Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 886
Prøvde meg på HDR med "nye" kamerae`t i dag.
Tok da et bilde i garasjen under oppussing.

Håper på tilbakemeldinger

http://i51.tinypic.com/t8sxg5.jpg
Sist endret av ffanta; 26. juli 2011 kl. 22:47.
Stilig bilde
Utrolig overdrevet HDR-effekt. Ikke stilig i mine øyne.
Litt veldig overdreven bruk av tonemapping ødela hele opplevelsen for meg.....
Er ikke så veldig fan av HDR bilder, men når jeg ser noe veldig bra så kan jeg fort endre mening, noe dette ikke gjorde. Det første jeg legger merke til er at det virker som om du har hatt på outer glow på alle objektene via Photoshop. Skyggen ser veldig unaturlig ut, og det ser nesten ut som om sykkelen svever(?). Du har kuttet noe av sykkeldekket på høyresiden og noe av kompressoren(?) på venstre siden.

Lær deg å ta skikkelige bilder uten HDR før du hiver deg på HDR bølgen.
Sist endret av SemiColon; 26. juli 2011 kl. 22:53.
Jeg er ikke god på HDR-bilder, men det ser ut som om alt har fått outer glow i Photoshop.. Bildet ser veldig redigert ut, så jeg synes ikke det ble så bra.
ffanta's Avatar
Trådstarter
Takker for svar, forventer ikke at alle skal like bildene,smak og behag, men tar det som lærdom når noen kommer med noe negativt...jeg tar det ikke negativt til meg..
Sitat av ffanta Vis innlegg
Takker for svar, forventer ikke at alle skal like bildene,smak og behag, men tar det som lærdom når noen kommer med noe negativt...jeg tar det ikke negativt til meg..
Vis hele sitatet...
Er ikke noe negativt de fleste kommer med. Det kan virke strengt, men det er godt ment
ffanta's Avatar
Trådstarter
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Er ikke noe negativt de fleste kommer med. Det kan virke strengt, men det er godt ment
Vis hele sitatet...
Takk for at du fikk frem poenget
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Tja syns også det ble litt overdrevet. "glow" effekten syns jeg ødelegger mange hdr bilder og bør unngåes. Det er det første som røper litt for rask og dårlig HDR behandling for min del. Men prøve igjen så får du det nok til. Og kanskje finn et mer interessant motiv. Hvilket program brukte du for å sette sammen bildet? Selv syns jeg PHotomatix fungerer best.
ffanta's Avatar
Trådstarter
Jeg brukte photomatix, men har aldri brukt det ellers, men skal prøve og ta nye bilder og etter det så skal jeg se åssen de blir
Løsningen med HDR er etter min mening å drive med det helt du du selv blir lei HDR-looken. Dertetter buke det med måte, og helst blande det med det opprinnelige bildet, få vekk den overdrevne effekten, glows og ghosting. Da tror jeg det ville vært mange flere gode resultater å se! Det er et spennende konsept, HDR, men det er vel som med alt annet - om alle kan gjøre det, og se at det har blitt gjort - så forsvinner litt av magien

Det kommer jo også an på om man velger å kjøre fake HDR med 1 originalbilde eller om man faktisk tar bilde med bracketing i utgangspunktet.