Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4351
For 3 måneder siden sluttet jeg med Rivotril fordi jeg var blitt avhengig og tilvent på den måten at jeg ikke fikk noen effekt uansett hvor mye jeg tok.
I mellomtiden har jeg bare fått Stesolid 2-3 ganger på sykehus når jeg har blitt innlagt pga. dystoni (siste gang var over 1 måned siden), og nå når jeg letet etter penger i huset fant jeg et brett med Sobril.

Jeg tok 50mg (10mgx5) på tom mage og nå 50min senere kan jeg fortsatt ikke kjenne noen rus.
Noen som vet hva dette kan skyldes?
Etter at jeg sluttet med benzo for 3 måneder siden begynte jeg også å drikke en del alkohol, kan dette ha resultert i at jeg fortsatt er tilvent til benzo?
Jeg har noen brett med sobril liggende i hylla, 25mg. Du kan ikke seriøst forvente deg en rus på 50mg. Jeg må selv opp i 300mg sobril for og få noe rus. Jeg anbefaler deg og spise langt mer en bare 50mg, selvom du ikke er innspist.
Dagsdosen min er 50mg x2 Sobril, og slik har det vært i over et år nå.
Jeg fikk bare en mild rus i starten, mens nå blir jeg bare "normal" og uten angst. Tar jeg 100mg så blir jeg ikke rusa heller, men mer en grønnsak som ender med blackout.

50mg Sobril/Oxazepam er ikke potent nok til å gi deg en merkbar rus når du allerede er så tollerant mot Rivotril/Clonazepam, krysstolleransen din er alt for høy med andre ord.
Alkohol/etanol har også krysstolleranse med benzo.
Sist endret av Skyfx; 19. august 2012 kl. 18:09.
Trådstarter
22 4
Skjønner
Men la oss nå si at jeg ikke lenger er tilvent til benzoer, hvor lang tid vil det ta før jeg blir tilvent til benzoer igjen om jeg begynner med det igjen nå?
Har hørt det tar mindre enn første gang jeg ble tilvent, noe som var etter litt over 1 halvt år.

Sitat av Skyfx Vis innlegg
Alkohol/etanol har også krysstolleranse med benzo.
Vis hele sitatet...
Men dersom alkohol/etanol har krysstolleranse med benzo, hvorfor brukes da benzodiazepiner ved alkoholabstinens/alkoholavrusning?
Sitat av Addiction Vis innlegg
Skjønner
Men la oss nå si at jeg ikke lenger er tilvent til benzoer, hvor lang tid vil det ta før jeg blir tilvent til benzoer igjen om jeg begynner med det igjen nå?
Har hørt det tar mindre enn første gang jeg ble tilvent, noe som var etter litt over 1 halvt år.



Men dersom alkohol/etanol har krysstolleranse med benzo, hvorfor brukes da benzodiazepiner ved alkoholabstinens/alkoholavrusning?
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg noen lege, men det er nok fordi det er lettere å dosere, stabilisere og trappe ned.
Men selv om de har krysstolleranse, så betyr ikke det at benzo blir feil å bruke på avrusning.
Valium f.eks er det beste å avruse seg på syns jeg. Jeg bruker Valium til å avruse meg fra Sobril hvis jeg vil ta en pause. Og det er netopp fordi Valium/Diazepam har en lang halveringstid slik at man blir mye mere stabil.

Alkohol drikker man jo litt her og der, så man har aldri kontroll på hvor mye man har i systemet, rett dosering av medisin er alfa omega.
Husk at det tar opp til 2 timer før Sob virker. Regner med at du er fin og sløv nå ?
Sobril er den benzoen som gir minst rus også.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
300mg for og oppnå rus på Sobril?!

Selv blir jeg ganske loka av 30mg, men pleier vell å ligge og siige på rundt 50mg som jeg heller nedpå med et glass cognac når jeg skal ruse meg på Sobril. Popper da tier sobriler.
Etter 300mg er jeg ganske sikker på at jeg hadde mistet livet.


