Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2488
Hei
Nå har det seg sånn at jeg fant en gammel koffert her hjemme med sånnen gammeldags
vri kode med 3 sånne hjul på vær side!
da er spørsmålet hvordan få åpna denne ?
noen som har en ide!!

bilde kan ordnes hvis det hjelper
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
start paa 999 gaa nedover mot 000 tar ikke lang tid
Trådstarter
27 0
hadde tent på om det fantes en litt enklere metode :P
kreativ nerd
devotio's Avatar
Om du ikke trenger låsen kan du jo bare knekke den opp med en skrutrekker eller lignende, men du får jo da ikke lukket kofferten om jeg forstår hvordan du skriver...

edit: Om du ikke vil ødelegge låsen må du nok ta en og en mot 999 fra 000 eller motsatt.
Sist endret av devotio; 16. mars 2007 kl. 22:24.
prøve deg fram? P= 0,13% for å klare de på første forsøk Ellers kan du jo ty til jern sag og sage vekk den lille låsen. Er du forsiktig får nok ikke kofferten merker av det heller.
Trådstarter
27 0
problemet er at jeg vil ha låsen å kofferten i et stykke å har prøvd den prøve å feile men husker ikke koden eller så har jeg aldrik kunnet koden :P
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Hvilket merke er den av da? Det tar sikkert lengre tid aa vente paa ett svar enn aa eliminere seg frem til koden though...
Trådstarter
27 0
der er det å et problem merke vet jeg ikke men får prøve å goooooogle litt å prøve meg fram
Jeg har kjørt "999-000"-metoden sikkert tjue ganger. Det tar ikke mer enn 10 min. Hvis du ikke har tolmodighet til det vil du ikke vite hva som er i kofferten. Det er faktisk femti prosent sjanse for at det går på under 5 minutter.
Prøv med.

000
111
222

~ Osv. Fadern hadde sånn type koffert engang. Koden der hva 111
Hvis du så absolutt ikke gidder å gjette har jeg tre tall til deg: 007
Trådstarter
27 0
må si jeg er ikke inne i dette kode greiane men den prøve å feile måten åsen går jeg fram ?
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Du starter paa 999-998-997 ogsaa nedover...
Det som kan være viktig å passe på er at enkelte låser kan være såpass følsomme i selve låsen at det dersom man kjapt går fra 999 til 000 kan man fort oppleve å gå forbi den rette...
Bare sett i gang... beste løsningen er å kjøre gjennom alle med tre like tall først siden disse er sannsynlige for at noen har valgt deretter 123 og så begynner du å prøve alt, samma om du begynner på 000 eller 999
Prøv dette: Dra hardt i selve låsestanga, og vri øverste tall rundt noen ganger. Du vil merke at det er 3 tall som er litt "løsere" enn de andre. Sett den på det tallet i midten. Så er det bare å gjøre det samme med de neste 2 hjula Veldig simpel, og ikke minst enkel metode når du lærer deg den. Jeg tar kodelåser på under 20sek-30sek Men så har jeg funnet fram til denne metoden selv, så tar gjerne mot skryt fra folk som får det til å funke
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva?! Ingen som har klart dette enda?? Det er lett når du først finner metoden
Han har vel klart det eller bare ikke giddet, lat som han er.
wtf_pills du tar feil.

Her er en metode som fungerer på de fleste billige kodelåser:

Kjenn på kodehjulene, finn ut av ca. hvor harde de er å vri på. Dra så i åpningsmekanismen, først svakt, og gradevis hardere mens du kjenner på kodehjulene. Når du kjenner at ett av hjulene blir hardere å vri på, ikke dra hardere. Vri så på dette hjulet ett hakk av gangen mens du kjenner på de to andre. Når ett av de andre hjulene blir harde har du funnet riktig tall på det første hjulet. Gjenta så prosedyren med de to siste hjulene: Vri på det ene og kjenn på det andre til det siste er hardt. Da er det bare å ta ett siffer av gangen på det siste til låsen går opp.

Dette tar deg under et minutt, og fungerer uansett hvor mange tall det er.
Kan så godt være, men da er vel metoden min enklere Når låsen er låst, dra i stanga hardt, kjenn "hjulet" med tall. Tre tall er litt løsere enn de andre. Det midterste tallet er riktig. Så neste tall det samme. Ganske simpelt, og joda det funker. Bare prøv Du tar de på godt under 1 minutt
dette er rimelig enkelt på de fleste kofferter.

Bruk godt lys....på siden av hvert hjul når du vrir vil det dukke opp et lite hakk.

vri slik at du ser hakkene mellom alle hjulene.

Hvis kofferten da ikke åpnes, så må du vri hele hjulet 180 grader.


Vips! kofferten er åpen.


Denne har jeg brukt i MANGE år å er enkel å få til.

Hengelås:

på hengelås er det ikke like enkelt da du ikke ser hakkene mellom hjulene.

Men der kan du dra i buen mens du vrir på et kodehjul når hjulet stopper så slipper du buen og vrir 1 hakk. gjenta operasjonen på alle hjul. Jeg har bare testet dette et par ganger med godt hell.

1. gang var på en 4 sifret hengelås og den var åpen etter 20 sekund.

Mrk. at det er enklest på BILLIGE låser.

Det finnes også en utregningsmetode for kodelåser. (se Youtube) hvis jeg ikke husker feil.

Der lærer de deg å regne ut koden til låsen, og den er bare HELT GENIAL
Kult! Det viste jeg ikke. Må prøves
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
cy3erthug: Mente du denne? (Har ikke sett den enda.)

http://www.youtube.com/watch?v=IzJf-Zqyx2M
▼ ... over et år senere ... ▼
still alt til 000 først også blar du gjennom alle tallene på den bakerste radden når du har gjort det så høyner du med en på det miderste hjullet fks 010 sjekker alle tallene på det bakerste hjulet osv.
Sitat av Leif Motorvei
prøve deg fram? P= 0,13% for å klare de på første forsøk Ellers kan du jo ty til jern sag og sage vekk den lille låsen. Er du forsiktig får nok ikke kofferten merker av det heller.
Vis hele sitatet...
Sjansen er ikke akkurat 0,13% men 0,1001%.. Det får jeg fra 1/999.. Jeg er ikke ute etter å kverulere, jeg bare lurer på hva som får deg til å få dette resultatet..
Sist endret av Matthiesen; 31. mai 2008 kl. 02:43.
Sitat av Matthiesen
Sjansen er ikke akkurat 0,13% men 0,1001%.. Det får jeg fra 1/999.. Jeg er ikke ute etter å kverulere, jeg bare lurer på hva som får deg til å få dette resultatet..
Vis hele sitatet...
Tatt i betraktning at hjulene også kan stilles til 000 blir det 1/1000. En promille i sjanse, altså.
Sitat av Matthiesen
Sjansen er ikke akkurat 0,13% men 0,1001%.. Det får jeg fra 1/999.. Jeg er ikke ute etter å kverulere, jeg bare lurer på hva som får deg til å få dette resultatet..
Vis hele sitatet...
det blir litt feil å regne på det for det er jo ikke helt tilfeldig hva du gjetter..

123 er mer sannsynelig enn 384
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Nichotin
Tatt i betraktning at hjulene også kan stilles til 000 blir det 1/1000. En promille i sjanse, altså.
Vis hele sitatet...
Men hjulene står allerede på en kombinasjon, altså: 1000 kombinasjoner minus én (=999, næh!)