Du m vre registrert og logget inn for kunne legge ut innlegg p freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg n
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vr snill vurder sl av annonseblokkering, eller abonnere p en reklamefri utgave av nettstedet.
  210 40040
Gikk p GK p Dalane VGS, her mtte vi anskaffe datamaskiner selv, og det ble ikke lagt til noen form for restriksjoner p dem. Eneste er nr en skulle p internett, kommer det opp en loginbox hvor en skriver inn brukernavn/pw og utifra dette fr tildelt restriksjoner p internettbruk.

Lite eksempel p den ekstreme sikkerheten; Romreservasjoner
Prv se om dere greier reservere rom...
Tok selv logga meg inn som ITansvarlig her...
Haha drmight :P

Den siden burde stramme opp sikkerheten sin litt ja :/
Sist endret av Ozma; 13. september 2007 kl. 16:32.
Sitat av The Freak
detos: Nei, du m ha tilgang til "at". Noe du ikke har som standard bruker. Har vrt borti oppsett der dette funker p begrensede brukere though.

Men jeg har et lite(stort?) problem her... En fyr p MSN sa han hadde funnet ut passord til Skole-PC, og jeg ville jo selflgelig teste det da. Det funket finfint det, men n kan jeg ikke logge p domenekontoen! Skriver fra adminkonto n.

Vil dette fikse seg selv nr jeg kobler meg til nettet p skolen, eller m jeg bite i det sure eplet og snakke med IT-ansvarlig? Hper det bare er midlertidig :/
Vis hele sitatet...
hvis du hadde vrt smart og clona disken som jeg sa i en annen post vile du ikke hadt noe problemer. nr du er p skolen s sl av pc'en (ikke dvale modus) s starter du den og da velger du der du skrive inn bruker navn og password , at du skal bruke domaine s funker alt.
Tenkte ikke p det fordi jeg ikke hadde BIOS-tilgang :/
Frst n jeg tenkte p ta den ut klone den...

Men jeg har prvd skru den av og p p skolen, har ftt nytt passord ogs. Andre kan logge inn p den, men ikke jeg. Kommer fremdeles ikke innp...

Jaja, kan jo ha flaks at det plutselig funker.
Hva betyr boote?
starte PC-en liksom. Har ikke s god forklaring.

Starte Windows fra harddisken, Ophcrack fra en CD, Ubuntu fra en iPod osv.

Bare putt CD inni pcen og restart, eller putt CD-en raskt inni nr du skrur p.
Sitat av oliilo1
Er da ganske enkelt f admin rettigheter
alt du trenger gjre er:
log deg in p din bruker
pne IE.
hyreklikk, velg "view source"
s fr du opp et notepad vindu, med kildekoden til siden.
slett alt som str der, og skriv in:
at XX:XX /interactive "cmd.exe"
XX:XX skal vre hva klokken vil vre om ca 2min. fks, klokken er 12.00, s blir det
at 12:02 /interactive "cmd.exe"

s lagrer du den filen, som navn.bat, og trykker p bat filen din p vanlig mte, som nr du pner andre programmer.
derreter, nr klokken slr 12:02, vil det komme opp et nytt CMD vindu, som ikke vill blokkeres av skolens sikkerhets programmer.
her skriver du "taskmgr", s fr du opp taskmanager (samme som man ville ftt nr man trykker ctrl+alt+delete), trykk deretter p prosseser, og finn fram explorer.exe.
avslutt denne prossesen, og g tilbake til CMD vinduet. der skriver du "explorer.exe".

n vil windows baren komme frem igjen, og hvis man trykker p start, s vil man se at man er p en bruker som heter "admin"... man er fri til gjre hva man vill heretter :-)
Vis hele sitatet...
Funker denne p vista basic?
men finnes det ingen mter starte programer som itansvarlig har begrenset?
Bli admin, og s kan du starte dem.
admin har vi alle p skolen, men nr vi skal bruke skole nettet m vi logge in p en domene bruker, her er alle programmene vi har instalert men noen er stengt av itadministrator, hvordan kan jeg starte dem nr jeg er p domene brukern..
Du kan ikke, den brukeren er begrenset av policyes satt p domeneniv.

