Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2111
Jeg lurte på om noen kan bygge denne Maxinew Discramblern inne på Pirattv siden klikk på Maxinew håper noen kan hjelpe meg. last ned ZIP filen inne på den ligger det instuksjon og kretskort layot.
adsl's Avatar
Trådstarter
Sitat av abelBerg
du vil også altså at folk skal gå til innkjøp av deler, samt lage det kortet?
ingen privatpersoner har slikt utstyr dude :P men!
stikk til din nermeste videregående skole som har elektronikk og slikt, å be dem om å lage! slike smågutter er alltid med på å lage sånt for billige penger :P
Vis hele sitatet...
Du kan holde kjeft det er mange som kjøper deler og lager det privatpersoner.
Foresten jeg har funnet ut at det er mange som går på elektrikerlinje på VGS her på Forumet
Sitat av adsl
Du kan holde kjeft det er mange som kjøper deler og lager det privatpersoner.
Foresten jeg har funnet ut at det er mange som går på elektrikerlinje på VGS her på Forumet
Vis hele sitatet...
hahaha. at d går ann. ro deg ned lillegutt. å få tak i deler er ikke vanskelig, men å få laget kretskortet er ikke bare-bare, hvis det ikke finnes en enkel måte å sende det inn å få laget det til noen eller noe. (men skoler etc har slikt utstyr for å få laget kretskort som regel).
Det kan bli litt problemer med å få mekka den der. I og med at ingen komponenter er merket med dataer. Du vet ikke hvilke resistorer/dioder/kondensatorer du skal bruke. Dem er bare merket med R1 R2 R3 osv, men det forteller ingenting om hvilken størelse resistorene har
Sitat av wolwerix
Det kan bli litt problemer med å få mekka den der. I og med at ingen komponenter er merket med dataer. Du vet ikke hvilke resistorer/dioder/kondensatorer du skal bruke. Dem er bare merket med R1 R2 R3 osv, men det forteller ingenting om hvilken størelse resistorene har
Vis hele sitatet...
Dette står i det medfølgende Word dokumentet, under komponentliste.
adsl's Avatar
Trådstarter
Sitat av zefox
Dette står i det medfølgende Word dokumentet, under komponentliste.
Vis hele sitatet...
det står R1, R2 osv. på listen i world dokumentet oartikkelnummer som er inne på elfa jeg har funnet ut at elfa er en nettbutikk som er kjempe billig og leverer til norge. gå inn på www.elfa.se og klikk på det norske flagget. og søk på artikkelnummeret i world dokkumentet til MaxiNew.
problemet med denne er å få programmert PIC16F84A
det er ikke bare å bruke en hvemsomhelst programmerer for det funker ikke (jeg har testet)...jeg ville heller ha gått for en modell som ikke trengte å programmere den chippen, med mindre du har erfaring fra pic programmering.

jeg bruker en modell hjemme med ca. 22 icer som fungerer men jeg har dessverre ikke klart å funnet noe skjema til den, da jeg kjøpte den...men jeg kan legge ut skjema på en 16IC modell som ikke trenger programmeting om noen vil..
Sist endret av cspace; 28. januar 2006 kl. 17:26.
Sitat av cspace
problemet med denne er å få programmert PIC16F84A
det er ikke bare å bruke en hvemsomhelst programmerer for det funker ikke (jeg har testet)...jeg ville heller ha gått for en modell som ikke trengte å programmere den chippen, med mindre du har erfaring fra pic programmering.

jeg bruker en modell hjemme med ca. 22 icer som fungerer men jeg har dessverre ikke klart å funnet noe skjema til den, da jeg kjøpte den...men jeg kan legge ut skjema på en 16IC modell som ikke trenger programmeting om noen vil..
Vis hele sitatet...
Denne greier vel å programmere IC'en?
det er snakk om trial and fail...ingen garanti for att det funker
denne kan bygges uten å programmere noe:
http://home.no/loversplace/dekoder16ic.rar
adsl's Avatar
Trådstarter
hvor kjøpte du den med 22 icer cspace?
Sist endret av adsl; 29. januar 2006 kl. 13:36.
Kan noen si meg hva denne Maxinew Discramblern gjør? Hvilke leverandører fungerer den på? (canal digital kabeltv?)
Sitat av DownloadGenie
Kan noen si meg hva denne Maxinew Discramblern gjør? Hvilke leverandører fungerer den på? (canal digital kabeltv?)
Vis hele sitatet...
Analog UPC.

Funker ikke på digitale leverandører.
må man ha kabel innlagt i huset for at denne skal fungere??
husker jeg mekka sånn for ca 5-6år siden når dem funka på kabel tv for telenor, det er nok samme greia, det den gjøre er og lage nytt synk signal som blir sendt inn på scart porten. siden synksignalet blir sendt på annen frekvens.

den funker ikke på nye telenor,digital(ca 3-4år siden dem bytta)