Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2975
Jepp, har egen mail på domene. Dette blir litt virrvarr med Windows og Mac, Android og IOS. Sku helst hatt en mailklient som var mer lik på de forskjellige enhetene. Sitter langt inne men nesten så jeg vurderer å legge den til gmail bare for å få en felles struktur.

Forslag? Webmail er fryktelig utdatert, en løsning ville kansje vært å byttet til en leverndør med en cool webmail?

Forslag?

#Nyttårsforsett
Microsoft Outlook skal vel virke fint på alle plattformene. Har du sett på det?
Jeg er veldig fornøyd med Mailspring.
Limited edition
Moff's Avatar
Alle de store (det vil si GMail og Hotmail/Outlook) har støtte for å legge til ekstra kontoer, slik at du kan få videresendt mail som kommer inn på ditt domene til en gmail.com eller outlook.com-adresse. Alt du trenger å gjøre er å opprette en konto hos en av dem og legge inn mailen din som en POP eller IMAP-konto. Jeg synes det er helt greit at Outlook (som er det jeg selv bruker til nettopp dette formålet) laster ned og sletter e-post som kommer inn på "domene-kontoen" min, slik at innboksen der alltid er tom. Alt lagres da hos GMail eller Outlook, og du kan selvsagt da også sende e-post fra ditt domene via deres webmail (siden du også kan legge inn SMTP-innstillinger der). Det eneste jeg selv opplever som litt småproblematisk er at fra-adressen min av og til blir feil, og det er litt pinlig de gangene jeg ved et uhell sender mail til en kunde fra feil firma-domene. Det bør være mindre problematisk hvis du kun har én adresse, selvsagt. Jeg bruker forøvrig Outlook-app på mobil, Outlook fra Office-pakken på stasjonære maskiner og ev. outlook.com på internett-café (det vil si aldri).
Hvorfor ikke bare bruke imap? Bruker det selv på pc, ipad og iphone. Fungerer fint.
Sitat av SajN Vis innlegg
Microsoft Outlook skal vel virke fint på alle plattformene. Har du sett på det?
Vis hele sitatet...
Takk, ja jeg har jo brukt det kan nok fort hende det må revurderes.

Sitat av voktern Vis innlegg
Jeg er veldig fornøyd med Mailspring.
Vis hele sitatet...
Takk, interessant men ikke Android, IOS.

Sitat av Moff Vis innlegg
Alle de store (det vil si GMail og Hotmail/Outlook) har støtte for å legge til ekstra kontoer, slik at du kan få videresendt mail som kommer inn på ditt domene til en gmail.com eller outlook.com-adresse. Alt du trenger å gjøre er å opprette en konto hos en av dem og legge inn mailen din som en POP eller IMAP-konto. Jeg synes det er helt greit at Outlook (som er det jeg selv bruker til nettopp dette formålet) laster ned og sletter e-post som kommer inn på "domene-kontoen" min, slik at innboksen der alltid er tom. Alt lagres da hos GMail eller Outlook, og du kan selvsagt da også sende e-post fra ditt domene via deres webmail (siden du også kan legge inn SMTP-innstillinger der). Det eneste jeg selv opplever som litt småproblematisk er at fra-adressen min av og til blir feil, og det er litt pinlig de gangene jeg ved et uhell sender mail til en kunde fra feil firma-domene. Det bør være mindre problematisk hvis du kun har én adresse, selvsagt. Jeg bruker forøvrig Outlook-app på mobil, Outlook fra Office-pakken på stasjonære maskiner og ev. outlook.com på internett-café (det vil si aldri).
Vis hele sitatet...
Dette virket unødvendig kronglete.

Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Hvorfor ikke bare bruke imap? Bruker det selv på pc, ipad og iphone. Fungerer fint.
Vis hele sitatet...
Det er imap jeg bruker. Jeg ønsker bare en mer strømlinjeformet klientløsning mellom enhetene mine. Det er blitt litt rotete og jeg orker ikke bruke masse tid på innstillinger for å gjøre hver og en sånn jeg vil ha de. Jeg er en enkel sjel og vil ha noe default som bare virker ryddig og greit.

En veldig god løsning hadde vært å bytte leverandør av domene/server til noen som hadde en kul webmail som funket fint over platformer, OS.

Forslag?
Sist endret av Dough; 5. januar 2020 kl. 11:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor ikke bruke Gmail?
Bruker det selv på alle mine e-post adresser. Oversiktlig enkelt og støtter flere plattformer i tillegg til god spam filter.
Sitat av 4asd13 Vis innlegg
Hvorfor ikke bruke Gmail?
Bruker det selv på alle mine e-post adresser. Oversiktlig enkelt og støtter flere plattformer i tillegg til god spam filter.
Vis hele sitatet...
Jepp, det er jo det jeg skriver øverst at jeg faktisk vurderer.

Vet du om jeg legger til min imap der om det går på tvers av enheter eller må jeg gjøre det på alle?
Du kan betale for gapps og ha ditt eget domene der så slipper du å importere ting i en annen konto.

Ta en titt på nyeste versjonen av roundcube også, mobil skin der har blitt veldig bra og regner med dei fleste webhotell leverandører tar det i bruk etterhvert
Gmail med eget domene koster 40kr mnd, definitivt vert det