S lenge du er p den brukeren m du forholde deg til begrensninger satt p brukergruppen.
N er hvertfall passordet for Hordaland "in the wild". Alle gr rundt "omg jeg har admin" liksom.
Hei, Jeg har problemet som mange andre her med en skole laptop med !mange! restriksjoner. Er det en metode der jeg kan bare se passordet uten skifte det? jeg har sett p noen "cmd" kommandoer men der m jeg skifte passord. Jeg har prvd "control userpasswords2" men den var sperra. Har en i klassen som har gitt meg et tips om "Rainbow Tables" Er dette en lsning? Takk for alle tips.
Sitat av Noobish_geek
Hei, Jeg har problemet som mange andre her med en skole laptop med !mange! restriksjoner. Er det en metode der jeg kan bare se passordet uten skifte det? jeg har sett p noen "cmd" kommandoer men der m jeg skifte passord. Jeg har prvd "control userpasswords2" men den var sperra. Har en i klassen som har gitt meg et tips om "Rainbow Tables" Er dette en lsning? Takk for alle tips.
Vis hele sitatet...
fr du bruke cmd s er rainbow tables tingen for deg, skaff deg noe som heter pwdump2 s klarer du det vennen min
Liten advarsel her: Ved bruk av noen visse admin-funksjoner blir PC-en meldt ut av domenet! Som igjen frer til at it-admin m fikse det... "har du rota med snn admin-passord eller? ...njaaa, kanskje det."

Dette gjelder hvertfall for Hordaland...
tips fra meg clone helle dritten fr du gjr noe :-)
Er det ikke mulig redigere filen bootcfg.exe ??
Sitat av siggen_
Er det ikke mulig redigere filen bootcfg.exe ??
Vis hele sitatet...
tviler p dem har tilgang til og kjreden, hvis dem tar ut disken kan dem bare modde boot.ini isteden str liksom akuratt det samme i den. (har skrevet et trd om det for ikke s lenge siden.
Hver gang jeg logger p skoledomenet popper det opp et cmd vindu hvor det str bl.a oppdaterer datamiskin policy og noe andre policy greier og annen skrift.
Det virker som den oppdaterer for og se om bl.a se om jeg har lagt inn noen nye programmer.

ITsjefen vr sa at de kunne se alt vi har lagt inn p datan.

Jeg har admin passordet, og selvflgelig passordet til brukeren vr, som er en domene bruker(men den funker offline ogs, de sa det lages en kopi av den som oppdateres hver gang man er p skolenettet"

Er det mulighet for og omg det?
Nr jeg logger p men avhuker ekstern tilkobling, for s og koble opp med vpn tilkoblingen etter jeg har logget p(Det er det eneste som skjer nr man velger ekstern tilkobling p login skjermen til domenebrukeren din) dukker ikke det cmd vinduet opp.

Kanskje det var en utrolig simpel mte og omg det p?
Eller kanskje det cmd vinduet ikke har NOE med det og gjre?
Sitat av ranvik
tviler p dem har tilgang til og kjreden, hvis dem tar ut disken kan dem bare modde boot.ini isteden str liksom akuratt det samme i den. (har skrevet et trd om det for ikke s lenge siden.
Vis hele sitatet...
Jo jeg har tilgang til kjre den men jeg lurer p om det er en mte redigere den p eller endre den?
exquisite
Restyle's Avatar
Trdstarter
Sitat av torsken
Hver gang jeg logger p skoledomenet popper det opp et cmd vindu hvor det str bl.a oppdaterer datamiskin policy og noe andre policy greier og annen skrift.
Det virker som den oppdaterer for og se om bl.a se om jeg har lagt inn noen nye programmer.

ITsjefen vr sa at de kunne se alt vi har lagt inn p datan.

Jeg har admin passordet, og selvflgelig passordet til brukeren vr, som er en domene bruker(men den funker offline ogs, de sa det lages en kopi av den som oppdateres hver gang man er p skolenettet"

Er det mulighet for og omg det?
Nr jeg logger p men avhuker ekstern tilkobling, for s og koble opp med vpn tilkoblingen etter jeg har logget p(Det er det eneste som skjer nr man velger ekstern tilkobling p login skjermen til domenebrukeren din) dukker ikke det cmd vinduet opp.

