Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4154
Jeg tenker på handle en id kort printer på avbetaling.
Tenke å selge førerkort, postens id, visa, american express osv
Hvem printer kan jeg regne med at resultatet blir salgbart?

Ønsker ikke høre om klipp og lim eller photoskriver med skalpell.

Må være en printer som gjør like bra kort som originalen man kopirer.



haster litt da jeg skal hjelpe en kompis som skylder penger og har relativt kort tid på oss.

takk for tips som kommer
Jeg tror kanskje det er mer lønnsomt at du tar opp et forbrukslån og gir de pengene til kompisen din... ;-)

På alle kortene du nevner der er det innebygget sikkerhet i selve kortene, så jeg skal bli veldig overrasket hvis du skal greie å reprodusere disse slik at de fungerer uten å få tak i 'orignale' kort å printe på. Så må du nok opp på en 15-20.000 for en kortprinter som gir bra nok kvalitet til ikke å bli avslørt så fort det blir dagslys.

Jeg vil gjette at dette er et prosjekt som vil koste deg mye bry og penger og med stor risiko for kunder som havner i trøbbel, noe DU får skylda for...
Trådstarter
35 3
Det er mye sant i det du sier, men om man får tak i en som virkelig duger spørs vel.

vet at kompisen min kan forhandle med disse gutta om det skulle kunne gjøres, var vist ønskelig.

vi begge er ssvartelista og med inkassoer så vi får ikke noe forbruks lån

Er det noe annet man kan ta på avbetaling for så å tjene raske penger?

er verken meg eller kompisen som kommer til å være den som tar den på avbetaling, men ei venninde.
vi får ikke dritt noen steder pga betalings anmerkninger i hue og ræva
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av [[Andy]] Vis innlegg
Er det noe annet man kan ta på avbetaling for så å tjene raske penger?
Vis hele sitatet...
Raske penger finst generelt sett ikkje, og grunnen til at du har betalingsanmerkninger i hue og ræva er gjerne urealistiske forventninger.

At du vel å gå viare og utnytte andre er så hinsides at eg knapt har ord for holdninga di.
Sitat av [[Andy]] Vis innlegg
Det er mye sant i det du sier, men om man får tak i en som virkelig duger spørs vel.

vet at kompisen min kan forhandle med disse gutta om det skulle kunne gjøres, var vist ønskelig.

vi begge er ssvartelista og med inkassoer så vi får ikke noe forbruks lån

Er det noe annet man kan ta på avbetaling for så å tjene raske penger?

er verken meg eller kompisen som kommer til å være den som tar den på avbetaling, men ei venninde.
vi får ikke dritt noen steder pga betalings anmerkninger i hue og ræva
Vis hele sitatet...
Hørte du hva jeg sa; du må også ha 'originalkort' ellers har det ingen betydning om du kjøper en printer til 200.000,-
Hadde det vært lettvint hadde vi vært oversvømt med falske kort.

Stakkars venninne. Høres ut som et relativt kortvarig forhold...
Hadde det eksistert 'raske penger' med liten risiko hadde noen med mer ressurser og kunnskap tatt de for lenge siden...
Kom ned på jorda og ta ansvar, ikke la andre lide for dine feilvurderinger.
Sist endret av SuperT; 10. august 2016 kl. 10:36.
Trådstarter
35 3
original kort? er det fordi du mener visa nr er uthevet? får kjøpt slike på ebay

http://www.ebay.com/itm/80-Letter-Ma...gAAOSwl8NVbmC4
Sitat av [[Andy]] Vis innlegg
original kort? er det fordi du mener visa nr er uthevet? får kjøpt slike på ebay

http://www.ebay.com/itm/80-Letter-Ma...gAAOSwl8NVbmC4
Vis hele sitatet...
Jeg snakker f.eks. om flater som reflekterer lyset forskjellig etter hvordan du holder kortet mot lyset, innebygde sikkerhetsrutiner i chip og magnetfelt etc.

Selvfølgelig kan du få tak i slikt, men kan du garantere at virker, slik at ikke kjøperen din kommer og banker deg helseløs og krever pengene sine tilbake etter å ha blitt tatt for svindel?

Du får ikke solgt kort med mindre du kan garantere at de virker. Kort som du mener kanskje ganske sikkert at virker får du bare solgt for noen hundrelapper til landsbyidioten.
Sist endret av SuperT; 10. august 2016 kl. 11:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
35 3
Sitat av SuperT Vis innlegg
Hørte du hva jeg sa; du må også ha 'originalkort' ellers har det ingen betydning om du kjøper en printer til 200.000,-
Hadde det vært lettvint hadde vi vært oversvømt med falske kort.

