Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 17665
Er det noen som har vært her? Jeg tenker meg hit for å ta noen bilder en gang i nærmeste framtid, men lurer litt på hvordan man kommer seg inn hit! Er eneste mulighet å bruke inngangen til tunnelen? Eller finnes det en inngang som er litt mer safe?

Alle t-banestasjoner må jo ha minst en inngang som vanlige mennesker kan bruke, og jeg skulle gjerne likt å visst hvor denne er
Har ikke alle t-banestasjoner 2-3 innganger?

Men anyways, har aldri vært der :/
Den er stengt ned. Den gamle inngangen er bak en låst dør, og det er bygd en kiosk der.
Det er glassruter på den låste døra hvis du er keen på å knuse glass :P
Har du prøvd å lete etter noen innganger? Bør jo være rundt Valkyrie plass et sted. Det er en inngang et eller annet sted rundt der.
Fra Wikipedia: "I forbindelse med planlegging av den nye Majorstuen stasjon er det vurdert om den kan gjenåpnes som inngang til den nye stasjonen."

Ellers har du jo tunnelen da
Har ikke vært på leting, nei, men har fått tips om at man kan komme seg inn gjennom kiosken/kebabsjappa der. Tenkte å snakke med folka der på torsdag eller noe, men virker som om enkleste (og eneste?) vei er gjennom tunnelen
Her har du tråden/reporten til en som faktisk har vært der.

Valkyrie Plass and Volvat Underground T-Bane stations, Oslo, Norway.
http://www.28dayslater.co.uk/forums/...ad.php?t=54023
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen andre som har vært på Valkyrie plass: http://sleepycity.net/posts/261/Cras...he_Olso_T-Bane
Sitat av omba Vis innlegg
Noen andre som har vært på Valkyrie plass: http://sleepycity.net/posts/261/Cras...he_Olso_T-Bane
Vis hele sitatet...

I den linken nevnes Elisenberg - en uferdig stasjon jeg ikke ante noe om.

Plantegning:
http://www.jernbane.net/norge/langsl...Elisenberg.jpg
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Både Valkyrie Plass og Elisenberg har vært omskrevet her på forumet mange ganger, bl a her: http://freak.no/forum/showthread.php...erg#post575181
▼ ... noen uker senere ... ▼
Eller så kan du beine langs skinnene fra Maja eller Nationaltheatret.
Sitat av SVA Vis innlegg
Eller så kan du beine langs skinnene fra Maja eller Nationaltheatret.
Vis hele sitatet...
Ja men pass på at det ikke går noen baner.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av SVA Vis innlegg
Eller så kan du beine langs skinnene fra Maja eller Nationaltheatret.
Vis hele sitatet...
Dette står i ca alle postene som omhandler dette.
Men OBS! Ikke at jeg oppfordrer til å løpe i skinnegangen, men hvis dere gjør det: Løp for faen fra Majorstua, og _IKKE_ fra Nasjonalteateret. Det er kun 200-250m fra Majorstua, men et par kilometer fra Nasjonal. Mye, mye større sjanse for å møte eller blir "tatt igjen" av tog den veien.
Sitat av bakkus Vis innlegg
Dette står i ca alle postene som omhandler dette.
Men OBS! Ikke at jeg oppfordrer til å løpe i skinnegangen, men hvis dere gjør det: Løp for faen fra Majorstua, og _IKKE_ fra Nasjonalteateret. Det er kun 200-250m fra Majorstua, men et par kilometer fra Nasjonal. Mye, mye større sjanse for å møte eller blir "tatt igjen" av tog den veien.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare å gå etter klokka 1? er det ikke da siste bane går?
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Det er jo bare å gå etter klokka 1? er det ikke da siste bane går?
Vis hele sitatet...
Siste passasjer-ruta går ca da. Men det hindrer ikke Ruter/Tbanedrift i å gjøre vedlikehold eller f eks å flytte materiell slik at riktige tog står på riktig plass til dagen etterpå.
Så evig kult.
Hvis du skal ned der må du huske at Ruter kjører tog på skinnene hele døgnet.