Kanskje det var en utrolig simpel mte og omg det p?
Eller kanskje det cmd vinduet ikke har NOE med det og gjre?
Vis hele sitatet...

Om jeg har kjnt det riktig n,
Om du logger p uten internett kan dem ikke se om du har ligget p nei, og det blir ikke logget p pcn, slik at de kan ikke se at du har hvert der neste gang du logger p, (Hyt sannsynlig)

Hva CMD-boxen du fr opp anngr er jeg egentlig ikke sikker p, men kanskje admin-brukerne har en egen form for uppdate eller oppstart? Er faktisk ikke sikker..

Men om du logger p en admin bruker med nettet p, s ser dem det med en gang, s det er ikke vits teste engang. uten internett skal g bra

Hvis det var noe lignende du lurte p da. ;p
Okei pnet det i txt. bootcfg.txt og da fikk jeg bare mye umulig tekst, s med mindre det er noen som har lest den og vet ka som skal endres(noe eg tviler p) s er det ganske umulig.

Kode

MZ                @                                       	!L!This program cannot be run in DOS mode.

$       9.}Op}Op}Opl0yOp}OqOplihOplm|Opl5|OplliOplM|OpRich}Op                PE  L :};              @     o                             `                                          ;                                                           x                                  .text                             `.data   L                        @  .tls                           @  .rsrc   ;     <                @  @& ;X   % ;c   };p  };}   & ;   J ;   K ;   J ;   ) ;   ' ;           msvcrt.dll ADVAPI32.dll KERNEL32.dll NTDLL.DLL USER32.dll MPR.dll NETAPI32.dll WS2_32.dll Secur32.dll SHLWAPI.dll                                                                                                                                                                                               wkwawew    $w^wwEw|wwwR`ww@w=w`wכwwo)ww^Hw}w@6wwy6ww)wkww~ww,w$wYww    
q%,q훱q    q\pq    A#,w    v    qw,wFwIsw    UתqAq@qq6q    <w<w=wwTww<w{wzwyw {wzwwwyw`wwJwhwkww=wiw26wXw>wEwww>w)w%ww0;w7?www?wFwXw                                        :};          (  (  /   \   E R R O R :             / b a u d r a t e = 9 6 0 0     / b a u d r a t e = 1 1 5 2 0 0     / b a u d r a t e = 5 7 6 0 0   / b a u d r a t e = 3 8 4 0 0   / b a u d r a t e = 1 9 2 0 0       x 8 6   I d e n t i f i e r     \ \         H A R D W A R E \ D E S C R I P T I O N \ S Y S T E M \ C E N T R A L P R O C E S S O R \ 0     / r a w     - r a w     m i r r o r     d b g 1 3 9 4   r m s w     a d d s w   e m s   d e b u g   t i m e o u t   d e f a u l t   r a w       s | s e r v e r | u | u s e r | p | p a s s w o r d | d e s c r i p t i o n | d e s c r i p | d e f a u l t o s | b a s e v i d e o | b a u d r a t e | d e b u g p o r t | m a x m e m | n o d e b u g | c r a s h d e b u g | n o s e r i a l m i c e | s o s | r e d i r e c t   ? | h   d e l e t e     q u e r y   c o p y     c : \ b o o t . i n i   r   b o o t . i n i     C $     o p e r a t i n g   s y s t e m s   \ \ \   *   i d     b o o t   l o a d e r   =   / b a u d r a t e   e d i t     / d e b u g p o r t = 1 3 9 4   r e d i r e c t     / d e b u g p o r t     / d e b u g     o f f   E D I T     o n     9 6 0 0 | 1 9 2 0 0 | 3 8 4 0 0 | 5 7 6 0 0 | 1 1 5 2 0 0   b a u d     C O M 1 | C O M 2 | C O M 3 | C O M 4   p o r t     / d e b u g p o r t =   U S E B I O S S E T T I N G S   b i o s s e t   r e d i r e c t b a u d r a t e     / r e d i r e c t   O F F   O N     9 6 0 0 | 1 9 2 0 0 | 5 7 6 0 0 | 1 1 5 2 0 0   C O M 1 | C O M 2 | C O M 3 | C O M 4 | B I O S S E T   / n o g u i b o o t     / s o s     / b a s e v i d e o     / m a x m e m   s o     n g     b v     m m     / c h a n n e l     c h     "                                                                                                       :   
   N / A        ī         % l d   % f     k e r n e l 3 2 . d l l     SetThreadUILanguage                         A  A   % c     % s     
 