Stakkars venninne. Høres ut som et relativt kortvarig forhold...
Hadde det eksistert 'raske penger' med liten risiko hadde noen med mer ressurser og kunnskap tatt de for lenge siden...
Kom ned på jorda og ta ansvar, ikke la andre lide for dine feilvurderinger.
Vis hele sitatet...
Så det finnes ikke en god nok printer som fikser norske førerkort heller?
Vennina mi ønsker seg norsk fører kort som hun kan bruke i utlandet, ingen som kjenner henne fra før der hun maser faktisk mer en han som skylder penger..

tror folk ønsker å holde slike erfaringer tett til brystet, ingen som unner noen å tjene såpass med kr eller å i det hele tatt kunne levere kvalitets fake id..

ikke spill på følelser eller moral, du har sikkert lastet ned, kopiert, fildelt filer.. og jeg dømmer ikke deg for det

trenger ikke bruke magnet stripa eller chippen.. korta skal kun brukes til identifisering og ikke betaling elektronisk
Sist endret av [[Andy]]; 10. august 2016 kl. 11:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av [[Andy]] Vis innlegg
Så det finnes ikke en god nok printer som fikser norske førerkort heller?
Vennina mi ønsker seg norsk fører kort som hun kan bruke i utlandet, ingen som kjenner henne fra før der hun maser faktisk mer en han som skylder penger..

tror folk ønsker å holde slike erfaringer tett til brystet, ingen som unner noen å tjene såpass med kr eller å i det hele tatt kunne levere kvalitets fake id..

ikke spill på følelser eller moral, du har sikkert lastet ned, kopiert, fildelt filer.. og jeg dømmer ikke deg for det

trenger ikke bruke magnet stripa eller chippen.. korta skal kun brukes til identifisering og ikke betaling elektronisk
Vis hele sitatet...
Ikke meningen å dømme deg - så lenge du ikke gjør noe som går ut over meg. Men en del forbrytelser kan jeg anbefale å holde seg unna, jeg vet litt om risiko... ;-)

Hvis det bare skal brukes som ID er det jo mye lettere, selv om risikoen selvfølgelig er der for at en eller annen overivrig luring fersker det hvis det ikke er bra nok.

Nye norske førerkort har også et par slike kopisperrer, bl.a. et felt på baksiden som endrer tekst etter hvilken vinkel du ser det i og en strekkode som inneholder info.

En ren bildekopi vil kanskje duge i utlandet der ingen vet nøyaktig hvordan det skal se ut, men en kan jo være uheldig. Jeg mener at de nye norske er en del av en EU-standard, så det kan nok være atskillig større fare for å bli avslørt i et EU-land enn ellers, men det går jo an å si at vi ikke er i EU - noe som jo er sant.
Mulig at det da er enklere med bankkort/visa som jo finnes i masse varianter, men samtidig er vel gjerne det ikke godkjent som legitimasjon i mange sammenhenger.
Altså - hvor naiv går det ann å være?

Alle ID-kort, betalingskort og pass har innebygde sikkerhetsmekanismer. Flere til og med. Dette er sikkerhetsmekanismer som er laget på en slik måte at de er vanskelige å kopiere, og når det er flere av de på samme kort er det nærmest umulig for folk flest å kopiere. Lar seg ikke gjøre på en praktisk og gjennomførbar måte.

I tillegg vil maskinene du snakker om koste langt mer enn det du skisserer. 20k for en kortprinter som er god nok? Du kan legge til minst en 0 bak det tallet der, om ikke mer. Da kan det være at du nærmer deg noe som kan lage av samme kvalitet - dog uten sikkerhetsmekanismene.

Så kan du naturligvis vurdere å senke kravene til kvaliteten. Å lage kort som er "gode nok" til å komme inn på utesteder eller lignende er nok ikke noe stort problem om man har litt utstyr. Problemet er at disse kortene får man lett på internett i dag for en billig peng, og siden bruker uansett bærer en stor risiko med bruk av disse så er det særdeles lite en kan forvente å få betalt pr kort. Langt unna en sum som gjør at det lønner seg i det lange løp og langt unna å klare å dekke inn kostnaden med utstyret. Husk at skal du klare å tjene inn kostnaden så må du enten selge kortene for en veldig høy sum(urealistisk) eller til veldig mange(som gjør at du blir tatt fort). Husk opsec, som blir svært vanskelig.

Samtidig er det verdt å merke seg at utstyret du skal kjøpe ikke akkurat er noe som man får hvor som helst eller "over disk". Ja man kan få tak i på internett, men hva er risikoen for å bli svindlet tror du? Ganske høy. Og hva skal du gjøre? Gå til politiet og si at en selger på Ebay ikke sendte deg den falske visakortprinteren som du betalte for? Lite lurt - og det vet mange av de som selger slikt utstyr. Samtidig er det naturligvis de som faktisk selger slik utstyr og men det er som oftest enten foreldet eller delvis ødelagt. Noe som gjør at kvaliteten på det man får ut enten er helt bak mål eller kun holdbart for 30-40 år siden. Dvs gamle teknikker og gammelt utstyr.