Er det stedet hvor alle plakatene er Volvat?

http://www.thewinch.net/?p=3216

Fler som har vært der.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Så evig kult.
Hvis du skal ned der må du huske at Ruter kjører tog på skinnene hele døgnet.

Er det stedet hvor alle plakatene er Volvat?

http://www.thewinch.net/?p=3216

Fler som har vært der.
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt de plakatene du nevner, men de 3 første bildene i linken du sendte var fra Volvat ja.

Forresten,
hvis noen av dere kjører T-banetunnelstrekningen Nasjonalteateret - Majorstua i morgen(torsdag) rundt halv 4 på dagen, så se ut av vinduet ved Valkyrie
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Ser ikke helt de plakatene du nevner, men de 3 første bildene i linken du sendte var fra Volvat ja.

Forresten,
hvis noen av dere kjører T-banetunnelstrekningen Nasjonalteateret - Majorstua i morgen(torsdag) rundt halv 4 på dagen, så se ut av vinduet ved Valkyrie
Vis hele sitatet...
Er noe såpass gøy som at man bør ta turen kun for dette?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Er noe såpass gøy som at man bør ta turen kun for dette?
Vis hele sitatet...
Nei, eller du får kanskje sett 2 sekunder av meg/crew mens banen suser forbi, hvis du ser ut på riktig side til riktig tid. Så får du vurdere selv om det er verdt det Mer info og resultatet kommer nærmere jul/nyttår håper jeg.
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Nei, eller du får kanskje sett 2 sekunder av meg/crew mens banen suser forbi, hvis du ser ut på riktig side til riktig tid. Så får du vurdere selv om det er verdt det Mer info og resultatet kommer nærmere jul/nyttår håper jeg.
Vis hele sitatet...
Når du sier crew er det UE-crew?
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Ser ikke helt de plakatene du nevner, men de 3 første bildene i linken du sendte var fra Volvat ja.

Forresten,
hvis noen av dere kjører T-banetunnelstrekningen Nasjonalteateret - Majorstua i morgen(torsdag) rundt halv 4 på dagen, så se ut av vinduet ved Valkyrie
Vis hele sitatet...
Plakatene er ikke der lenger, men du kan se panelene står igjen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Da vil jeg, som flere andre her inne tidligere også har gjort, advare om at det er livsfarlig å bevege seg inn til Valkyrie Plass Stasjon igjennom tunnelinngangen, da dette er en aktivt tunnel, også om natten.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7973306
Du må poste bilder hvis du drar dit da!
Darwin slår til overalt, han ble funnet 800 meter inne i tunnellen og det er langt fra Valkyrien.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av BeatThatZ Vis innlegg
Du må poste bilder hvis du drar dit da!
Vis hele sitatet...
Kan vel si så mye som at jeg har vært der, og film kommer

