Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 889
Hei Medfreaks.
Var ute i dag og knipsa nokre bileter, deler det eine med dykk no.
Har aldrig holde på med HDR før, så håper på tips og triks. Brukar PS-CS5 + macbook pro 13".

Biletet er tatt med Nikon D40 og 50mm f1,8. Kyrkja er frå 1859.


AIDS
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Vel, det er vanskelig å bedømme, da det er såpass lite. (Hvorfor nevne dette? Fordi når nettleser skalerer blir det kjipe artefakter eller noe med rette linjer)

Det er fint at det ikke er overtydelig (grå grumsete osv.) HDR, men kjedelig. Mangler luft på alle kanter.
FpsDog's Avatar
Trådstarter
Klikk på bildet, så blir det større.
Jeg kan ikke fordra HDR-bilder, og er derfor ikke i posisjon til å kommentere bildets kvaliteter som sådan. Uansett anbefaler jeg å rense kameraet ditt litt, for de svarte flekkene her og der er særdeles forstyrrende. Gode rensesett finner du på de fleste fotobutikker og på nettet.
FpsDog's Avatar
Trådstarter
Skal ordne det Blåskimmelost, har bestilt kit på nettet, så eg kan få vaska både sensor, spegel, fokusskjerm, objektiv + uvfilter. Så det blir sansynlegvis bra
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Klikk på bildet, så blir det større.
Vis hele sitatet...
Hvilken thumbnail? Poenget var at bildet ditt er mongoschwært og at folk flest ikke har skjerm med >5 kpx i høyden, noe som fører til at man ser føgliness som dette. I tillegg vil ikke trær som overlapper hverandre feil pga. vind eller forskyvning av kamera være like synlige.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Jeg kan ikke fordra HDR-bilder, og er derfor ikke i posisjon til å kommentere bildets kvaliteter som sådan.
Vis hele sitatet...
Eh. Hvorfor bedømme (eller velge å ikke bedømme) et bilde basert på teknikken brukt for å oppnå det? Tviler på at du ville antatt at det var HDRI om det ikke stod i tråden.
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Skal ordne det Blåskimmelost, har bestilt kit på nettet, så eg kan få vaska både sensor, spegel, fokusskjerm, objektiv + uvfilter. Så det blir sansynlegvis bra
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvor «Vest for vannskillet» er, men antar det er i Norges bibelbelte et sted. Japanphoto har dette settet (i butikk også. De kjøpte opp eurofoto og har rævvtrege websider (som skal fikses om... 6 mnd), men bruk eurofoto sine, som har samme produkter og priser). Jeg kjøpte det og er fornøyd. Lett å bruke, og gir resultatet man håpet på.
FpsDog's Avatar
Trådstarter
Har bestilt kit, så skal rense sensoren når eg er heime, Tar ein sommerreingjering av kamerahuset + objektiv og uvfilter.
Eg bør nok resizce størrelsen på det billetet ja.