Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1837
Hei, jeg støtte på en sykkellås med en nøkkel som jeg ikke kunne skjønne hvordan man skulle dirke opp. Jeg ber om noen tips fra dere "sakkyndige" hehe..

Kan prøve å forklare hvordan låsen var!: Inne i sylinderen er det flere skiver, hvor alle disse skivene må bli dratt rundt for at låsen skal åpnes(selvfølgelig). Men når jeg så på nøkkelen kunne jeg ikke skjønner hvorfor denne låsen skulle være så himla vanskelig å åpne!?

Jeg skal prøve å legge ved bilder!

må bare beklage noen dårlige bilder!! det ene skal vise innsiden av sylinderen,.. meeen:P

Mvh Alek. (:
Sist endret av Fyllerør; 21. mai 2008 kl. 21:39.
Legg opp nye bilder, der du ser hva som er på bildet, og ikke bare at det er noe der.
Fyllerør's Avatar
Trådstarter
Har du peiling ser du hva det er.. ikke kom med en teit kommentar takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tips nr 1. Lær deg å bruke makroinstillingen på kameraet, eller la være å ta bilder.
Fyllerør's Avatar
Trådstarter
totalt ubrukelige folk her ja... la være å si noe om dere ikke veit no!!!!
Sitat av Fyllerør
totalt ubrukelige folk her ja... la være å si noe om dere ikke veit no!!!!
Vis hele sitatet...
Det er jo du som er ubrukelig. Har du laget bildene i paint i fylla eller noe sånt?

Folk gidder heller ikke hjelpe en sånn arrogant tard som deg. Skjerpings.
Fyllerør's Avatar
Trådstarter
okå, men dere som faktisk kjenner igjen typen lås utifra nøkkelen er hjertelig velkommen me sine ideèr =)
Det er vel ikke så lett å kjenne igjen noe som helst her siden bildene er såpass diffuse. Flytt kameraet lengre vekk fra det du vil fotografere.
Ford bruker sånn type lås i biler tror jeg. Mer enn det er vanskelig å se :P
Sitat av mr_burn
Ford bruker sånn type lås i biler tror jeg. Mer enn det er vanskelig å se :P
Vis hele sitatet...
Ja er det 6 kant nøkkel, eller ? Trodde det var mr. Jameson som tullet med meg når jeg så bildene
det er en skivelås (tror jeg det heter), nå kan noen hjelpe deg.
Mener å huske det var en film på youtube som viste hvordan man dirket en slik lås. tror google også kan noe om dette:P
Er dette enda en av reklamene til Brilleland?
- Ser du uklart? Vi har både kontaktlinser og briller til lav pris!
Fyllerør's Avatar
Trådstarter
Det er nok ingen låstype som Ford bruker, på nøkkelen til ford har man takker som stikker ut.. på denne nøkkelen er det spor inn

Om det er en 6 kant veit jeg ikke? :S

Men det er riktig at sylinderen består av flere skiver innover hvor alle må snues for at låsen åpnes.. men hvordan???
du kan ikke dirke den opp med vanlig dirkesett. Man må ha spesial til det desverre. Jeg har dirket i fem år nå så
Fyllerør's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg skjønte jo det jeg også.. derfor lurer jeg på hva slags utstyr jeg trenger? Alt jeg egentlig trenger å vite er hva låsen heter. Resten har jeg google til!! =)
Det er mange skiver med et spor i som blir dradd rundt til forskjellige posisjoner av nøkkelen omtrent slik som en sånn kodelås med flere rader på bare med mange flere rader og at du har en nøkkel til og dra rundt skivene med istedenfor en tallkombinasjon
Fyllerør's Avatar
Trådstarter
ok, men ser ikke ut til at noen her er veldig kjent med låstypen der er snakk om? så jeg sier ihvertfall takk for praten og på gjensyn =)
Jeg holder selv på med en sånn type lås, skive lås.
Du har nøkkel, det har ikke jeg. Alstå mye enklere for deg.

Låsen er såpass stor og åpen at du kan lett se inn på alle skivene med en lommelykt og et fokusert øye, da er det bare å se på nøkkelen og estimere sånn ca. hvilken skiver den flytter. Alle skivene skal ikke flyttes nei.

Hvem sa spesialverktøy? Du trenger en binders.



Edit:

Men på en annen side igjen så kan det være jeg tar feil pga. bildene eller at jeg bare har en billig jalla lås eller noe.

Men min skivelås (som ser ganske lik ut) er det ingen problem å få rundt alle skivene, men å finne ut hvilken skiver som skal rundt.
Sist endret av syre; 26. mai 2008 kl. 10:47.
www.toool.nl

Har ikke tid til å lete for deg nå, men du finner ganske sikkert noe info på den siden.
Fyllerør's Avatar
Trådstarter
Jeg har funnet ut av ALT selv syre, det er da mulig du har en dritt lås For dette går for å væra maks sikkerhet fra ABLOY låser osv. Dette blir kalt for en "detainer lås" og man kan få kjøpt en "detainer pick" på ukbumpkeys.com
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av syre
Jeg holder selv på med en sånn type lås, skive lås.
Du har nøkkel, det har ikke jeg. Alstå mye enklere for deg.

Låsen er såpass stor og åpen at du kan lett se inn på alle skivene med en lommelykt og et fokusert øye, da er det bare å se på nøkkelen og estimere sånn ca. hvilken skiver den flytter. Alle skivene skal ikke flyttes nei.

Hvem sa spesialverktøy? Du trenger en binders.

.
Vis hele sitatet...
yeh, ikke alle skivene skal gå rundt, så det kan la seg gjøre uten spesialverktøy....men det vil være mye lettere hvis du har det :P

har ennå ikke funnet en god måte å Kjenne hvilke skiver som skal hvor, men en diamond pick gjør det lett å flytte enkelt skiver rundt om i låsen.