Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 10206
hhar et spørsmål.

Jeg har lett for å få tenning på alkohol og er sikkert disponert for avheengigheet. Var på en fest nyylig og der var det en kar som solgte rivotril, men i glass, 150stk. Jeg var full og dum som det heter og kjøpte hele greiene. Jeg har spist rivvottrril før, meen kun for å komme need fra speed. Kjenner jeg har lyst til å ta en3-5 nå bare for å bli ruset. Det jeg lurer på er om man får een skikkelig benzoaavheengiighet hvis man spiser 150stk på la oss si en mnnd? Hvordan fuunker ddet egentlig?
Har ikke lyst på ett benzoproblem...
Ja, du får i alle fall en fin toleranse om du spiser 150 rivo på 1 måned. Om du får noe abstinenser ved slutt aner jeg ikke. Men etter 4 dager på rivo får du ikke effekt og må bare øke og øke dosen.

Men du får nok inne en skikkelig benzoavhengighet eller et benzoproblem om du ikke fortsetter etter dette glasset.
For det første så er rusen ikke noe å skryte av. Og vær forsiktig med alkohol når du tar disse pillene. Man kan lett få blackout og du vet ingenting hva du har gjort i morgen.
Jeg har vert avhengig av rivo i lang stund. Ved påsketider i år fikk jeg tak på et helt glass etter flere uker uten tilgang og jeg hadde da så hjertebank at de var hjertelig velkommen. Først 3 for rusen, så 4 til fordi jg var full og så 3 til for å få sove! Sånn gikk det og hver dag måtte jeg ta flere. Selv om noen ble gitt til venner så tygde jeg meg gjennom 4 glass på 3 uker! Etter påske fikk jeg en kjempe deprisjon og siste glasset var vekk på under en uke! nå sliter vi med å finne flere hele glass så ting har roet seg fordi jeg ikke har noe valg. I natt sov jeg 13 timer av ren utmattelse og litt alkohol etter en uke uten rivo for å sove og hele uka har jeg ligget våken å stirret i taket og lurt på hvor jeg skal få tak i flere. Jeg trodde ikke på folk da de advarte meg men jeg tror faktisk det er bedre å ta pepper eller andre ting ingen ting jeg har fått så nedtur på som rivo. Så vær forsiktig
Benzoer er ekstremt avhengighetsskapende, 150 piller på en mnd. vil helt klart gi deg et benzoproblem.
Sitat av SlappyHours Vis innlegg
Benzoer er ekstremt avhengighetsskapende, 150 piller på en mnd. vil helt klart gi deg et benzoproblem.
Vis hele sitatet...
Uten tvil, med mindre personen er en av de som ikke utvikler abstinenser før etter ekstremt heavy bruk...
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Uten tvil, med mindre personen er en av de som ikke utvikler abstinenser før etter ekstremt heavy bruk...
Vis hele sitatet...
Jepp,veldig merkelig det der.Jeg blir veldig fort hekta på benzoer,men kjenner til noen som har brukt like mye piller som meg og dem har ikke opplevd abstinenser(sier dem ihvertfall.)Men jeg trur nokk flertallet vil få endel problemer med 150rivotril på en mnd.
150 rivo på 1mnd gir avhengighet ja ved daglig inntak, mer eller mindre garantert abstinenser ved bråslutt.
Sist endret av Sluzzz; 17. mai 2011 kl. 19:46.
Heftige abstinenser etter en måned? Neppe... Blir sikkert sur, grinete og føler deg dritt. Men "abstinenser" etter en måned varer neppe lenger enn en uke. Når du er oppe i 1 år, kanskje man kan uttale seg om abstinenser.

Spørs hva du legger i abstinenser, å komme seg gjennom et par dager med litt skjelving, noia, depresjon osv. kan man forvente, men det samme gjelder for andre rusmidler også. Og å komme seg gjennom disse dagene er nok ikke det vanskeligste du har gjort i livet. Jeg ville heller hatt noen dager - en uke abstinenser enn å lese til eksamen hele sommeren.

Regner med det er 0,5 mg rivotril du har siden glasset er på 150. Det florerer mest 2 mgs rivo, så om dere bruker rivotril fra gata, tenk dere tar 4 av hans piller i en pille.
Sørlending
Går 150 rivotril på under en mnd her, og jeg får ingen abstinensproblemer hvis jeg velger å ikke ta noen piller en uke. ( utfordre meg selv og angsten )
Tester viser at Benzodiazepiner har kraftigere abstinenser og raskere avhengighet enn Heroin.
Normale Benzodiazpin abstinenser er alt fra 2 til 12 månder etter forbruk.

