvor og når. Måten de finner ut at du har lastet ned kan være mange finnes enkelte selskaper som har spesialisert seg på dette. Ellers er det ikke være en at 6 politifolk braser inn på rommet ditt og tar hele pcen din og går igjenom innholdet.
Politiet i Norge driter i piratkopiering. Amerikanske filmindustrier etc. ville få Norge til å straffe piratkopiering men det skjer ikke, enda ihvertfall.
Sist endret av Swam; 13. mars 2012 kl. 14:30.
men lenge siden vi har hørt om flere som har blitt tatt for pirat kopiering inorge? vi er liksom over 5 millioner mennesker i norge, også gir polti faen?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
men lenge siden vi har hørt om flere som har blitt tatt for pirat kopiering inorge? vi er liksom over 5 millioner mennesker i norge, også gir polti faen?
Vis hele sitatet...
Korrekt. Selv folk i politiet laster nok ned selv.
denne fyren sier hva som kan skje, han virker litt små gal da

ikke at dette skjer i norge, men fikk meg en god latter når han sa at de skulle ta alle som har lastet ned eller opp noe på mega upload. etter han sa at det er 25% av hele verden som har lastet ned noe derrifra (tror jeg)
Fildelere og uploaders er de som blir prioritert. Ikke Ola Normann som sitter på gutterommet og laster ned siste episode av Gray's Anatomy.
Jeg kan tenke meg at man må påføre opphavsrettsinnehaveren
nokså merkbare tap før man blir saksøkt og eventuelt dømt.

Det er jo som kjent ikke gratis å anlegge sak - og man kan
tenke seg at det å skulle bruke store summer for å felle én
enkelt lovbryter vil i denne sammenhengen være som å skyte
spurv med kanon.

Slik jeg forstår det, sett utfra musikkbransjen sitt ståsted, er
det ansett som viktig å ikke bare beskytte produktet som sådan,
men å bruke ressurser på å bevare (og øke) gruppen av
(fornøyde) betalende kunder.

Ikke for det - rettslig forfølgelse av piratkopiering kan nok
ha en viss avskrekkende effekt.
Faren til en venn av meg er politi og laster ned ting fra nettet-Fthegovernmentbadtotheboneanarchyarise
Husker de sa at om du lastet ned Max Manus ville du bli tatt.. Var vel ingen som ble tatt, bortsett fra de som hadde lagt den ut?
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Fildelere og uploaders er de som blir prioritert. Ikke Ola Normann som sitter på gutterommet og laster ned siste episode av Gray's Anatomy.
Vis hele sitatet...
Og akkurat hvorfor skulle han ha lyst til å laste ned Grey's Anatomy?
Sitat av Crème Fraiche Vis innlegg
Og akkurat hvorfor skulle han ha lyst til å laste ned Grey's Anatomy?
Vis hele sitatet...
Mulig du ikke har registrert det, men der er den beste serien i verden.
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
hvor mye torrents må man ha lasta ned før man blir tatt på fersken og hvordan fungerer dette?
Vis hele sitatet...

Hvor "mye" torrents man må laste ned før man blir tatt på fersken?


Det er jo ingen. For torrents er ikke ulovlig.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Korrekt. Selv folk i politiet laster nok ned selv.
Vis hele sitatet...
Har flere ganger fått piratkopierte brent dvd hos min Onkel i politiet.
Litt snålt men jaja
Sist endret av Mentaltsvak101; 13. mars 2012 kl. 15:59.
Sitat av Crème Fraiche Vis innlegg
Og akkurat hvorfor skulle han ha lyst til å laste ned Grey's Anatomy?
Vis hele sitatet...
Veldig viktig å påpeke den lille skrivefeilen der, eller? Og ingen spesiell grunn til at jeg skrev akkurat den serien, var bare som et eksempel.