http://farm8.staticflickr.com/7022/6781894189_c7ff30afa4_b.jpg
(Og ja, T-banen suser forbi i full fart)
Hvor gikk dere ned?
Fett om du kan legge ut flere bilder
Sist endret av bendikz; 29. januar 2012 kl. 14:27.
Kan vel si at vi kom oss ned på lovlig vis. Det er IKKE lurt å løpe i tunellene. Banen går hele døgnet selv om de vanlige rutene slutter rundt 1. Meg med kamera i bakgrunnen btw. Og som thoryllo sier, det kommer film
Fett, men kan du ikke si HVOR dere gikk ned?
Sitat av BeatThatZ Vis innlegg
Fett, men kan du ikke si HVOR dere gikk ned?
Vis hele sitatet...
Det kan tenkes at noen hadde noen kontakter i bygget som ligger over inngangen, men nå spekulerer jeg bare
Er ikke det en kiosk/elns som ligger over inngangen?
Parkettetterligning
Er vel en burgerkjappe eller noe, hvis de har mulighet til å dra ned dit skal det være en smal sak, men hvordan fikk dere dere ned?
▼ ... over en uke senere ... ▼
...og når kommer film?
(ja, jeg er masete... )
Sitat av bendikz Vis innlegg
...og når kommer film?
(ja, jeg er masete... )
Vis hele sitatet...
Det er nok dessverre en liten stund til
For en fantastisk filmlocation også! Nedlagte, slitte stasjoner på den måten der er det ikke ofte man kommer over. Kult ^^
Kjørte forbi i går, med en lommelykt festet på ruta.
Det var nice, tok et par seriebilder også.
Kan se om jeg får posta de :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Av og til står tunnellyset på inne i fellestunnelen, da er også Valkyrie litt opplyst og det er lett å se stasjonen, spesielt hvis vognene kjører sakte forbi. Tar selv t-banen forbi der rundt 10 ganger i uka, og hodet er alltid klistra til vinduet når Valkyrie nærmer seg, selv om jeg har vært der.

bendikz: post gjerne bilder
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er lysene på Valkyrie alltid på ?

Mener bestemt at jeg har et vagt minne om å ha kjørt T-banen i Oslo og sett noe jeg var SIKKER på var en stasjon, uten lys, i fellestunnelen om det ikke var langs Grorudbanen. Vedkommende jeg reiste med sa at det bare var innbilning, men nå i ettertid kan det jo ha vært Valkyrie? Har lenge visst om stasjonen, har bare ikke trukket paralellen mellom det jeg så Valkyrie stasjon.
Har tenkt på å gå ned hit en god stund, helt siden T-banen jeg satt på med kjørte så sakte forbi at man kunne se alt, i og med at lysene sto på. Trodde nesten banen skulle stoppe, fordi jeg hørte at valkyrien stasjon ble nevnt på høytaleranlegget :O Dette da er et par år siden de gamle vognene fortsatt var i bruk.
Sist endret av Or3c; 1. mars 2012 kl. 08:43.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Er lysene på Valkyrie alltid på ?

Mener bestemt at jeg har et vagt minne om å ha kjørt T-banen i Oslo og sett noe jeg var SIKKER på var en stasjon, uten lys, i fellestunnelen om det ikke var langs Grorudbanen. Vedkommende jeg reiste med sa at det bare var innbilning, men nå i ettertid kan det jo ha vært Valkyrie? Har lenge visst om stasjonen, har bare ikke trukket paralellen mellom det jeg så Valkyrie stasjon.
Vis hele sitatet...
Lysene er ikke så ofte på, så mest sannsynlig har du sett Valkyrie. For man ser at det er en stasjon der selv om lyset er av.
Volvat stasjon er en annen nedlagt stasjon i Oslo sitt t-banenett, men den stasjonen er ganske liten og vanskelig å få øye på inne i tunnelen, men nedgangene til stasjonen finnes fortsatt.
Sist endret av Thoryllo; 1. mars 2012 kl. 08:44.
Er det ikke fett å løpe gjennom tunnelen da? Man får jo sikkert et skikkelig kick, og hvis det er ca 200 meter, er det vel egentlig null stress å klare det? Tenker det er veien tilbake som blir vanskelig, men hvis man timer det, skal det vel være fullt mulig?