Nå skal jeg nevne at jeg leste en forskiningsrapport 1 år tilbake om Benzodiapiner og i tilfeller hvor Benzo ble missbrukt kunne abstinenser vare så mye som 2 år og lengre, og i skikkelig grove tilfeller opp til 5 år. Også var det en passient som viste abstinenser etter 7 år. (Personlig mener jeg dette er psykisk avhengighet i stor grad og kan dermed vare hele livet hvis du ikke endrer din mentalitet.)
Sigurd4u; Da tror jeg nok det er det du skriver til slutt i parentes som gjelder.

Selv tror jeg ikke det er noen grunn til at man skal ha abstinens etter at et år er gått (og selv dét syns jeg høres drøyt ut).

Sliter man med abstinenser etter 2, 5 eller 7(!) år, tror jeg det er snakk om at man faktisk har en lidelse som burde vært medisinert.

Tenk så mange som har brukt benzo de siste 50 årene, og som for lengst har sluttet. Mange begynte jo med det på 60-tallet, og kanskje sluttet på 80-tallet. Og da hadde de jo brukt det ganske lenge. Og de aller fleste klarte seg nok bra, og kom seg igjen da de følte at de ikke trengte medisinene mer.
Klart, noen skrekkhistorier er det jo, men jeg tror ikke det representerer helheten.
Hadde det vært sånn, hadde jo benzo blitt fjernet fra markedet for flere tiår siden.
kan jeg spørre hva du betalte for glasset?
Sitat av -Lana- Vis innlegg
Sigurd4u; Da tror jeg nok det er det du skriver til slutt i parentes som gjelder.

Selv tror jeg ikke det er noen grunn til at man skal ha abstinens etter at et år er gått (og selv dét syns jeg høres drøyt ut).

Sliter man med abstinenser etter 2, 5 eller 7(!) år, tror jeg det er snakk om at man faktisk har en lidelse som burde vært medisinert.

Tenk så mange som har brukt benzo de siste 50 årene, og som for lengst har sluttet. Mange begynte jo med det på 60-tallet, og kanskje sluttet på 80-tallet. Og da hadde de jo brukt det ganske lenge. Og de aller fleste klarte seg nok bra, og kom seg igjen da de følte at de ikke trengte medisinene mer.
Klart, noen skrekkhistorier er det jo, men jeg tror ikke det representerer helheten.
Hadde det vært sånn, hadde jo benzo blitt fjernet fra markedet for flere tiår siden.
Vis hele sitatet...

Akkurat som alkohol, kunne man dødd, eller blitt avhengig så hadde jo det blitt fjernet fra markedet for flere tiår siden..? TEEHEE
Godt poeng... Hehe.
Hadde sprit, og t.o.m. kaffe blitt funnet opp idag hadde det vel vært ulovlig.
Husk at det er nok ikke lett å slutte etter 150 piller på en måned!
Rivotril fra Roche kommer 100 stk pr glass, ikke 150.
Jeg tror ikke du klarer å få fysiske abstinenser av å spise ett glass.

Viss du skal spise dagelig så vil nok glasset gå raskere enn en måned, da man raskt utvikler tolleranse.
Sitat av InTrance Vis innlegg
Rivotril fra Roche kommer 100 stk pr glass, ikke 150.
Jeg tror ikke du klarer å få fysiske abstinenser av å spise ett glass.
Vis hele sitatet...
Da får du tro om igjen, for det er fullt mulig. Har sett det skje.
Sikkert litt individuelt, men absolutt mulig.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av InTrance Vis innlegg
Rivotril fra Roche kommer 100 stk pr glass, ikke 150.
Jeg tror ikke du klarer å få fysiske abstinenser av å spise ett glass.

Viss du skal spise dagelig så vil nok glasset gå raskere enn en måned, da man raskt utvikler tolleranse.
Vis hele sitatet...

Det kommer som 0.5mg i 150 glass og 2mg i 100 glass.
og tømmer du et 2mg glass på under 1 mnd. så vil du få fysiske/psykiske abstinenser.
Du vil også få en høy tolleranse.

clonazepam withdrawal (ikke spesielt gøy å se på)

