Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1908
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg snuser ikke fast, kjøper kanskje en boks hver andre uke eller noe. Hvorfor føler jeg ikke noe av snus lenger? Kan vel ikke ha fått toleranse når jeg snuser så sjeldent, har til tider også godt flere måneder mellom hver boks, men føler heller ikke noe da..
Det er sånn du begynner å snuse. Nå vil du vel ha mer og/eller sterkere snus? Gjør deg selv en bjørnetjeneste og slutt mens leken er god.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Det kan komme en hinne i tannkjøttet som hindrer at du tar opp nikotin så lett

Lurt å vaske godt. Munnskyllevann og få noen timer uten av og til.
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Det kan komme en hinne i tannkjøttet som hindrer at du tar opp nikotin så lett

Lurt å vaske godt. Munnskyllevann og få noen timer uten av og til.
Vis hele sitatet...
Hvor vidt dette stemmer eller ei, skall jeg ikke uttale meg så mye om, utover at dette er ikke noe jeg selv har merket.
At leppa kan bli litt skrukkete og rar på innsiden, helt klart, men at dette på noen måte skal hindre opptak av nikotin har jeg liten tro på.

@TS
Jo, du er i ferd med å få toleranse mot nikotin, mulig du vil få effekt igjen ved å prøve sterkere snus, men den vil også miste effekten, antagelig raskere enn den snusen du bruker nå.
Dersom det å få en buzz av snus er det du er ute etter, så er det egentlig bare en ting å gjøre, snuse sjeldnere.
Jeg ser du skriver at det har gått flere måneder mellom hver bok, vil det si at du har snist med jevne mellomrom i denne perioden?
For normalt sett vil én måned eller to helt uten nikotin være nok til at man mister toleransen.

Selv begynte jeg å røyke av omtrent samme grunn, syntes det var digg å bli litt svimmel på vei til skolen.
I dag har jeg vært nikotinslave i snart 30 år, og angrer fortsatt på at jeg ikke hørte på min mor som mente at jeg burde slutte før jeg har begynt.
Jeg har sluttet flere ganger, hatt opphold på nærmere ett år, men ender til slutt med å begynne igjen i et svakt øyeblikk.
Nå driver jeg å går over til å snuse fremfor å røyke, fortsatt ikke sunt, men bedre for lungene.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Hvor vidt dette stemmer eller ei, skall jeg ikke uttale meg så mye om, utover at dette er ikke noe jeg selv har merket.
At leppa kan bli litt skrukkete og rar på innsiden, helt klart, men at dette på noen måte skal hindre opptak av nikotin har jeg liten tro på.

@TS
Jo, du er i ferd med å få toleranse mot nikotin, mulig du vil få effekt igjen ved å prøve sterkere snus, men den vil også miste effekten, antagelig raskere enn den snusen du bruker nå.
Dersom det å få en buzz av snus er det du er ute etter, så er det egentlig bare en ting å gjøre, snuse sjeldnere.
Jeg ser du skriver at det har gått flere måneder mellom hver bok, vil det si at du har snist med jevne mellomrom i denne perioden?
For normalt sett vil én måned eller to helt uten nikotin være nok til at man mister toleransen.

Selv begynte jeg å røyke av omtrent samme grunn, syntes det var digg å bli litt svimmel på vei til skolen.
I dag har jeg vært nikotinslave i snart 30 år, og angrer fortsatt på at jeg ikke hørte på min mor som mente at jeg burde slutte før jeg har begynt.
Jeg har sluttet flere ganger, hatt opphold på nærmere ett år, men ender til slutt med å begynne igjen i et svakt øyeblikk.
Nå driver jeg å går over til å snuse fremfor å røyke, fortsatt ikke sunt, men bedre for lungene.
Vis hele sitatet...
Jepp, stemmer. Fra rundt november tider til starten av januar kjøpte jeg ikke en eneste boks. Savner å få den gode buzzen.. Lurer nesten på om det er sant at leppa ikke tar opp nikotin så godt...
Først blir leppa skrukkete, så får du direkte sår. Ta det fra en som har vært Snusmisbruker. Tok to poser i slengen av typen VOLT under leppa. Den løsninga Slo meg nesten helt ut de første månedene, men etterhvert kjente jeg ingenting der heller.
Jeg gikk over til Vape/ecig, da de sier det er lettere å slutte med "pinglepinnen" enn snus, for så trappe ned på milligrammene hver gang du kjøper ny flaske. 12mg, så 10, og så videre.

Den "Hinna" er død hud. Å pusse den bort eksponerer bare nytt kjøtt under som snusen så dreper neste gang du snuser
Sist endret av Mokkasinen; 7. februar 2019 kl. 14:24.