Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5583
Hei, jeg søkte litt rundt men fandt ikke noe serlig om dette
Jeg skal på fest på Fredag, men har ikke råd til noe dyre gode greier å drikke.
Jeg har hørt at det er en del piller som styrker effekten av alkohol, stemmer dette? I så fall, hvilke?

Takker for svar
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Dette kan du bare glemme, det er dessuten livsfarlig..Har du ikke råd til å drikke, så hold deg hjemme! Ikke gidd å gjør noe så ufattelig idiotisk som dette!
Har hørt at alergi-tabletter kan gjøre slik at rusen kommer fortere, stemmer dette? :P
usertitle import
bleh's Avatar
Nja, Sebbai, antihistaminer (allergitabs) skal i de fleste tilfeller hemme fyllasyken dagen derpå. Pillefamilien(ene) trådstarter sikter til er noe helt annet, og bør som sagt før ikke nevnes her egentlig.
Hjemmebrent er billig og bra, hvis du får tak i fra en som kan det han holder på med. Hvis ikke så kan du jo droppe å spise mye rett før du drikker. Tar du deg en treningstur, gjerne en hardøkt så blir du fort full. Vi idrettsfolk merker ganske raskt at vi blir fort full av lite hvis vi har trent en del før. Dette er mindre helsefarlig enn å ta piller.
Sitat av Sebbai Vis innlegg
Har hørt at alergi-tabletter kan gjøre slik at rusen kommer fortere, stemmer dette? :P
Vis hele sitatet...
"Zaditen (øyedråper) kan muligt øke virkningen av alkohol" !!!!
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Jeg anbefaler alle å ikke skrive svar til OP. Dette er livsfarlig lek.. Ingen vil gi en gal tenåring tips som kan ta livet hans.
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Jeg anbefaler alle å ikke skrive svar til OP. Dette er livsfarlig lek.. Ingen vil gi en gal tenåring tips som kan ta livet hans.
Vis hele sitatet...
Det å ta seg en treningstur/hardøkt før fest vil jeg ikke si er livsfarlig Kan heller gi en liten boost slik at du føler deg bedre
Rivotril er jo en klassiker.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Hva skjedde egentlig med han typen som skulle ta tamponger med sprit under arma? kom han tilbake med noe rapport?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Valium.
På eget ansvar.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Drikk på tom mage..
Sitat av Gig Vis innlegg
Drikk på tom mage..
Vis hele sitatet...
Drikk på tom mage og spring ei halv mil før du skal drikke. Det er ikkje behagelig eller bra for kroppen, men... Du vert fortare full.
Benzodiazepiner, opiater og de fleste beroligende stoffene er vel kjent for å styrke effekten av alkohol, dog en ganske farlig kombinasjon. Ikke noe som anbefales!
Sist endret av Azarat; 4. mai 2011 kl. 20:56.
Drikk det du har, og når venna dine begynner å bli fulle så blir de sikkert ikke gjerrig på å dele litt med deg

OT: Hvor lite penger har du egentlig a? Skal ikke SÅ mye til for å bli full :P
Dette er en dårlig idé, da drikker du heller hjemme-vin eller lignende!
Sett Hangover? Hukommelsestap er ikke spesielt gøy, hehe

Ellers så koster det ikke mer enn 140-150 kr for 12 flasker øl av billig type! Pokal hos Coop for eksempel.
Slik det er sagt her, reagerer jo alle på forskjellige måter på hva man tar. Selv tar jeg ofte noe "litt ekstra" av typen B-prep før jeg drar ut. Dette gjør jeg fordi virkninga på dette preparatet uten alkohol i seg selv gjør meg i godt humør. Men alkoholen forsterker dette, og gjør meg ENDA gladere. Desverre har den evnen til å stjele både hukommelse, oppmerksomhet og evnen til å tenke rasjonelt.
Derfor anbefaler jeg ikke noen å drive med testing av mulige alkoholforsterkende preparater uten å være vant med dem fra før. Dette fordi man vet kanskje hva alkohol gjør med seg selv, men vet man ikke hva det andre du tar gjør med deg, så kan potensen av både det ene og det andre slå deg totalt ut, og du legger ut på en kveld som kan ende i katastrofer. Dette har jeg vært med på å oppleve selv, at folk som ikke er vant til diverse stoffer begynner å blande de med alkohol; skal aldri skje igjen.
Velger desverre å ikke legge ut navnet på nevnt preparat, i fare for at noen trosser både mitt ord og universet
Trådstarter
Tror det er en liten missforståelse her :P
Jeg beklager at jeg ikke utdypet meg nok i posten, men jeg mener slike alergi-tabletter.
Ta en del spritshots > drikk noe med kullsyre.
Du blir full med en gang.

Det skal sies at sist jeg var dum nok til å gjøre dette, så endte jeg opp med å ligge å spy i 4 timer. En halvliter 22% og en halvliter øl etterpå i løpet av 15 minutter er generelt en dårlig ide.