http://www.youtube.com/watch?v=uDbPn...eature=related
Vanligvis vil man ikke ende opp med abstinenser etter 1 glass rivotril.
Tothep: Psykiske abstinenser finnes ikke, abstinenser er fysisk.
Med vennlig hilsen en som har spist 300-400 stk i måneden når han var aktiv.
Nei, det var ikke spesielt gøy å se på Tothep.
Selv syns jeg ikke Rivotril er noe særlig...blir bare sløv, trøtt og tung av dem. Samme med Xanor, som er så populært.
Eneste benzoen jeg liker er Valium. Og Tenox (temazepam), men de finnes ikke i Norge
Flunipam er jo også bra hvis man trenger å sove. Jeg har aldri turt å ta så mange av dem, og hvertfall ikke med sprit. Har hørt mange skrekkhistorier om Flunipam der.
Edit: Viss du spiser dagelig litt over terapeutiske doser i en måned så kan få abstinenser. Spiser du 25 stk iløpet av hver av helgene går det bedre.
Viktig å la hjernen oppnå likevekt uten Gaba agonister i kroppen. Viss ikke kan det bli trøbbel.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av -Lana- Vis innlegg
Nei, det var ikke spesielt gøy å se på Tothep.
Selv syns jeg ikke Rivotril er noe særlig...blir bare sløv, trøtt og tung av dem. Samme med Xanor, som er så populært.
Eneste benzoen jeg liker er Valium. Og Tenox (temazepam), men de finnes ikke i Norge
Flunipam er jo også bra hvis man trenger å sove. Jeg har aldri turt å ta så mange av dem, og hvertfall ikke med sprit. Har hørt mange skrekkhistorier om Flunipam der.
Vis hele sitatet...
Flumipan er noe dritt.
Jeg fikk det på resept av legen. Tok 1 og våkna på kjøkkenet i en blodpøl (noen sting som hadde løsnet) Husker ikke noe. Hadde heller ikke blandet med alkohol. Eneste jeg hadde tatt var OxyContin. Tviler på at jeg prøver Flumipan igjen.
Har brukt en den Xanor, og det fungerer meget bra synes jeg. Men gjelder å ikke tar for mye. Da blir man fort sløv som du sier.

Her har du en tabell om benzoer og styrkene de har.
http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
Geez, det kan ikke har vært noe særlig!
Nei, holder meg unna Flunipam jeg også.
Tar bare Valium. Bruker ikke så mye av dem, for jeg syns ikke Valiumrusen er noe særlig. Men hvis jeg skal noe jeg gruer meg til tar jeg et par stykker. Eller hvis jeg ikke får sove, da er de også gode å ha.
Takk for linken forresten.
Teknisk sett skal man kunne få abstienser ved 14 dagers daglig bruk av all benzo, det er liksom den skumle grensa. Når det kommer til Benzo med lang halveringstid teller dette med i 14-dagers regelen.

Selv holder jeg det på ett lavt nivå når det kommer til piller, men har ramla over valium, flunipam og rivotril. Rivotrilrusen er morsom den, men er i mitt tilfelle den som er hardesst på hukommelsen. Valium har den beste avslappingseffekten på meg og flunipam var no pinglegreier :P

Fikk garantert ekte vare rett fra en med resept på det. Og jeg skal ikke legge skjul på at alkohol var i bildet og 5,5 mg flunipam.. Skuffende spør du meg.. Sov godt og det var vel det.. Og i blanding med alkohol skal jo liksom dette være voldteksdop? Ikke på meg hvertfall, krystallklar hukommelse fra hele kvelden.

Tar jeg derimot 4mg og oppover med Rivotril og i det hele tatt EN drink, så kan jeg si takk og farvel til alt som heter hukommelse den kvelden.. Samvittighetsløs blir også, helt og holdent iskald. Den rette formen ramler på plass ved 2-4 mg uten innblandet alkohol, og ett trekk av no gøyal tobakk. Blir man (jeg hvertfall) rolig og fin i formen og svært snakksalig uten å drite meg ut.
Er ikke Flunipam det samme Rohypnol? Har hørt noen si at det var stor forskjell på dem. Jeg har aldri testa Rohypnol, det er jo noen år siden de forsvant fra markedet i Norge.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av -Lana- Vis innlegg
Er ikke Flunipam det samme Rohypnol? Har hørt noen si at det var stor forskjell på dem. Jeg har aldri testa Rohypnol, det er jo noen år siden de forsvant fra markedet i Norge.
Vis hele sitatet...
Ja, det er samme stoff.
Det bytta navn fordi det fikk så mye negativ omtale
Vedder dere alle tenker 150 x 2 mg rivotril i denne tråden. Men det er nok snakk om 150 x 0,5 mg rivotril som vil tilsvare =

4 0,5 mg piller = 1 2 mg pille og blir da 150 piller / 4 = 37,5 2 mg piller i en måned. Så det vil bli omtrent som å spise EN 2 mg pille daglig i en måned, tror nok det går fint med tanke på abstinenser.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Vedder dere alle tenker 150 x 2 mg rivotril i denne tråden. Men det er nok snakk om 150 x 0,5 mg rivotril som vil tilsvare =

4 0,5 mg piller = 1 2 mg pille og blir da 150 piller / 4 = 37,5 2 mg piller i en måned. Så det vil bli omtrent som å spise EN 2 mg pille daglig i en måned, tror nok det går fint med tanke på abstinenser.
Vis hele sitatet...
Amen to that!