Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 874
Jeg har nettopp blitt diagnosert med scoliose og sliter hver dag med smerter i nakke og nedre rygg, har 1grams paracet liggenes hjemme men synest ikke dette hjelper noe særlig, er også rusmisbruker, tror dere det er mulig likevel å få utskrevet tramadol eller paralgin forte i restriktive mengder? Vet det ikke er heldig å ta sterkere smertestillende hver dag, men et par ganger i uka hadde vært fint over en kort periode såklart, synes prossesen med å få dekket fysioterapi tar så forbanna lang tid!
Anbefaler å ta en tur til legen.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg sleit med det pga min kontorlivsstil. Riktige øvelser, samt styrketrening, var det som hjalp for meg.
Ellers ble det bare en katt-og-mus lek med smerter vs jobbing. Sånn erre blitt.
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Ja men når prossesen tar så lang for å få dekket fysioterapi så ønsker jeg gjerne noe som tar bort smertene som jeg sliter med i mellomtiden. Kanskje lyrics hjelper?

Sitat av Cloor Vis innlegg
Anbefaler å ta en tur til legen.
Vis hele sitatet...
Konstruktivt
Sist endret av Imawesome; 28. januar 2020 kl. 02:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Ja men når prossesen tar så lang for å få dekket fysioterapi så ønsker jeg gjerne noe som tar bort smertene som jeg sliter med i mellomtiden. Kanskje lyrics hjelper?



Konstruktivt
Vis hele sitatet...
Har selv skoliose i midten av ryggen og forstår godt at du vil ha noe mot smertene, de kan være helt jævelig til tider, spesielt når du ligger litt feil og hele ryggen låser seg til det punktet at du ikke kommer opp av senga på dagesvis og ikke får søvn, lite mat osv.

Det å gå til legen er faktisk lurt og noe av det du burde gjøre fortest mulig om du sliter med mye vondt.
Paracet, ibux, panodil, voltaren osv funker ikke.
For meg funket nobligan bra, men igjen, kom deg til legen da det kun er legen din som kan gi deg svaret på om du kan få dit eller datt, vi her inne har ingen fasit på det.

Annet enn det så finnes det ett hav av øvelser du kan gjøre som hjelper noe helt ekstremt. Fikk ett dobbeltsidig a4 ark av min fysioterapeut med øvelser, gjorde flere av de hver dag i en periode, så gikk jeg ned til å gjøre de ved behov da ryggen ble mindre og mindre vond, flere av disse øvelsene finner du fort på nettet og de burde absolutt ikke undervurderes, nå trenger jeg ikke fysioterapi lenger, men går dit av og til likevel for å sjekke hvordan det står til med ryggen og for å eventuelt løse opp litt.

Skal også sies at jeg fikk dekket fysioterapi ett par dager etter jeg gikk dit første gang.
Men nå sto jeg også veldig på selv for å få det til, hjelper ikke å sitte hjemme i sofaen å vente.
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Har selv skoliose i midten av ryggen og forstår godt at du vil ha noe mot smertene, de kan være helt jævelig til tider, spesielt når du ligger litt feil og hele ryggen låser seg til det punktet at du ikke kommer opp av senga på dagesvis og ikke får søvn, lite mat osv.

Det å gå til legen er faktisk lurt og noe av det du burde gjøre fortest mulig om du sliter med mye vondt.
Paracet, ibux, panodil, voltaren osv funker ikke.
For meg funket nobligan bra, men igjen, kom deg til legen da det kun er legen din som kan gi deg svaret på om du kan få dit eller datt, vi her inne har ingen fasit på det.

Annet enn det så finnes det ett hav av øvelser du kan gjøre som hjelper noe helt ekstremt. Fikk ett dobbeltsidig a4 ark av min fysioterapeut med øvelser, gjorde flere av de hver dag i en periode, så gikk jeg ned til å gjøre de ved behov da ryggen ble mindre og mindre vond, flere av disse øvelsene finner du fort på nettet og de burde absolutt ikke undervurderes, nå trenger jeg ikke fysioterapi lenger, men går dit av og til likevel for å sjekke hvordan det står til med ryggen og for å eventuelt løse opp litt.

Skal også sies at jeg fikk dekket fysioterapi ett par dager etter jeg gikk dit første gang.
Men nå sto jeg også veldig på selv for å få det til, hjelper ikke å sitte hjemme i sofaen å vente.
Vis hele sitatet...
Takk for utfyllende info! Skal forhøre meg med legen angående nobligan eller kanskje neurotonin eller lyrica.