Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3610
Noen som har opplevd lignende? Etter å ha sett på tv og man slår den av så kommer små "smell"..om dere skjønner hva jeg mener.

Creepy når man skal sove å det er helt stille å det plutselig kommer et lite smell og man skvetter så sinnsykt...


Håper noen har peiling på hva det kan være og hva som forårsaker det
Sist endret av shonny; 22. januar 2008 kl. 05:15.
nedkjøling av bilderøret kanskje? Skjer det samme med stekeovnen her
Litt knirking fra elektriske artikkler er helt normalt...
Panelovner smeller også når de blir kalde etter å ha stått på lenge.
Først varmes metallet opp, og utvider seg, etter en stund avslått, trekker metallet seg tilbake.
Og et "smell" høres...

Om bilderørene i tv'n din "utvider" seg og "trekker" seg sammen, veit jeg ikke...
Men jeg har iallefall aldri hørt om at en flatskjerm/lcd skjerm har laget lyder avslått.
Trådstarter
Takk for svar

Er nok en gammel kassetv jeg har, men er det ikke mulig å hindre det smellet? irriterende å skvette sånn hele tiden
dette hører jeg også hver dag. har alltid lurt på hva det er
Er plastikken på tven som smeller når det blir varmt og kaldt..
hva med å ikke skru av TVen? ;D
Sitat av shonny
Noen som har opplevd lignende? Etter å ha sett på tv og man slår den av så kommer små "smell"..om dere skjønner hva jeg mener.

Creepy når man skal sove å det er helt stille å det plutselig kommer et lite smell og man skvetter så sinnsykt...


Håper noen har peiling på hva det kan være og hva som forårsaker det
Vis hele sitatet...

Haha, er dritekkelt når man prøver og sovne.
Som marigo her sa, er det sikkert plastikken som varmes opp når TV'en står på og derfor utvider seg. Og så etter du har slått av, så kjøles plastikken ned igjen og den krymper. Det er vel det som lager lyden.
samme skjer med skjermene mine når jeg slår de av. helt normalt
jeg skvetter noen ganger
Sist endret av Slurpeedelic; 26. januar 2008 kl. 21:44.
Er det ikke slik at det er no ladninger elns som må få "utløp"? Har hørt det på TV'er mange ganger, og høres ikke ut som plastikk i mine ører. Høres mer ut som knitring.