     | % s |     %   .     \ / [ ] : | < > + = ; , ? $ # ( ) ! @ ^ " ` { } * %   .   \ \ % s     D $     A D M I N $     \ \ % s \ % s   I P C $     - /       / ?     /     . E X E     \ :     ,       % d     % s :   " % s "     ,    8          NB10    :};   BootCfg.pdb             Ue e SVW=   h'  u׋؅Y"  h'  ׅYE  u  3V5t }S WPu=  Eu]E'  E   uEdS ؅YY   uu YYE   uuSWj u֋M;Et蒑  3;ljEtF9}v>EUuECffVf98uWVu}  Vx tEE;Er‹}58 SuYY_^[ } t
u8 Y3S8 3كd$ d$ SUVW= '  S  ׋Y0  S׋؅YuV8 3   t$$3UVt$4  p =  D$uY= D$'  D$   t$dVt$S׃   *   t$$UVt$4p M;D$t-x V3f<F1  ;ljD$$tO9|$vED$FD$ffC@f99D$uWSt$,f|C|$$荓  SՅtD$D$;D$r|$$V58 SYY_^][ V8 YtS8 Y3U'  Ύ   SV5d W3	   SE3PGE    ֍EPu;uuh t%S}Pu}Pux |EPj  YYEuPu_^[ Vj^V֨  P|  P轤  Fv^VjW^V赨  P|  P蜤  Fiv^VjI^V蔨  P|  P{  FVv^Ã|$ t0jt$x YYth   Z  P| @PA  3@3 UQSV39uWutt9utou؎  uu  t(EWpPd Wx EtC9Ev3/j` j|٧  P| @P  | @PD  3@_^[ SUVWj
h   袧  Pݝ  t$=d       j]    S  P  h   \  PVj
h   L  P臝      $     S  P  h*     P  Pj
h     P=        (  S0  P,  h   Φ  P(  Pj
h   踦  P  H
   L
   	  S	  P	  h   脦  PƼ  V_^][ V   Vg  P|  PN  F   v^V  VA  P|  P(  F  v^V  V  P|  P  F  v^US]V5t Wp WSօYYu<P WSօYYu-0 WSօYYu WSօYYu WSօYYt
Wud _^[] V  V芥  P|  Pq  F  v^V  Vd  P|  PK  F  v^UQSh'     YEu   V5t Wu SPWuu=  u.dPu YYEt5uSPWuu֍K;tux =   uud 3u8 Y_^[ V  V莤  P|  Pu*  F  v^V  Vh  P|  PO*  F  v^U   Wj~Yu3ut YY_u@HV5d PP֍j P YYt+fE Pu3^ V  V£  P|  P詟  F  v^U  SVWjY fjhY5x 3j~3ۍRYfj~Y3fP]]E   j~Y3h  f 3;Y$  uօth Pd uP\ 
uPd EPh  P    EPh  WPu    5 EPSWW Wu=   u EPS YY؍EPSj j Wuօ5  ut
uօtVLuh Pd PSt FYFYtS8 Yu  S8 YjX_^[ t$+uh
  u3t$x uh	  h  裡  P| @P芝  3@3 |$ t	t$蜧   UT;  轆  SVW3j~Y3 fj}YfEjY33B󫉝 j}YEjY3󫉝 fj|YfEj]]Y3j~  Y3jEYDž    jE3Y j; YjDž   YE3󫡤   $j~Y3(E , $(0jY34󫉝04 8j|YH󫉝8E$Dj<@HY3L󫉝HL Pj|Yj`E(\Y3PTX`d󫉝`dx hj}YtE,tj3Yhlpx|p t j~Y3x|E0jY3󫉝d j}YjE4*Y3󫉝X fj}YfE8jY3󫉝H j|YE<jY3󫉝8 fu@j|YfjY3󫍅P]]3G;tBPjuu"  u1j|Z  P| @PA    P| @P-    E;t}E;tEE ;tE} 9   }(E9u:},9u3}49u,}89u%}<9u}09u;u;u;uE$9u9tkE9
og lengere nede var det noen beskrivelser som kan leses men de er ikke akkurat s veldig enkle lese.

