Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1774
Jeg lurer på hva denne gudinnen heter?

Er det noen som vet navnet på denne gudinnen?

Hvorfor har hun fire armer, en banjo og en liten fugl ved hennes føtter?

Håper på svar, da jeg skal skrive en uttalelse om denne..
Har en misstanke om at det kan være Shiva, ettersom gudinnen har 4 armer. Resten av spørsmålene dine tørr jeg ikke prøve meg på.
takker for linken og infoen..

Er det noe verdi i denne gudinne gjenstanden?
Det vil nok være det. Det meste i elfenben som er gammelt nok har en ganske grei verdi.
Kan ikke si noe mer enn det, er ikke ekspert på temaet akkurat dessverre.

Etter mye googling har jeg kommer fram til at man kan få opp mot 100$ for en 1 inch statue. og din er opp mot 5 inches som vil si en potensiell verdi på 500$(2,9k NOK)
Et tips vil jeg vil gi deg er å varme opp ei nål og stike satuen med den. Bare for å være sikker på at det er ekte elfenben. det er mye forfalskninger rundt om kring.
brenne med nål?

mener du at gjenstanden hadde smeltet om det ikke hadde vært elfenben?
Sitat av [[Andy]] Vis innlegg
brenne med nål?

mener du at gjenstanden hadde smeltet om det ikke hadde vært elfenben?
Vis hele sitatet...
Om den f.eks er laget av hardplast, vil den gi etter ved en viss varme, ja. Elfenben kommer ikke til å smelte.
Sist endret av Darkerface; 9. oktober 2012 kl. 01:44.
Jeg tenkte først Lakshmi, siden hun står i en lotusblomst. Men er vel Saraswati som har et instrument.
Den var fin forresten