Og så på avbetaling da. Du sier jo selv at du og kompisen din ikke er kredittverdig. Hva mener du avbetaling er? Det er selvfølgelig kreditt. Man får varen først for så å betale over tid. Og om du ikke er kredittverdig via vanlige systemer hva får deg til å tro at selger vil yte deg kreditt for å selge deg en kortprinter? Da må du over i ett marked hvor kanskje selger ikke nødvendigvis nøyer seg med å sende saken til inkasso om du ikke betaler.

I tillegg så konkurrerer du på ett marked som ikke akkuratt er overfylt med lovlydige og stuerene borgere. Tror du at du klarer å selge mange dårlige forfalskninger over lang tid uten at du på ett eller annet tidspunkt treffer på feil "kunde" som er mindre fornøyd med resultatet? Hva tror du skjer da - klage i forbrukerrådet?

Selvfølgelig er det godt mulig at alt eg skriver her nå er noe eg skriver for å unngå at andre går meg i næringen og eg får nok en konkurrent. Det er selvfølgelig lett å bli rik her i norge og dette er nok en av de raskeste måtene. Hadde bare folk visst...
Tror vedkommende er mer redd for torpedoer enn inkasso... Ikke akkurat en gjennomtenkt plan som vil dra millioner og redde alle i vennekretsen for pengeinnkreving.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av [[Andy]] Vis innlegg
trenger ikke bruke magnet stripa eller chippen.. korta skal kun brukes til identifisering og ikke betaling elektronisk
Vis hele sitatet...
Kjipe ID-kort ala studentkort og slikt er print på tynn plastfolie limt på kortet. Alle ting som førerkort, pass, byggekort etc. er graverte kort, dvs. at dei er bygd opp av mange lag, med mikroprint og hologram. Laminatprinteren din til 20 løk kan ikkje printe slike kort. Du treng veldig mykje dyrare utstyr for å greie å produsere kort som ser i nærheten av ekte ut.

Av alle forretningsideer eg har sett på nFF framstår den her som den genuint mest idiotiske.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Den norske stat brukte ikke 250-300 millioner kroner på å utvikle nye førerkort som kunne godkjennes av EU, slik at du kunne printe kopier hjemme på gutterommet for 20 000 kroner.

Istemmer Vidarlo. Jeg registrerte meg på dette forumet for første gang når jeg var 15-16 år. I år fyller jeg 30. Av alle fantastiske ideer, påfunn og forskrudde forretningsideer er dette helt på toppen. Du overgår tilogmed han som forleden skulle lage et lotteri der alle vant fordi halvparten fikk gratislodd på neste trekning, og tjene store summer på det.

Siden du ikke virker allverdens lur, foreslår jeg at du satser på det som faktisk kan gi deg en god del penger. Det innebærer å få kontakt med noen som skal smugle større mengder narkotika over grensa, og tilby deg å ta denne kjøreturen. For dette kan du få alt ifra 200-300 000 cash. Under forutsetningen av at det er store nok mengder. Du bør nok opp i et titalls kilo. Forutsatt at de kan stole på at du holder kjeft og tar de 4-5 åra i spjeldet om tollerne står med bikkjene. Du løper omtrent samme risiko straffemessig som ved det hinsides påfunnet ditt om å produsere kopierte kredittkort.
Sist endret av Svartedauden; 11. august 2016 kl. 03:42.
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
På generelt grunnlag, uten å dømme, vil jeg si at hvis du tror det kun er en kortprinter involvert i produksjonen av et førerkort, så har du for lite kunnskaper om et førerkorts oppbygning til å kunne lage et falskt et. Et førerkort etter EU-standard (dvs. norsk førerkort + alle EU-land) følger visse standarder som innebærer bla. hologram, tekst med UV-blekk og kopi/endringsfolie som hindrer deg i og bare printe nytt bilde/tekst over et ekte kort.

De fleste kortprintere kan lage et kort med bilde og samme bakgrunnsfarge om du lager en mal i Photoshop, og det vil KANSKJE lure hvermannsen på gata, men en ansatt i en kontrollmyndighet (politi, toll etc.) i et hvilket som helst land vil ikke la seg lure. Alt er mulig med rett utstyr, men vil råde deg til å bruke tiden på ting du kan mer om, for her har du en stor jobb og sette deg inn i før du evt. starter med dette, og om du kun skal tjene et visst beløp er det betydelig mye mer effektivt å få seg jobb i kassa på den lokale Statoil-stasjonen din enn å begynne på et slikt prosjekt