Kode

  E k s e m p l e r : 
        B O O T C F G   / M i r r o r   / L I S T   
 B       B O O T C F G   / M i r r o r   / A D D       " 0 9 e a 8 b a 0 - a 1 2 2 - 0 1 c 0 - f 1 b 3 - 1 2 7 1 4 f 7 5 8 8 2 1 "   
 C       B O O T C F G   / M i r r o r   / U P D A T E   " 0 c 3 4 7 b a 0 - a 1 2 2 - 0 1 c 0 - d 9 3 1 - f 8 4 2 8 1 7 7 d 9 7 4 "   
                        / I D   2 
 
 ) F e i l !     O S - a l t e r n a t i v e t   b  r   s t a r t e   m e d   / . 
  F e i l !     F i n n e r   i k k e   f i l e n . 
    O p p s t a r t s a l t e r n a t i v e r 
  - - - - - - - - - - - - 
 
 
 T i m e o u t   =   % d 
  C u r r e n t B o o t E n t r y I D   =   % d 
 # H e a d l e s s R e d i r e c t i o n   =   I k k e   a n g i t t 
 
  H e a d l e s s R e d i r e c t i o n   =   % s 
 
  O p p s t a r t s o p p f  r i n g e r 
  - - - - - - - - - - - - 
 
  O p p s t a r t s o p p f  r i n g s - I D   =   % d 
  E g e n d e f i n e r t   n a v n   =   % s 
  E g e n d e f i n e r t   n a v n   =   
  O s L o a d O p t i o n s   =   % s 
  O s L o a d O p t i o n s   =   N / A 
  B o o t F i l e P a t h     =   % s 
  O s F i l e P a t h         =   % s 
 
 ? F e i l !     U g y l d i g   s y n t a k s . 
 S k r i v   i n n   B O O T C F G   / M I R R O R   / ?   f o r   b r u k . 
                    F e i l !     K a n   i k k e    p n e   s t a s j o n . 
  
 H O V E D - G P T - H O D E : 
 
  
 H O V E D - G P T - P A R T I S J O N :   
 
 4 F e i l !     D e t   o p p s t o d   e n   f e i l   u n d e r   v i s n i n g   a v   u t d a t a . 
 - F e i l !     K a n   i k k e   l e s e   G P T - h o d e   p    L B A   % I 6 4 u . 
 
 ? F e i l !     G P T - h o d e s t  r r e l s e n   e r   u g y l d i g .   K a n   i k k e   b e r e g n e   C R C 3 2 . 
 
 . F e i l !     U g y l d i g   G P T - h o d e .   K a n   i k k e   f o r t s e t t e . 
 
 ; F e i l !     K a n   i k k e   t i l d e l e   m i n n e   f o r      l e s e   G P T - o p p f  r i n g e r . 
 
 ? F e i l !     U g y l d i g   G P T - h o d e .   K a n   i k k e   l e s e   p a r t i s j o n s o p p f  r i n g e r . 
 
 d F e i l !     K a n   i k k e   d u m p e   p a r t i s j o n s o p p f  r i n g e r .   D e t   o p p s t o d   e n   f e i l   i   f o r b i n d e l s e   m e d   m i n n e t i l d e l i n g . 
 
 * I n f o !     F a n t   i n g e n   p a r t i s j o n s o p p f  r i n g e r . 
 
  
 P a r t i s j o n s - G U I D   :   {  } 
 
  P a r t i s j o n s t y p e   :   {  S t a r t e r   L B A       :   % I 6 4 u 
 
  P a r t i s j o n s n a v n   :      
 D i s k - G U I D               :   { ( F e i l !     K a n   i k k e   l e s e   s t a s j o n s g e o m e t r i . 
 
