Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 26919
fortsatt ingenting
Er lovt å bruke baggen som handlekurv, og de har ingen bevis på at du ikke tok det ut en annen plass i butikken. De vet heller ikke hvem du er, og er ikke lett å finne ut med mindre du er en kjenning av politiet eller de som jobber der tvilere på at noe skjer, og politiet er veldig flink til å henlegge nasking. Får du problemer ville jeg nektet og sakt jeg la det fra meg(eventuelt at du ombestemte deg). Lykke til og hold oss oppdatert.

Edit: klarte å unngå at dette var en gammel tråd..
Sist endret av allibabb; 4. juni 2016 kl. 16:49.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Denne tråden funka for meg som en påminnelse om de sjølpåførte problemene til en teit kompis av meg! Mannen er over gjennomsnittet tørst og MÅ drikke alko daglig, hvis han bare får tak i det.
Han er ufør og pleietrengende og flyttes stadig omkring på ulike institusjoner i en av Norges største byer.
Forbrytelsene hans gjentar seg slavisk på hvert forbannede sted han flyttes til : straks etter ankomst begynner han å gå gatelangs for å bli kjent med omgivelsene sine. Kjøper seg pils på nærmeste butikk, MEN når han er blakk (de fleste dagene i mnd) prøver han automatisk å naske med seg noen burker.
Dette oppdages gjerne kjapt av betjening/ vekter og fyren får anmeldelse mot seg (som preller av), men verst av alt : han nektes adgang til butikken for 6 mnd/ ubegrenset framtid !!
....så når han neste gang er tørst og faktisk HAR penger til å kjøpe seg en 6-pack ærlig og rederlig, så må han enten stå som en fjortis på utsiden og få andre kunder til å handle for seg (han er i 50-årene selv...pinlig!!) - ELLER han må gå maaaaange KM lengre vekk fra bo-institusjonen sin for å handle seg øl sjøl...!!
Snakk om å skyte seg selv i foten !! :-)
(Det hører med til historien at kommunen ofte flytter han tilbake til et behandlingshjem hvor han har bodd også tidligere...og hvor han fortsatt er svartelistet i alle nærbutikkene og stadig nektes adgang.)
▼ ... over en måned senere ... ▼
hei, nå har det gått 6 måneder og ingenting har skjedd. Blir nok den siste posten fra meg her
Et halvt år og ingenting har skjedd, nei dette ble nok bare med en tom trussel fra betjeningens side. Tyveri er så utrolig simpelt, så til alle tyver og potensielle tyver: IKKE STJEL! (Men TS har nok lært kraftig av denne hendelsen)
▼ ... over en uke senere ... ▼
No worries politi pleier å hennlegge slike saker spesiellt når det ikke er så alvorlig. Vinmonopolet I byen min hadde ett lite tyveri, den saken ble henlagt pga mangel på folk som kunne etterforske den.