Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1268
Hei, jeg har prøvd å tegne litt, men uten hell, hver gang jeg tror jeg har klart det og går over tegningen så finner jeg feil. Også har jeg prøvd å søke på google, men det også uten hell, er det noen som kan hjelpe meg med å finne et 2.4 GHz forsterker som koblings skjema? Slik at jeg kan etse meg et kretskort, og lodde litt?

Trenger ikke å være noe sinnsykt avansert, men det bør jo være litt stabilisert! Det hadde også vært fint med en forsterker som forsterker eks: 5dBi og en på 9dBi, slik at man kan velge forsterker til passende anledning! Tenker da på infiltrasjon av WLan

Helst en forsterker som går på 6V evt 12V, men berøver ikke det!
Sist endret av Masi; 27. juli 2006 kl. 09:11.
2 linken i google.
http://www.qsl.net/n9zia/wireless/appendixD.html

forøvrig ville jeg heller bygd en god antenne en å booste opp med en forsterker.
en forsterker gjør at du får sendt bedre. og vist du forsterker innkommende signal å så forsterker du støyen og er like langt...
noen som var før meg og paste den den lå en link på web siden min til den som jeg la ut for lenge siden. finner du et sted som kan skafe alle delen så si fra da, ende bare med at jeg kjøpte en ferdig en til ca 1000kr som var på 250mwatt

hvis du skal bruke og sniffe med er nok en bedre antenne enklere.

beste og sniffe med er :atheros chipset+ 3m kabel og 15omni antenne + airopeek(eller airocrack for wep key)
Sist endret av ranvik; 27. juli 2006 kl. 10:24.
er forresten "billige" forsterkere på qxl i ny og ned. opptil 2w har jeg sett de på
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bygge forsterker sjølv til 2.4GHz er vanskelig. Med såpass høg frekvens får sjølv små kapasitanser mellom baner stor innverknad, og eg ville heller kjøpt meg ein ferdig eller laga ei god antenne. Å bygge god forsterker for så høg frekvens er mykje arbeid, og du skal ha god kunnskap om RF.
Kjøpte en 1W 3.4Ghz forsterker på ebay, den funka flotters. Billig var den også, tror jeg betalte 1500 spenn for den.

edit: post 200
Trådstarter
Sitat av slashdot
Bygge forsterker sjølv til 2.4GHz er vanskelig. Med såpass høg frekvens får sjølv små kapasitanser mellom baner stor innverknad, og eg ville heller kjøpt meg ein ferdig eller laga ei god antenne. Å bygge god forsterker for så høg frekvens er mykje arbeid, og du skal ha god kunnskap om RF.
Vis hele sitatet...
Det er en ting til jeg har tenkt på å lage, en 2.4 GHz tester, er det vanskelig å lage, en tester som kan fortelle meg om det finnes 2.4 GHz frekvenes i område? Trenger ikke nødvenligvis å fortelle meg styrken på signalet, men det hadde vært pratisk! Har noen slike tegninger over 2.4 GHz Finder?
da ternger du programvare som ser om det er 2.4 ghz b/g nettverk. vist ikke vil den gi uttslag hver gang en trådløs telefon eller noe annet kødd lager støy på frekvensen så ja det er også jevli vanskelig
Trådstarter
Det er vel ikke så mye annet som uansett går på 2.4 GHz frekvens, hvis man settet filter 2.4 GHz, så er det feil det du sier Psych|Com, trådløs telefon går IKKE på 2.4 GHz, mobilen går på 800/900/1800 men er ikke sikker på frekvensen til trådløs tlf!

Men uansett så er pointe litt borte hvis man skal drasse med seg en jævla svær bærbarmaskin første gangen man går rundt og sjekker!

Det trenger heller ikke kunne skille mellom 2.4GHz b eller g. Helt simpel, helst med styrke måler, men går også uten!
Sitat av Masi
Det er vel ikke så mye annet som uansett går på 2.4 GHz frekvens, hvis man settet filter 2.4 GHz, så er det feil det du sier Psych|Com, trådløs telefon går IKKE på 2.4 GHz, mobilen går på 800/900/1800 men er ikke sikker på frekvensen til trådløs tlf!

Men uansett så er pointe litt borte hvis man skal drasse med seg en jævla svær bærbarmaskin første gangen man går rundt og sjekker!

Det trenger heller ikke kunne skille mellom 2.4GHz b eller g. Helt simpel, helst med styrke måler, men går også uten!
Vis hele sitatet...

øh slutt å røyk sokker.
2.4 ghz bandet er stapp fult.
og billige "doro" telefoner, baby caller og annet tjafs går på 2.4, trådløse kameraer går på blant annet 2.4. hvem fan sa noe om mobil.
å du MÅ ha software for å skille mellom et wlan og et annet signal,. vist ikke så bryter den ut når noe sender på den frekvensen.
dvs at den også kan ta imot når noen sender på en sidefrekvens. feks 1,2 ghz (flere trådløse kamera igjen her) eller 4,8 ghz feks. tredje frekvensen osv osv osv...
2.4ghz er et verdensomspennende åpent frekvens band. dvs at alle som lager trådløse duppeditter somregel lager ting her pga kunden slipper å tenke på frekvens lisens....
Sist endret av Psych|Com; 28. juli 2006 kl. 02:27.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Psych|Com
øh slutt å røyk sokker.
2.4 ghz bandet er stapp fult.
og billige "doro" telefoner, baby caller og annet tjafs går på 2.4, trådløse kameraer går på blant annet 2.4. hvem fan sa noe om mobil.
å du MÅ ha software for å skille mellom et wlan og et annet signal,. vist ikke så bryter den ut når noe sender på den frekvensen.
dvs at den også kan ta imot når noen sender på en sidefrekvens. feks 1,2 ghz (flere trådløse kamera igjen her) eller 4,8 ghz feks. tredje frekvensen osv osv osv...
2.4ghz er et verdensomspennende åpent frekvens band. dvs at alle som lager trådløse duppeditter somregel lager ting her pga kunden slipper å tenke på frekvens lisens....
Vis hele sitatet...
Som vanleg har Psych|Com rett Men å lage programvare for å skilje mellom dette, burde eigentleg ikkje vere så vanskeleg. Eg ville gått for et wlan-chipset, hivd inn en µC som blinka en diode kvar gang det kom eit signal fra trådløskortet.

Problemet er at å bygge en slik boks vil bli dyrt, ca dobbelt så dyrt som å kjøpe en. Minst. Og i tillegg vil den bli veldig klumpete fordi du ikkje greier å lage 2-lagskort med SMD-komponenter.

Dette er vel et slikt spørsmål av typen: Må du spør, så må du nok lese meir før du kan drømme om å få det til.

2.4GHz-båndet har ei gigantisk støykilde: Alle verdens microbølgeovner, som spyr ut 8-900W 2.4GHz RF...
Sist endret av vidarlo; 28. juli 2006 kl. 12:42.