Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5714
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Heisann. ^^

Har et spørsmål ang denne softgunnen/luftpistolen:
http://www.game-on.no/webshop/berett...14396f1b26ce45

Spørsmålet er om det er mulig å bruke denne i softgunn"krig" siden den har 150mps=492. Og når vennene mina har rundt 350fps?
Hadde også tenkt å bruke den til å skyte på blink med. Den skyter jo BB kuler.

Eller er dette et bedre valg til blinkskyting (+at det er en revolver<3 ):
http://www.game-on.no/webshop/berett...14396f1b26ce45


Takk for raske svar.
Sist endret av HuskaIkke; 14. juni 2011 kl. 19:05.
Vel, sist gang jeg sjekket var softgun-krig en generelt rævva idé.
Sist endret av krJo; 14. juni 2011 kl. 19:12.
For det første har du linket til samme våpen to ganger.
Det andre er at den skyter 4.5mm runde stålkuler som blir presset ut av en C02 patron.
Så det funker ikke å skyte med 6mm BB kuler, som blir brukt i softgun våpen.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Okei takk for svar, dette er den andre linken. http://www.game-on.no/webshop/crosma...mm-p-2480.html
^^
Hvilken av dem tror dere er best til blinkskyting? eller noen andre forslag til den prisen?
Sist endret av HuskaIkke; 14. juni 2011 kl. 19:15.
Det sier seg nesten selv at det er langt, langt verre å bli skutt med bly - enn å bli skutt med plastikk. Hastighetene du nevner er utgangshastigheter, og er derfor en elendig indikator.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Hva er en god indikator da?
Har du ikke forståelse for våpenet, kan du like godt la det ligge.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Hva mener du med at jeg ikke har forståelse?
Jeg synes nå at hvor mange fps pistolen har er en god indikator.
Du får nok ingen gode indikatorer opplyst på den siden, så man er nok stuck med sunn fornuft. Det sier seg på en måte litt selv, hvis man tenker over det. Du kan kaste et papirfly så hardt du kan, og om du selv skulle klart å kaste det i 200 km/t, ville det ikke tatt mange meterne før hastigheten nådde en tiendedel. Litt av det samme prinsippet gjelder også her, å skyte noen med bly - som holder hastighet mye bedre enn plastikk - vil gjøre mye vondere (og være langt mer skadelig) enn å bli skutt med plastikk (som naturligvis bremser opp mye raskere).

Utgangshastigheten sier bare noe om hvor fort (i dette tilfellet) kula kommer ut av løpet, ikke hvor hardt eller langt det går.
Sist endret av Restyle; 14. juni 2011 kl. 19:28.
Pistol med runde kuler er generelt dårligere valgt da løpet i pistolene ikke er rillet, så presisjonen blir halvt om halvt når du skyter.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Okei, nå skjønte jeg den.

Men hvilken av de to som nevnt tildigere er best til å skyte på blink?
Jeg leste litt feil på revolveren, jeg ville valgt den siden den bruker standard luftgevær kuler, og den har også riller i løpet, som øker presisjonen!
Den du har linket til er en Luftpistol, som går på 12 grams Co2 patroner. Den skyter hardere enn de fleste Airsoft våpen, men skyter 4,5mm kuler, i stedet for 6mm.
Anbefaler deg å heller kjøpe en Airsoft rifle/pistol. AUG A1/A2, G36, M15 fungerer fint.
Og om du ikke har prøvd paintball, prøv før du kjøper Airsoft utstyr. Mange som spiller Airsoft blir frelst etter en dag med Paintball.

