Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1145
Hei! Denne tråden er strengt tatt lagd for "moro" skyld. Er sterkt klar over at dette er idiotisk, så please. Ingen moralprekener
Har et par piller som ligger å slenger i skapet, til ingen nytte. Da jeg i går fant ut at jeg har lyst til å ekstrahere kodeinet i pillene, fikk jeg en idé.
Hva om man istedenfor vann bruker vodka eller annen alkoholholdig drikke til å filtrere ut kodeinet av pillene? Hva ville vært den "trygge" grensa for
x% alkohol/y ml væske til z mg kodein? Er dette en prosedyre som lar seg gjennomføre, eller blir forholdene for vanskelige å regne ut?
Solubility of codeine:
free base: 1+120 (water), 1+20 (water @100°C), 1+2 (ethanol), 1+25 (acetone), 1+20 (diethylether), 1+5 (DCM
Hydrochloride: 1+30 (water), 1+1 (water @100°C, 1+100 (ethanol), 1+>1000 (acetone), 1+>1000 (diethylether), 1+500 (DCM)
Phosphate: 1+4 (water), 1 + 0,5 (water @100°C), 1+450 (ethanol), 1+>1000 (acetone), 1+>1000 (diethylether), 1+>1000 (DCM)

har ingen anelse om hvordan man skal tenke når man har en viss % alkohol som feks 40% for resten er mest sannsynlig vann.
Øh, hvorfor vil du gjøre dette? Om du blander pillene, som jeg antar er paracetamol-preparater, med alkohol vil jo mesteparten av virkestoffene blande seg ut, ikke bare kodeinen, og du kan like gjerne spise pillene rene.

Poenget med kaldtvannsekstraksjon er jo at paracet ikke løses ut i kaldt vann like godt som kodein.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Bedre og skylde de ned med ett glass cognac istedet