Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3958
Hei, noen som veit omet sted jeg kan få tak i et bilig 12v blålys.(sån til å ha på taket, som sivilpolitiet har)
det skal brukes på en redningsskøyte til et ungdomslag.
Sitat av Patty Vis innlegg
Hei, noen som veit omet sted jeg kan få tak i et bilig 12v blålys.(sån til å ha på taket, som sivilpolitiet har)
det skal brukes på en redningsskøyte til et ungdomslag.
Vis hele sitatet...
Du vet at det ikke er lovlig?

Du kan jo bruke orange blinklys, som du får tak i på de fleste bilrekivista-forretninger.
Trådstarter
21 1
det er ikke noen lov som er konkret angående blålys på vanet, uanset så har redningselskapet tilatelse.

men jeg håpet på og finne noe helt blåt!
Sitat av Patty Vis innlegg
Hei, noen som veit omet sted jeg kan få tak i et bilig 12v blålys.(sån til å ha på taket, som sivilpolitiet har)
det skal brukes på en redningsskøyte til et ungdomslag.
Vis hele sitatet...
Prøv en leketøysforretning - de pleier å ha (skaffet meg et på Toy's"R"us en gang, eller hvordan det nå skrives..)

Husker ikke om det var 12v, men det er uansett ikke så vanskelig å mekke til hvis du kjenner noen som er litt hendige med elektronikk
teknikmagasinet
Sitat av Patty Vis innlegg
Hei, noen som veit omet sted jeg kan få tak i et bilig 12v blålys.(sån til å ha på taket, som sivilpolitiet har)
det skal brukes på en redningsskøyte til et ungdomslag.
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske sikker på at alt som er av blålys på bil/båter osv i Norge er forbudt. Er ikke lenge siden noen kamerater ble stoppet og politiet fant et blålys liggende i bagasjen. De tok da med blålyset og truet med saftige bøter. Men uansett, om du er ute etter blålys: Dra over grensa til søta bror, der har de alt du måtte ønske!
Sitat av madshit Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at alt som er av blålys på bil/båter osv i Norge er forbudt. Er ikke lenge siden noen kamerater ble stoppet og politiet fant et blålys liggende i bagasjen. De tok da med blålyset og truet med saftige bøter. Men uansett, om du er ute etter blålys: Dra over grensa til søta bror, der har de alt du måtte ønske!
Vis hele sitatet...
Sitat av Patty Vis innlegg
det er ikke noen lov som er konkret angående blålys på vanet, uanset så har redningselskapet tilatelse.

men jeg håpet på og finne noe helt blåt!
Vis hele sitatet...
mulig det er forbudt, men les hva TS har skrevet
Tja, det er vel fortsatt litt i tidligste laget og gå til anskaffelse av politieffekter nå, synes du ikke?
Hvis alle skal ta hensyn til 22.07 begynner jeg virkelig å lure på åssen nyttårsaften blir. "Ingen effekter som kan lage smell!"
Hvis dette virkelig er innenfor redningsselskapet, så skjønner jeg ikke hvorfor TS må spørre her, dette må da vitterlig redningselskapet ha greie avtaler på for å skaffe blålys og andre effekter.
blått blinkende lys på sjøen betyr teoretisk at du setter not. da skal man egentlig holde avstand
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet noen av dere hva boten vil bli for å kjøre med dette?
På sjøen? Tilsnakk kanskje...

I bil? Førerkortbeslag, avskilting av bilen + forelegg.
Sitat av Onkel Smågodt Vis innlegg
blått blinkende lys på sjøen betyr teoretisk at du setter not. da skal man egentlig holde avstand
Vis hele sitatet...
Kan jeg få æren av å spørre hva det betyr "å sette not"?

Isåfall, genialt i en teoretisk likdumping. For det er bare yrkessjofører man trenger å holde unna klokka 3 på natta, såvidt de vet hva å sette not betyr(xD).
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Kan jeg få æren av å spørre hva det betyr "å sette not"?
Vis hele sitatet...
Not/garn. Med andre ord noe du ikke har lyst til å få i propellen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Not_%28fiskeredskap%29
Det var noen selgere på finn.no/torget som solgte blålys du er ute etter. Du fant dem når du søkte på "saftblander". 2 av dem var ikke intressert i å gjøre handel, da dem kun kunne selge til personer som skulle bruke dette på utrykningskjøretøyer. (var isåfall de de sa). Den siste (og som ser minst proff ut) var mer enn villig til å selge.

Her er isåfall en som selger, men dette er ikke samme person jeg var i kontakt med for 3 år siden. http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=33928619

Sitat av Toggyy Vis innlegg
Vet noen av dere hva boten vil bli for å kjøre med dette?
Vis hele sitatet...
Den selgeren jeg var i kontakt med sa at i værste tilfelle kunne dem beslaglegge bilen din. Mener bota var på rundt 10k og farvel til førekort.
Har du hørt om Ebay? Bare å velge og vrake.
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.klstrobelight.no/ er en norsk særiøs nettside, som selger bla. blålys.