Sitat av Tommsern92 Vis innlegg
Jeg leste litt feil på revolveren, jeg ville valgt den siden den bruker standard luftgevær kuler, og den har også riller i løpet, som øker presisjonen!
Vis hele sitatet...
Riller i løpet har så godt som ingenting å si når man ikke skyter med vanlige kuler. Ettersom paintball, airsoft og luftpistol kuler er runde, vil ikke kula oppnå mer stabilitet om den snurrer sidelengs.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Hei, har en luftgevær men hadde lyst på en pistol til en forandring.
Har du noen andbefalinger på noen av de du har nevnt. Eller skal jeg bare gå for revolvern? (vil ikke bruke mer en 1000kr)

Og har prøvd paintball eller Reball som er nesten det samme.
Sist endret av HuskaIkke; 14. juni 2011 kl. 19:39.
Airsoft-masker/briller er ikke egnet til blykuler som skyter 500 fps.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Okei skjønner det, men kan du svare på spørsmålet mitt stilt ovenfor?
Sist endret av HuskaIkke; 14. juni 2011 kl. 19:42.
Ja, reball og paintball er nesten det samme, fullt klar over det .
Om du skal skyte på blink, anbefaler jeg Dan Wesson sin 8" revolver. Den koster rundt en tusenlapp, og skyter hardt og presist.
Utgangshastighet er faktisk en ganske god indikator, men det er gitt at man faktisk forstår hva det betyr, og hvor tungt det man skyter er. Alle FPS målingene på GO! sine sider er gjort med 0.20grams kuler. Jo hardere noe skyter, jo mer treffsikkert vil det være, men kommer det veldig ann på hvor tunge kuler man bruker.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Men Dan Wesson er jo bb trodde det ikke var anbefalt. -.-

Er det disse du snakker om?
http://www.game-on.no/webshop/danwes...25_62_286.html
hvilken av dem.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Men Dan Wesson er jo bb trodde det ikke var anbefalt. -.-

Er det disse du snakker om?
http://www.game-on.no/webshop/danwes...25_62_286.html
hvilken av dem.
Vis hele sitatet...
Samme pistoler, bare ulik farge og lengde på løp.
Sist endret av Kruppy; 14. juni 2011 kl. 20:05.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Okei, men hvilken er best Dan Wesson eller Crosman revolvern?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Til blinkskyting: Dropp BB, gå for den som skyter vanlige luftgeværkuler og har riflet løp. (Crosman > Dan Wesson)

Pistolene du linker til har forøvrig ingenting å gjøre med airsoft. Bly/stålkuler med større vekt/tetthet og større hastighet enn plastkulene du skyter i softguns har voldsomt mye mer energi.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Okeim så da går jeg for Crosman revolvern. Takk for all hjelp. ^_^
shit was so cash
Anda22's Avatar
Og bruke en luftpistol i en softgun krig er som og lage plumbo bombe, det går, men til syvende og sist går det gale.
Og når du ikke vet forskjellen på en revolver og en pistol burde du vertfall holde deg unda.
Sist endret av Anda22; 14. juni 2011 kl. 21:28.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Hvem har sagt at jeg ikke kan forskjellen? Og hvordan kan dette være vesentlig.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Hvem har sagt at jeg ikke kan forskjellen? Og hvordan kan dette være vesentlig.
Vis hele sitatet...
Du virker som en som ikke har peiling på noe innen emnet. Du skyter for for all del ikke på andre folk med luftpistol.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Nei, skal bare skyte på blink. Er ikke helt dum i hodet, jeg har ikke tenkt å skyte på dyr,biler,hus,fisk,møbler,mennesker og div. BARE BLINK!
I topic lurer du jo på om det går ann å bruke den i "softgun-krig"?
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Ja, men trekker det tilbake fordi det er jo rett og slett bare idiotisk.
▼ ... flere år senere ... ▼
Nytt spørsmål angående luftpistol: Har en kompis som har en Daisy 717. Denne MANGLER baksikte og eieren vil gjerne få tak i et sånn.
Noen som har eller kan hjelpe meg?
Eller om det finnes noen her som vet hvor et sånn kan bestilles / kjøpes i landet?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av woff Vis innlegg
Nytt spørsmål angående luftpistol: Har en kompis som har en Daisy 717. Denne MANGLER baksikte og eieren vil gjerne få tak i et sånn.
Noen som har eller kan hjelpe meg?
Eller om det finnes noen her som vet hvor et sånn kan bestilles / kjøpes i landet?
Vis hele sitatet...
Ebay? Evike? Redwolfairsoft?
Takk for raskt svar! Men har du peiling på noen som kan hjelpe han her i landet? Postordre.. Dette er en voksen mann (les: olding) som hater data...
Han reiser heller 20 mil enn å bestille noe på 'nett'!