Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3624
Heisann godtfolk

Jeg er på utkikk etter en diamantskjærer som skjærer minimum 15 cm hull og må klare minimum 3, helst 5 mm. Det er snakk om manuellt utstyr, mye brukt i amerikansk film Regner med at de fleste skjønner hva jeg skal fram til.

Gjerne med sugekopp el. da det er litt upraktisk å knuse noe
Sist endret av NordicNinja; 28. mai 2008 kl. 16:43.
Google etter 'circular glass cutter'.
Og ting fungerer ikke som på film, i virkeligheten kutter man og knekker av, ikke kutter gjennom.

Lettere å bare tape opp og knuse.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Om du søker litt her på nFF vil du finne metoden "Gaffa over hele vinduet, knuse med forsiktige bank med hammer". Den er nok billigere for en fattig ninja. Dessuten fungerer glassskjærere ofte ikke som på film
Trådstarter
14 0
Skal gjøre det. Hadde jeg hatt muligheten til å knuse glasset så hadde ting vært litt enklere men får google litt så finner nok på noe.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av NordicNinja
Skal gjøre det. Hadde jeg hatt muligheten til å knuse glasset så hadde ting vært litt enklere men får google litt så finner nok på noe.
Vis hele sitatet...
Hva er problemstillingen din?

OT: Uaææhh! Det er jo deg Goophy! Registrerte det ikke med ny avatar.
Sist endret av Jonta; 28. mai 2008 kl. 16:56.
Du kommer aldri i verden til å klare kutte rett gjennom et vindu uten å knuse.
Går kanskje om du har ekstremt peiling og vinduet er fra før 1950.
Trådstarter
14 0
Bikkjer, kan ikke lage mer lyd enn nødvendig. Har brukt en diamantskjærer for en del år siden, husker det fungerte meget bra, men husker ikke åssen type det var eller hvem som hadde den.
Vet ingenting
Kan jo prøve det som proffene gjør når de skal skjære ut vinduer til bilene. Bruker en jævlig skarp tapetkniv, skjærer ut det du skal ha, heller på bensin der du har skjært, for så å tenne på. Så brenner det litt, og man skjærer i samme stripe du har skjært i, for så at glasset deler seg
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av margido
Kan jo prøve det som proffene gjør når de skal skjære ut vinduer til bilene. Bruker en jævlig skarp tapetkniv, skjærer ut det du skal ha, heller på bensin der du har skjært, for så å tenne på. Så brenner det litt, og man skjærer i samme stripe du har skjært i, for så at glasset deler seg
Vis hele sitatet...
Hmm... Kan ikke finne noe forrykende fælt med den metoden, bortsett fra antenning av bensin, lys og røyk fra flammer og at det kanskje ikke virker på vindusruter.
Trådstarter
14 0
Hehe...skulle gjerne prøvd det, men det har seg sånn at det skal svært lite til før jeg tiltrekker meg mer oppmerksomhet enn jeg ønsker

er ikke meningen det skal være lett heller, men er åpen for forslag


Har funnet disse på nettet: http://www.mamut.net/controls/shop/s...954&subgid=956

Noen som har noen meninger å komme med?
Sist endret av NordicNinja; 28. mai 2008 kl. 17:11.
er vel ikkje værre enn å bruke sirkelkutter. Lage så dypt spor i glasset man får til, og så knuse glasset?
bråker ikkje sååå jævlig. Ihvertfall ikkje om du teiper også.

På denne måten ungår du alarmer også..
Om det funker da xD
Trådstarter
14 0
Blir nok noe sånnt ja får slått av alarmen så fort jeg får foten innenfor døra serru
Hva med og bare knuse vinduet på høylys dag, å beine! Så komme tilbake i ly av natten til et (?) vindu med hull i. Sett at de ikke fixer det fort.
Sitat av estragon
Hva med og bare knuse vinduet på høylys dag, å beine! Så komme tilbake i ly av natten til et (?) vindu med hull i. Sett at de ikke fixer det fort.
Vis hele sitatet...
KP for kreativ tenking

..topic: Hva med å finne en annen vei inn i huset? Døra, for eksempel? *hoDIRKst*
Du har koden til alarmen ja, men da er det jo ikke annet problem en å bare gå inn døra. Vet ikke om du vet hvordan en alarm funker. Det er bare sensoren på inngangsdøra som er delay på. de andre sensorene melder alarm med en gang de blir trigget.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Rellativ
Du har koden til alarmen ja, men da er det jo ikke annet problem en å bare gå inn døra. Vet ikke om du vet hvordan en alarm funker. Det er bare sensoren på inngangsdøra som er delay på. de andre sensorene melder alarm med en gang de blir trigget.
Vis hele sitatet...
Dette spørs ekstremt mye på det spesifikke alarmsystemet, som jeg tror trådstarter har mer greie på enn oss.
Trådstarter
14 0
Burde hatt hvertfallhehe

Driver reaserch nå så skal finne ut det jeg trenger

Kommer jeg inn døra uten å trigge bevegelsessensoren på innsiden og får tastet koden så er det jo greit.


Du skriver at sensorene blir aktivert med en gang, det kan det jo ikke gjøre. Det må være delay slik at man får tastet koden. mulig jeg ikke helt forstod hva du skulle fram til så gjerne rett meg hvis jeg tar feil:P
Sikkerhetsklarert
Sitat av NordicNinja
Burde hatt hvertfallhehe

Driver reaserch nå så skal finne ut det jeg trenger

Kommer jeg inn døra uten å trigge bevegelsessensoren på innsiden og får tastet koden så er det jo greit.


Du skriver at sensorene blir aktivert med en gang, det kan det jo ikke gjøre. Det må være delay slik at man får tastet koden. mulig jeg ikke helt forstod hva du skulle fram til så gjerne rett meg hvis jeg tar feil:P
Vis hele sitatet...
Kun sensoren ved døra som lar deg få 30 sekunder før den varsler..
De andre sensorene i huset varsler med en gang.
Hva med å ikke stjele fra andre og heller tjene penger til det du evt har lyst på som er i dette huset?
Trådstarter
14 0
okay. for det første så vet jeg at det er lenger tid enn 30 sekunder på denne spesifikke alarmen, har vært vitne til dette. rett over minuttet tenker jeg.

sensoren glor meg rett i trynet når døra åpnes. Er ganske grønn så tar imot all hjelp

Sitat av Mela
Hva med å ikke stjele fra andre og heller tjene penger til det du evt har lyst på som er i dette huset?
Vis hele sitatet...
Huset? Har ikke sagt noe om et hus jeg.
jeg jobber som glass skjærer. Skal du gjøre det manuelt, uansett 4mm til 19mm så må du sprekke opp ruta. Og suge kopp er veldig greit og ha da ja.
Trådstarter
14 0
Okay har du trua på de som jeg linka til lengere oppe i tråden a?
Når det gjelder alarmen, så er det kun dør-magneten og evt. PIR-detektor for gangen som vil være tids-forsinket. Alt av PIR-detektorer, glassbrudds-detektorer og andre magnet-detektorer vil utløses så fort dem trigges. Eneste muligheten vil da være vindu på dør eller evt. viduer ved siden av døra. I et oppegående system vil disse være sikret med seismisk og/eller glassbrudddetektorer, disse vil ikke være tids-forsinket. Så er ganske vanskelig å gjennomføre der du har planer om med mindre du får dirket opp døra, det er nok beste måten å gjøre dette på.
Trådstarter
14 0
Takk fsor svar skal nok få friska opp dirke kunnskapene fikk tilbud om en elektronisk dirk, regner med det skal gå ganske greit da