For å si det enkelt: Den raskeste måten å bli full på er å shotte. Å ta piller, drikke på tom mage eller gjøre som jeg gjorde gjør bare at du blir skikkelig dårlig og ender opp med en helvetes dårlig kveld. Jeg anbefaler deg heller å kjøpe vodka og lage deg drinker, evt. Smirnoff North og Sprite. Da smaker det godt, og det blir ikke totalt grøftefyll.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Du velger piller over a eventuelt lane noen kroner av en bekjent?
ingen som merker at man blir "mere " full viss man tar seg noen trekk med noe hasj?
Sitat av skateward Vis innlegg
Ritalin? titegn
Vis hele sitatet...
Var ikke meningen og gi deg kp.Men ritalin er sentralstimulerende og gjør at du kjenner mindre til alkoholrusen,så det funker dårlig.Med det sagt synes jeg fylla blir mye bedre viss man tar noen ritalin etter man har drikket seg god full.

Sitat av Lhem Vis innlegg
ingen som merker at man blir "mere " full viss man tar seg noen trekk med noe hasj?
Vis hele sitatet...
Jo såklart.Men det er ikke den formen man vil ha når man er på fest akkurat,blir for sløv/asosial.
Trådstarter
Sitat av drittunge Vis innlegg
Ta en del spritshots > drikk noe med kullsyre.
Du blir full med en gang.

Det skal sies at sist jeg var dum nok til å gjøre dette, så endte jeg opp med å ligge å spy i 4 timer. En halvliter 22% og en halvliter øl etterpå i løpet av 15 minutter er generelt en dårlig ide.

For å si det enkelt: Den raskeste måten å bli full på er å shotte. Å ta piller, drikke på tom mage eller gjøre som jeg gjorde gjør bare at du blir skikkelig dårlig og ender opp med en helvetes dårlig kveld. Jeg anbefaler deg heller å kjøpe vodka og lage deg drinker, evt. Smirnoff North og Sprite. Da smaker det godt, og det blir ikke totalt grøftefyll.
Vis hele sitatet...
Takker, tror heller jeg prøver dette da!

Takk for alle svar ellers
som dr.feelgood sa Rivotril
har aldrig tatt det før. men har en kamerat som pleier å ta dette når han skal ut på byen. ha må vanligvis drikke 10x 3.33cl øl. med rivotril blir han like "full" på 4-6øl
pluss at han ikke føler den "spinne rundt" følelsen som man får av å drikke mye.

edit: mener å huske at dette er medisin for folk med ADHD
Sist endret av Feedee; 5. mai 2011 kl. 09:16.
Placebo forsterker rusen betraktelig. Har hørt om folk som har blitt dritings på lettøl pga placebo-effekten. De selges reseptfritt på de fleste apoteker såvidt jeg vet.
Sitat av Airo Vis innlegg
Tror det er en liten missforståelse her :P
Jeg beklager at jeg ikke utdypet meg nok i posten, men jeg mener slike alergi-tabletter.
Vis hele sitatet...
alergi medisin er jo en ting som begrenser fyllesyken dagen derpå. ikke noe som gjør rusen spesiellt bedre(evt jo for du veit du ikke blir sååå dårlig dagen derpå)
Rivotril er absolutt ikke en medisin for ADHD, Det er et benzodiazepin og er farlig i blanding med alkohol.
Du tenker på ritalin, som jeg heller ikke tror er en god blanding med alkohol.
Dra heller på snylte fylla enn å begynne å ta piller når du drikker. Blir fort kjedelig å drikke uten dem, ta et råd å ikke ta piller med alkohol.
Man mister også oppfatningen av hvor full man er, og mange timer av kvelden kan ende opp i et svart hull.
placebo effekten er faen meg en spennende ting ass
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Var ikke meningen og gi deg kp.Men ritalin er sentralstimulerende og gjør at du kjenner mindre til alkoholrusen,så det funker dårlig.Med det sagt synes jeg fylla blir mye bedre viss man tar noen ritalin etter man har drikket seg god full.



Jo såklart.Men det er ikke den formen man vil ha når man er på fest akkurat,blir for sløv/asosial.
Vis hele sitatet...
hmm. jeg vet ikke helt jeg. har bare prøvd og kombinere alkohol og hasj 2 ganger og begge gangene merker jeg ingenting til avsosial eller sløv. Tror alkholen tar vekk denne effekten for jeg dreiv vertfall og snakka med allt og alle og hoppa på gulvet osv, helt i hundre.
Piller og booze i kombo er en særdeles dårlig ting. Nå vet jeg at dette forumet ikke er for moralisering, men når det gjelder å leke med livet, føler jeg at det kan være på sin plass.
Dersom du har hørt at legemiddel sånn eller sånn funker fett sammen med alkohol, anbefaler jeg at du søker opp i legemiddelhåndboka. Den ligger fritt tilgjengelig på nett, samt som gratis-app til både android og iPhone. Der finner du også info om bivirkninger både av middelet alene og ofte bivirkninger i kombinasjon med alkohol.
Snakker ikke her bare om de fysiske bivirkningene mtp forgiftning og slikt, men også de totalt idiotiske tingene man kan finne på når man har blackout. En svømmetur virker kanskje forfriskende og smart der og da, frem til noen finner deg med nesa ned midtfjords dagen etter - see what I mean? Man lever bare en gang, men hvor lenge det varer kan man til en viss grad kontrollere selv.
Selv har jeg gått over til kun å nyte små mengder alkohol til mat/kos, og andre rusmidler som ikke gjør meg idiot til festbruk. DIGG å være ved sine fulle fem til enhver tid og huske alt som har skjedd

*moralisme slutt*