Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2990
Noen som har prøvd å bestille noe fra Ebay, få det i posten, for så å sende melding til selgeren å si at varen er ødelagt/ikke kommet fram, og så få ny vare eller pengene tilbake?
Er en tanke jeg har hatt i hodet et par dager nå, og jeg kan hvertfall ikke se at man kan bli busta på det på noen måte. Selgeren KAN jo ikke bevise at den har kommet helt fram til postkassen din.
Men motsi meg gjerne om noen kan noe jeg ikke vet...
Husk at det her som oftest er private selgere. Du kan jo for all del prøve, og kanskje du er heldig å få refundert pengene hos en, men generelt sett høres det ut som en dårlig plan.
Ærlighet varer lengst.
Skulle vel fungere det. Bare pass på at du ikke gjør det hos selgere som selder rekommandert.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Husk at det her som oftest er private selgere. Du kan jo for all del prøve, og kanskje du er heldig å få refundert pengene hos en, men generelt sett høres det ut som en dårlig plan.
Vis hele sitatet...
Hver gang jeg har kjøpt noe jeg angrer på, så har jeg brukt denne metoden for å få fullstendig/delvis refusjon. Innenfor kategorien jalla Kina-gadgets altså. Ca-ching.
Sist endret av Tawon; 18. oktober 2012 kl. 17:45.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Hver gang jeg har kjøpt noe jeg angrer på, så har jeg brukt denne metoden for å få fullstendig/delvis refusjon. Innenfor kategorien jalla Kina-gadgets altså. Ca-ching.
Vis hele sitatet...
Ja, som oftest vil dette funke helt fint. Men, det er vel hovedsaklig fordi frakten vil koste x antall ganger mer enn varen i seg selv, og det er derfor veldig lite gunstig for aktøren å ta varen i retur fremfor å refundere pengene.

Når man kommer litt høyere opp i gyldig pris, vil det være vesentlig vanskeligere å få til noe slikt.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Ja, som oftest vil dette funke helt fint. Men, det er vel hovedsaklig fordi frakten vil koste x antall ganger mer enn varen i seg selv, og det er derfor veldig lite gunstig for aktøren å ta varen i retur fremfor å refundere pengene.
Vis hele sitatet...
True that. Bruker det ofte som argument når de ber meg sende varen tilbake som bevis på at det er noe galt med den. "The shipping costs are too high, this is outrageous". Er forøvrig vanlig policy at kjøper selv betaler returfrakt.
Jeg snakker hovedsaklig om småvarer, gjerne under $15, gratis shipping fra kina uten shippingnummer osv, og fra sånne "shops" fra Ebay. Tror dere dette vil være mulig?
Sist endret av oksekidd; 18. oktober 2012 kl. 18:29.
Dårlig gjort...
No offence, men orker ikke moralprekner, enten kan man svare på det noen lurer på, eller la vær.
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Jeg snakker hovedsaklig om småvarer, gjerne under $15, gratis shipping fra kina uten shippingnummer osv, og fra sånne "shops" fra Ebay. Tror dere dette vil være mulig?
Vis hele sitatet...
Ja, det er klart det er. Det er ingen måte for dem å vite om pakken kommer frem eller ikke dersom de ikke har sporing på den.
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Har gjort dette endel ganger, 99% av selgerene spør om de skal sende ny vare, eller pengene tilbake. merk at dette er varer til under 10-15dollar. Kjøper du en vare til 50-60 dollar så kan jeg garantere deg at de vil ha varen i retur om du er misfornøyd, tviler på de sender ny
Om det bare er sånne billige varer, hva er vitsen med å få pengene tilbake? Det er snakk om 20 eller 50 kroner...
Sitat av colabox Vis innlegg
Har gjort dette endel ganger, 99% av selgerene spør om de skal sende ny vare, eller pengene tilbake. merk at dette er varer til under 10-15dollar. Kjøper du en vare til 50-60 dollar så kan jeg garantere deg at de vil ha varen i retur om du er misfornøyd, tviler på de sender ny
Vis hele sitatet...
er du fættig eller?
Det burde gå helt fint! Ulempene er så små at de nesten ikke verdt å nevne: Du gir et lite bidrag til å bryte ned den gjensidige kollektive tilliten som er en forutsetning for et sunt handelsklima, og som vi andre strever for å opprettholde. Siden det handler om regelrett tyveri, må du også finne deg i å bli ansett som kjeltring, og som kjeltring mister du retten til å fordømme andre kjeltirnger når du engang selv blir utsatt svindel og tyveri. (men pyttsann!) Videre: Er det mange som gjør som deg, vil f.eks kinesernes respekt for vestens sivilisasjon avta, og vi vil kollektivt synke i anseelse i forhold til for eksempel mange muslimske deler av verden, hvor redelighet i handel fremdeles står meget høyt i kurs….
Sist endret av olafus; 20. oktober 2012 kl. 01:41.
Enkelte folk kan være hyggelige. Kameraten min kjøpte og betalte for en gjenstand, men timer senere ville han refundere. Det fikk han uten problemer.

Vil ikke tro de er pålagt å ha refunderingsgaranti, eller? Jeg synes det var godt gjort i så fall!
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Sitat av Lakopip Vis innlegg
er du fættig eller?
Vis hele sitatet...
nei, dette har vært diverse kabler som ikke fungerte optimalt. Blir en prinsippsak. Tenkte bare å informere at de driter i å få lavprisgjenstander i retur
Sist endret av colabox; 21. oktober 2012 kl. 17:30.
Ganske smålig å svindle for 30-40 kr..
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Ganske smålig å svindle for 30-40 kr..
Vis hele sitatet...
Penger å spare om man gjøre det ofte.

Selv støtter jeg ikke å gjøre dette.
Dette er dårlig gjort. Liker du å bli svindlet?
Har gjort det flere ganger, men mest bare med capser og jalla fra kinesiske selgere. Om de starter en "disupute" om det vinner de nok, siden de har sendt varen, men de fleste gidder ikke å ta det så langt.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
jeg sendte tilbake en vare som var blitt ødelagt, fikk ny vare gratis tilsendt.