  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
           @ F e i l !     O p p s t a r t s o p p f  r i n g e n   k a n   i k k e   i n n e h o l d e   m e r   e n n   % d   t e g n . 
 < F e i l !     O S - a l t e r n a t i v e n e   k a n   i k k e   i n n e h o l d e   m e r   e n n   % d   t e g n . 
 U F e i l !     D e n   a n g i t t e   p o r t e n   e r   a l l e r e d e   b r u k t   s o m   f e i l s  k i n g s p o r t .   B r u k   e n   a n n e n   p o r t . 
 S F e i l !     D e n   a n g i t t e   p o r t e n   e r   a l l e r e d e   b r u k t   t i l   o m a d r e s s e r i n g .   B r u k   e n   a n n e n   p o r t . 
  F e i l !     O S - n a v n e t   e r   f o r   l a n g t . 
                                        F e i l : 	 A d v a r s e l :  V e l l y k k e d e :  I n f o r m a s j o n :  I / T                                S k r i v   i n n   p a s s o r d e t   f o r   % s : C S e n d e r   l e g i t i m a s j o n s b e s k r i v e l s e n   f o r   b r u k e r e n   p    l o k a l   t i l k o b l i n g . 
 . M  l s y s t e m e t   m    k j  r e   W i n d o w s   X P   e l l e r   s e n e r e . 
   X U g y l d i g   s y n t a k s .   V e r d i e n   % s   e r   i k k e   t i l l a t t   f o r   a l t e r n a t i v e t   % s . 
 S k r i v   i n n   % s   f o r   b r u k . 
 K U g y l d i g   s y n t a k s .   A n g i   g y l d i g   n u m e r i s k   v e r d i   f o r   % s . 
 S k r i v   i n n   % s   f o r   b r u k . 
 K U g y l d i g   s y n t a k s .   A n g i   g y l d i g   f l y t t a l l s v e r d i   f o r   % s . 
 S k r i v   i n n   % s   f o r   b r u k . 
 T U g y l d i g   s y n t a k s .   D e t   o b l i g a t o r i s k e   a l t e r n a t i v e t   / % s   m a n g l e r . 
 S k r i v   i n n   % s   f o r   b r u k . 
 ] U g y l d i g   s y n t a k s .   A l t e r n a t i v e t   % s   e r   i k k e   t i l l a t t   m e r   e n n   % d   g a n g ( e r ) . 
 S k r i v   i n n   % s   f o r   b r u k . 
   9 U g y l d i g   a r g u m e n t / a l t e r n a t i v   -   % s . 
 S k r i v   i n n   % s   f o r   b r u k . 
 B U g y l d i g   s y n t a k s .   S t a n d a r d a r g u m e n t   m a n g l e r . 
 S k r i v   i n n   % s   f o r   b r u k . 
 ? L e n g d e n   p    k o m m a n d o l i n j e a r g u m e n t e t   m    i k k e   o v e r s t i g e   2 5 5   t e g n . 
 ` U g y l d i g   s y n t a k s .   S t a n d a r d a l t e r n a t i v   e r   i k k e   t i l l a t t   m e r   e n n   % d   g a n g ( e r ) . 
 S k r i v   i n n   % s   f o r   b r u k . 
 @ U g y l d i g   s y n t a k s .   V e r d i   f o r v e n t e t   f o r   % s . 
 S k r i v   i n n   % s   f o r   b r u k . 
 Y U g y l d i g   s y n t a k s .   V e r d i e n   % s   e r   i k k e   t i l l a t t   s o m   s t a n d a r d a r g u m e n t . 
 S k r i v   i n n   % s   f o r   b r u k . 
       t4   V S _ V E R S I O N _ I N F O            (
    (
?                           S t r i n g F i l e I n f o      0 4 1 4 0 4 B 0   L   C o m p a n y N a m e     M i c r o s o f t   C o r p o r a t i o n   X   F i l e D e s c r i p t i o n     O p p s t a r t s k o n f i g u r a s j o n     d "  F i l e V e r s i o n     5 . 1 . 2 6 0 0 . 0   ( x p c l i e n t . 0 1 0 8 1 7 - 1 1 4 8
Dette er jo bare et lite utsnitt av filen men jeg regner dette som umulig, hvis det ikke er noen andre mter pne den p
Sitat av torsken
Hver gang jeg logger p skoledomenet popper det opp et cmd vindu hvor det str bl.a oppdaterer datamiskin policy og noe andre policy greier og annen skrift.
Det virker som den oppdaterer for og se om bl.a se om jeg har lagt inn noen nye programmer.

