Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 838
Hei.
Var i dag ute å tok mine første speilrefleksbilder, tenkte det kunne være morro å høre om jeg var på rett spor eller om jeg har misforstått fullstendig.

Takler all slags tilbakemelding

http://i52.tinypic.com/wvc17s.jpg
Tja...
Vil ikke si at du er helt på jordet. Men litt vanskelig å bedømme utifra dette bildet. Hadde du kanskje hatt flere bilder å vise til så kunne man se litt mer om det var mye bra eller ei.
Veldig fint bilde, men det var vanskelig å finne noe å fokusere på. Øynene vil fokusere på det oransje bygget, men så stjeler den valsen mye oppmerksomhet.

Likte veldig godt lyssettingen, kontrasten og fargene dog
fint bilde men jeg skjønte ikke hva som skulle være i fokus, finn et motiv med mer liv og bevegelse
Du burde lese litt om komposisjon, fordi komposisjonen i bildet var veldig rar. Du har kuttet motivet i forgrunnen, kuttet vinduene på siden, bygget er skjevt (de vertikale linjene) og det lille som er av luft på toppen ser veldig feil plassert ut. Les denne wikipedia-artikkelen, også prøver du å ta bilder ut ifra den komposisjonen i starten. Etterhvert som du tar flere bilder begynner komposisjon å bli enklere, og du trenger ikke å tenke på regler, tredjedeler og det gylne snitt osv, fordi alt kommer av seg selv. Jeg sier ikke at du skal bruke rule of thirds i alle bildene du tar, men det er et greit utgangspunkt.
Trådstarter
2 1
Utrolig hva man ikke ser i sine egne bilder...takker for rask tilbakemelding og gode tips.
Får ut å øve mer
hvis du tar bilde av noe med mer liv og bevegelse er det lettere å få fokus på en ting, en vegg er ikke et bra fokuspunkt npr den er så nerme
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Mmm, elsker fargene. Mursteinen er av pwn.

Litt usikker på vinduet, vet ikke om du har mer av det eller ikke. Tror ikke det bør croppes rett av, men enten legge til mer vindu om du har, eller trekke ifra både dét og litt vegg. Blomstene i nedre hjørne er litt forstyrrende. Burn e.l. i redigeringsprogrammet du bruker.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Du burde lese litt om komposisjon, fordi komposisjonen i bildet var veldig rar. Du har kuttet motivet i forgrunnen, kuttet vinduene på siden, bygget er skjevt (de vertikale linjene) og det lille som er av luft på toppen ser veldig feil plassert ut. Les denne wikipedia-artikkelen, også prøver du å ta bilder ut ifra den komposisjonen i starten. Etterhvert som du tar flere bilder begynner komposisjon å bli enklere, og du trenger ikke å tenke på regler, tredjedeler og det gylne snitt osv, fordi alt kommer av seg selv. Jeg sier ikke at du skal bruke rule of thirds i alle bildene du tar, men det er et greit utgangspunkt.
Vis hele sitatet...
Og når du har fått teken på dette begynner du å tenke på budskap.
Lykke til!
Du er inne på noe her. Fargene er fantastiske. Liker også at du har brukt et typisk trekk innenfor fotografi, nemlig tre-deling: forgrunn, mellomgrunn og bakgrunn. Hvis du ikke vet hva det er, så er det fantastisk at du har det inne i deg.

Gjør som drittungen sier og gå innom de mange virkemidlene som finnes innenfor komposisjon, så blir det spennende å følge med hva du viser fram.