Men når det ikke er belyst der, er det helt mørkt; altså man ser ingenting? Kunne tenkt meg å filme der, men er ikke keen på å løpe med masse lys akkurat. Med mindre jeg finner en tryggere mulighet..*hinthint*
ChelG:
Gøy når en T-bane feier deg ned.
"øh, jeg ville se Valkyrie plass."
Sitat av ChelG Vis innlegg
Er det ikke fett å løpe gjennom tunnelen da? Man får jo sikkert et skikkelig kick, og hvis det er ca 200 meter, er det vel egentlig null stress å klare det? Tenker det er veien tilbake som blir vanskelig, men hvis man timer det, skal det vel være fullt mulig?
Vis hele sitatet...
Du vet aldri når det kommer en bane som ikke er i trafikk, så jeg anbefaler ikke å ta den sjansen.
Sist endret av Paradigm; 2. mars 2012 kl. 07:44.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av ChelG Vis innlegg
Er det ikke fett å løpe gjennom tunnelen da? Man får jo sikkert et skikkelig kick, og hvis det er ca 200 meter, er det vel egentlig null stress å klare det? Tenker det er veien tilbake som blir vanskelig, men hvis man timer det, skal det vel være fullt mulig?

Men når det ikke er belyst der, er det helt mørkt; altså man ser ingenting? Kunne tenkt meg å filme der, men er ikke keen på å løpe med masse lys akkurat. Med mindre jeg finner en tryggere mulighet..*hinthint*
Vis hele sitatet...
Dette er beskrevet i mange tråder.. men det går trafikk i fellestunnelen hele døgnet, og tunnelene er sykt trange og på flere steder avskilt, så noen steder hjelper det ikke å stå langs siden hvis det kommer en t-bane. I tillegg gir du t-banesjåførene veldig store sjokk når de plutselig ser en person der inne. Tenk deg at du kjører bortover helt mørk og svingete vei og plutselig står det en person rett foran bilen.

Det er noen nødutgangskilt der nede, så du ser litt, men ikke mye.
Når vi var der nede for å filme så var det ganske mørkt med tunnellyset på til og med, så du trenger noen sterke lys i så fall.
Men vær så snill og ikke løp inn tunnelen, det er ikke verdt risikoen, og bryter både med UE-moralen og jernbaneloven §9b.
Greit, men det hadde vært en helt sinnsyk opplevelse! Thoryllo, når kommer UE filmen dere lager? Så teaseren på YouTube, sykt!
Sitat av ChelG Vis innlegg
Greit, men det hadde vært en helt sinnsyk opplevelse! Thoryllo, når kommer UE filmen dere lager? Så teaseren på YouTube, sykt!
Vis hele sitatet...
Dette kommer nok til å ta en stund. Vi har ikke fastsatt noe utslippsdato enda.
Sitat av ChelG Vis innlegg
Greit, men det hadde vært en helt sinnsyk opplevelse! Thoryllo, når kommer UE filmen dere lager? Så teaseren på YouTube, sykt!
Vis hele sitatet...
Den der støtter jeg, den teaseren er hva den gir seg ut for å være, en teaser.
Det klør liksom etter mer.
Til dere som ikke har sett den:http://www.youtube.com/watch?v=pvRMWvyTPoA
Litt drøy kanskje han i komentarfeltet, kaller seg superkukk og inviterer seg med noen tenåringer ned i bunkeranlegg, hmmm.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Til sommern skal jeg prøve å få meg en tur til Elisenberg stasjon. Må bare snakke med rett person i JBV... De har ett arbeidsbrekk i sommer hvor det ikke kommer til å gå noe særlig med tog, men være flust av arbeidere der inne hele døgnet, mulig jeg får avtalt meg en tur da.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av bernagchen Vis innlegg
Til sommern skal jeg prøve å få meg en tur til Elisenberg stasjon. Må bare snakke med rett person i JBV... De har ett arbeidsbrekk i sommer hvor det ikke kommer til å gå noe særlig med tog, men være flust av arbeidere der inne hele døgnet, mulig jeg får avtalt meg en tur da.
Vis hele sitatet...
Det kunne jeg tenke meg å bli med på.. Mailet en tidligere kontakt i baneservice for litt over et år siden om lov å bli med arbeidstog inn, men fikk aldri no svar.
Kan være litt stress å få lov, for man skal egentlig ha sporsikkerhetskurs osv.