Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3667
Er det noen som stjeler iphoner? Hva gjør de i tilfelle med dem etterpå? Lockdown funksjonen til Apple er vel etter det jeg forstår ganske skuddsikker?
Kommer ann på om iphonen kjører iphone 7 eller nyere og om eier har aktivert "Aktivation lock".

Les mer her: Jailbreaking a stolen iPhone 5S after remote wipe from Find My iPhone
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kommer ann på om iphonen kjører iphone 7 eller nyere og om eier har aktivert "Aktivation lock".

Les mer her: Jailbreaking a stolen iPhone 5S after remote wipe from Find My iPhone
Vis hele sitatet...
Det finnes vel knapt folk som ikke har oppgradert til IOS7?
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Det finnes vel knapt folk som ikke har oppgradert til IOS7?
Vis hele sitatet...
Tro det eller ei, men det finnes faktisk mennesker der ute som er stae nok til at de er på iOS 5 enda kun av prinsipp. Snakker av erfaring
Sist endret av seroto9n; 11. august 2016 kl. 22:30.
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Tro det eller ei, men det finnes faktisk mennesker der ute som er stae nok til at de er på iOS 5 enda kun av prinsipp. Snakker av erfaring
Vis hele sitatet...
Hva er prinsippet bak det egentlig?

Men det jeg egentlig lurte på; er det noen som gidder å stjele iphoner?
Sist endret av petterpan2; 11. august 2016 kl. 22:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, det er det. Folk gidder å gjøre mye rart.

Kan blant annet selges videre, uten at kjøper vet at den er låst.
Sist endret av TaterKjell; 11. august 2016 kl. 23:33.
Nå kjenner jeg ikke iPhone noe, så det kan hende dette er bom. Men kanskje det går an å bruke deler fra en stjålet telefon til å reparere andre ødelagte telefoner? F.eks om noen har greid å kunse skjermen, kan de stjele en for å bytte skjerm...?
Sitat av optikom Vis innlegg
Nå kjenner jeg ikke iPhone noe, så det kan hende dette er bom. Men kanskje det går an å bruke deler fra en stjålet telefon til å reparere andre ødelagte telefoner? F.eks om noen har greid å kunse skjermen, kan de stjele en for å bytte skjerm...?
Vis hele sitatet...
Yup, er også en del "icloud locked" iphones på ebay. Selges for delene.

Flere tyver har også brukt phishing metoder for å lure ut passordet til iclouden ved å sende en sms med en fake link som sier at telefonen din har blitt funnet.





Dersom man kjøper iphone brukt er det lurt å sjekke opp IMEI først og se om telefonen er locked/blacklisted/icloud locked:

http://unlockspector.com/
https://www.icloud.com/activationlock/

Worst case kjøper du iphone brukt av en tyv som stjal den for en time siden elns. og offeret har ikke rukket å låse den.

apple: Turn on Lost Mode or lock a device