ITsjefen vr sa at de kunne se alt vi har lagt inn p datan.

Jeg har admin passordet, og selvflgelig passordet til brukeren vr, som er en domene bruker(men den funker offline ogs, de sa det lages en kopi av den som oppdateres hver gang man er p skolenettet"

Er det mulighet for og omg det?
Nr jeg logger p men avhuker ekstern tilkobling, for s og koble opp med vpn tilkoblingen etter jeg har logget p(Det er det eneste som skjer nr man velger ekstern tilkobling p login skjermen til domenebrukeren din) dukker ikke det cmd vinduet opp.

Kanskje det var en utrolig simpel mte og omg det p?
Eller kanskje det cmd vinduet ikke har NOE med det og gjre?
Vis hele sitatet...
Oppdatere datamaskinpolicy er noe helt normalt i et domene, dette er bare for oppdatere eventuelle sertifikater og\eller brukergruppeinstillinger dersom det har skjedd endringer i domeneoppfrselen.

Hvorfor de har valgt kjre dette synlig derimot vet jeg, det ikke noe spesielt hensiktsmessig iallefall.

Offlinebruker (ogs kalt roaming profile) er heller ikke noe unormalt og er veldig praktisk igrunn.

Har dere VPN for koble p domenet hjemmeifra eller misforsto jeg?
Okei du snakket om boot.ini fant den p maskinen no, den ser slik ut

Kode

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer
S da hvis jeg vil boote fra cd hva skriver jeg da og om jeg endrer denne mens maskinen er p, eller m jeg gjre som dere har nevnt fr uansett ta hdd ut inn i en usb disk ogs endre den derfra.?

Edit: Oki gir opp............
Sist endret av siggen_; 20. september 2007 kl. 09:13.
Sitat av siggen_
Okei du snakket om boot.ini fant den p maskinen no, den ser slik ut

Kode

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer
S da hvis jeg vil boote fra cd hva skriver jeg da og om jeg endrer denne mens maskinen er p, eller m jeg gjre som dere har nevnt fr uansett ta hdd ut inn i en usb disk ogs endre den derfra.?

Edit: Oki gir opp............
Vis hele sitatet...
Eneste plass du kan endre bootrekkeflge er i BIOS, EOD.
Siggen_ det er forskjell p velge hvilket OS som skal starte (som du kan gjre i boot.ini hvis du har flere OS), og velge hvilken hardware som det skal bootes fra; CD-rom, HDD, USB osv.

Boot prioritet p hardware _m_ settes i BIOS.
Sist endret av jonarnev; 20. september 2007 kl. 10:57.
Sitat av oliilo1
Er da ganske enkelt f admin rettigheter
alt du trenger gjre er:
log deg in p din bruker
pne IE.
hyreklikk, velg "view source"
s fr du opp et notepad vindu, med kildekoden til siden.
slett alt som str der, og skriv in:
at XX:XX /interactive "cmd.exe"
XX:XX skal vre hva klokken vil vre om ca 2min. fks, klokken er 12.00, s blir det
at 12:02 /interactive "cmd.exe"

s lagrer du den filen, som navn.bat, og trykker p bat filen din p vanlig mte, som nr du pner andre programmer.
derreter, nr klokken slr 12:02, vil det komme opp et nytt CMD vindu, som ikke vill blokkeres av skolens sikkerhets programmer.
her skriver du "taskmgr", s fr du opp taskmanager (samme som man ville ftt nr man trykker ctrl+alt+delete), trykk deretter p prosseser, og finn fram explorer.exe.
avslutt denne prossesen, og g tilbake til CMD vinduet. der skriver du "explorer.exe".

n vil windows baren komme frem igjen, og hvis man trykker p start, s vil man se at man er p en bruker som heter "admin"... man er fri til gjre hva man vill heretter :-)
Vis hele sitatet...

Jeg prvde det der p skolen men nr jeg har gjort det kommer det bare opp: Ingen tilgang.

Leste ogs noe om hvordan man kunne komme seg inn p blocka sider p skole pc.

some help ?
Sist endret av tha haxor; 21. september 2007 kl. 14:23.
Sitat av tha haxor
Jeg prvde det der p skolen men nr jeg har gjort det kommer det bare opp: Ingen tilgang.