Veldig viktig det med alkoholen da... og ta 50mg uten cognac gir meg forsåvidt nesten ingenting.
Sist endret av deGrønne Skoger; 19. august 2012 kl. 20:44.
Trådstarter
22 4
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Husk at det tar opp til 2 timer før Sob virker. Regner med at du er fin og sløv nå ?
Vis hele sitatet...
Jeg merket ikke akkurat noe jeg vil kalle noen rus, men jeg merket at jeg ble litt trøttere, går litt ustødigere og metthetsfølelse.
Så jeg er fornøyd iallefall Selv om jeg ikke fikk noen rus fikk jeg iallefall en bekreftelse på at jeg ikke lenger er tilvent til benzoer

Finnes det btw en kalkulator på nettet hvor man kan finne ut hvor mye f.eks 3dl 15% alkohol tilsvarer med ulike benzoer?
Sist endret av Addiction; 19. august 2012 kl. 21:29.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Etter 300mg er jeg ganske sikker på at jeg hadde mistet livet.
Vis hele sitatet...
Tull og tøys. Må ha store doser benzo før man stryker med. Har selv tatt 200mg, sammen med en hel flaske likør, pils, 1mg xanor, 2x5mg valium og 9x10mg stilnoct.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Tull og tøys. Må ha store doser benzo før man stryker med. Har selv tatt 200mg, sammen med en hel flaske likør, pils, 1mg xanor, 2x5mg valium og 9x10mg stilnoct.
Vis hele sitatet...
Kordan følte du dæ ætter alt det dær ?
Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
Kordan følte du dæ ætter alt det dær ?
Vis hele sitatet...
Følte at det var bortkastet tabletter.
Sitat av Addiction Vis innlegg
For 3 måneder siden sluttet jeg med Rivotril fordi jeg var blitt avhengig og tilvent på den måten at jeg ikke fikk noen effekt uansett hvor mye jeg tok.
I mellomtiden har jeg bare fått Stesolid 2-3 ganger på sykehus når jeg har blitt innlagt pga. dystoni (siste gang var over 1 måned siden), og nå når jeg letet etter penger i huset fant jeg et brett med Sobril.

Jeg tok 50mg (10mgx5) på tom mage og nå 50min senere kan jeg fortsatt ikke kjenne noen rus.
Noen som vet hva dette kan skyldes?
Etter at jeg sluttet med benzo for 3 måneder siden begynte jeg også å drikke en del alkohol, kan dette ha resultert i at jeg fortsatt er tilvent til benzo?
Vis hele sitatet...
selvsagt...alkohol er krysstolerant med benzo..gaba rus begge greiene

Sitat av -Lana- Vis innlegg
Sobril er den benzoen som gir minst rus også.
Vis hele sitatet...
valium er minst..husker førte gangen jeg prøvde..kjente ingenting..ikke andre heller..da prøvde jeg 50 mg blåvalium...

forbanna drit

sobril er det beste jeg brukte husker jeg..sob25...ingen slår den,ikke rivo2MG heller
Sitat av alanapoli Vis innlegg
valium er minst..husker førte gangen jeg prøvde..kjente ingenting..ikke andre heller..da prøvde jeg 50 mg blåvalium...

forbanna drit
Vis hele sitatet...
Ja, ikke sant. Blåvalium. Hvordan kan du vite om de i det hele tatt var produsert legalt? Selv en innspilt pilleknarker kjenner effekten av 50mg diazepam, lett.
Sobril er vel et av de aller svakeste benzoene..,jeg tok engang 12-13 stk 25mg sobril mens jeg hadde opiat-abstinenser uten at jeg kjente noen bedring. Rivotril 2mg er en sterk benzo-variant men egentlig kjedelig virkning,de mangler hypnotikum dvs.hypnotisk virkning sånn som finnes i bl.a mogadon og flunipam.Flunipam er blant de mest populære benzoene og også minst farlig for f.eks avhengihet(sammenliknet med f.eks Rivotril) 2mg Rivotril=4mg flunipam=40mg Valium/Stesolid=200mg Sobril
Sitat av Muradi Vis innlegg
Ja, ikke sant. Blåvalium. Hvordan kan du vite om de i det hele tatt var produsert legalt? Selv en innspilt pilleknarker kjenner effekten av 50mg diazepam, lett.
Vis hele sitatet...
det var thaifaenskapet

jeg bare husker jeg prøvde apotek valium for første gang..uten å kjenne en dritt,man pleier liksom å kjenne NOE av alle ting..men..noe som var helt motsatt av sob25 hvor man får den varme bølgen...tror det var 15 mgs valium jeg tok

en innspist type jeg delte dette valium kjøpet med sa han syntes det var flott..så¨vi er vell alle forskjellige og reagerer forskjellig på div drit

jeg syntes faktisk 2mg flunnipam var mye mindre sløvende o.l enn rivotril feks...husker jeg ble så skuffa over det at jeg sa til legen at vi kunne drite i det..fikk ikke sove av flunnipam,man blir klar som faen av det i hue...men nervene tas jo,perfekt dop for kriminelle antakelig
Sist endret av alanapoli; 21. august 2012 kl. 08:44.