Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1499
Jeg lurer på hvordan kunnskapen her på forumet er når det kommer til oppkjøring i Øst-Europa?

La oss si, helt teoretisk selvfølgelig, at man har blitt "frastjålet" denne EU-godkjente plastlappen, og Satans Vegvesen vil ikke gi deg et nytt, hvordan er da mulighetene for å oppsøke noen litt mer medgjørlige kamerater i øst for kjøre opp til sykkel der?

Om noen har prøvd, eller hørt om noen som har gjort det, så hadde det vært interessant å vite hvor og hvordan dette ble gjennomført.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har du mista førerretten i norge så har du mista førerretten i norge, uavhengig av om du har en aust-europeisk plast-lapp.

Kræsjer du uten gyldig førerkort er du gjeldsslave for ei god stund. Å bli stoppa i kontroll med austeuropeisk sertifikat som nordmann antar eg er å be om at dei sjekker deg grundig, og ergo avslører at du ikkje har lov til å kjøre i norge.
Jeg veit ikke om dette hullet er tettet, men det har ihvertfall hvert mulig å ta lappen i Polen fordi de ikke bruker be samme databasene(-eller noe i den duren)

PS: Du spør om B-lappen eller A-lappen? Ettersom du skriver kjøre opp til sykkel
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mathfjeld
Jeg veit ikke om dette hullet er tettet, men det har ihvertfall hvert mulig å ta lappen i Polen fordi de ikke bruker be samme databasene(-eller noe i den duren)

PS: Du spør om B-lappen eller A-lappen? Ettersom du skriver kjøre opp til sykkel
Vis hele sitatet...
Du kan ta den ja, men tap av førerrett i norge vil sei tap av førerrett i norge. Du vil dermed få bot på 3500 for kjøring utan gyldig førerkort, og eventuelt ei utsetting ekstra på lappen. Så det er egentleg like greit å bare kjøre uten sertifikat då, ettersom straffa er den samme, og det er mindre stress å køyre uten...