Leste ogs noe om hvordan man kunne komme seg inn p blocka sider p skole pc.

some help ?
Vis hele sitatet...
CMD er vel blokkert, da fr en ikke CMD til pne en ny CMD vil jeg anta..!?

Noen som har ftt til det som str i guiden?

For meg virker det verfall veldig userist at en skal kunne kjre batfiler nr en ikke har tilgang til CMD...

Da ville det bare vrt skrive

taskkill /im explorer.exe
explorer.exe

i en batfil for s kjre den..
Konge trd dette her. Har lest igjennom hele trden, men jeg har ikke funnet noe som fungerer.

Jeg har en Dell Latitude|D531. Alts en brbar pc. Jeg har ikke mulighet til skru opp denne pc'en. Men IT ansvarlig p skolen har glemt sperre av "cmd". S jeg har fri tilgang til DOS. Jeg har ogs brukernavnet hans som jeg fant i "documents and settings" ettersom fyren har vrt logget p denne pc'en da han satte inn alle restriksjonene.

Prvde den "control userpasswords2" i cmd, men den delen var sperret av.

Hva kan jeg gjre i cmd som kan hjelpe meg?
Prv det som str i "Novell til vanlig Windows"-guiden. Hvis det ikke funker kan du ikke f admin utenom ved se hva han skriver...
Sitat av The Freak
Prv det som str i "Novell til vanlig Windows"-guiden. Hvis det ikke funker kan du ikke f admin utenom ved se hva han skriver...
Vis hele sitatet...
Har prvd det, men det funker ikke, kjrer win2k tror jeg p pc'en. Er liksom XP pro nettverks utgave, jeg m logge p p samme mte hjemme som p skolen, utenom at jeg ikke trenger ekstern tilkobling.

Er det absolutt ingenting som kan kjres fra windows som kan trenge igjennom? Jeg kan ikke innstallere enkelt programmer p denne pc'en men jeg kan innstallere p en ekstern harddisk og overfre alt sammen over til laptopen.

Eller er det en mte bruke cmd for heve noen begrensninger som f. eks bakgrunnsbilde og snt?
Har lest gjennom hele trden, men finner ikke noe svar til det jeg lurer p. (Correct me if I'm wrong)
Har bestilt den skolepcen fra Ementor, hp compaq 6715b, og utifra mine klassekamerater er det bare problemer med pcen etter IT-ansvarlig har fiklet med den. Det skal sies at Itansvarlig p skolen er helt p brtur.. men det er en annen historie.

Uansett; n har jeg ikke ftt sett over pcen, s lurer p hvordan den er konfigurert n? Den er kommet hjem til mamma de, s har ikke ftt hentet den enda. Er det satt biospassord, og administrator passord p den? Jeg tenkte jeg bare skulle drite i levere pcen til it-ansvarlig siden jeg m, og vil ha administrator-tilgang p hele greia.

Anyone?
Sist endret av margido; 27. september 2007 kl. 19:37.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Al X
Har prvd det, men det funker ikke, kjrer win2k tror jeg p pc'en. Er liksom XP pro nettverks utgave, jeg m logge p p samme mte hjemme som p skolen, utenom at jeg ikke trenger ekstern tilkobling.

Er det absolutt ingenting som kan kjres fra windows som kan trenge igjennom? Jeg kan ikke innstallere enkelt programmer p denne pc'en men jeg kan innstallere p en ekstern harddisk og overfre alt sammen over til laptopen.

Eller er det en mte bruke cmd for heve noen begrensninger som f. eks bakgrunnsbilde og snt?
Vis hele sitatet...
Hei vi har ogs ftt Dell Latitude D531 via skolen, med begrensede rettigheter. Nr det gjelder bakgrunnsbilde og den type innstillinger, s fikk heller ikke vi endret p det i de frste dagene, men plutselig kom valgmulighetene opp.. Vet ikke helt hvordan, men var vel noe IT ansvarlig gjorde til han hadde ftt delt ut alle pcene. Hvis du ikke har ftt opp innstillingene enda, s er det mulig de kommer, alts. Men det du kan gjre er jo hyreklikke et bilde og velge bruk som bakgrunn

Hos oss s er det slik at mappen "programfiler" er sperret for innstallere noe der, s man kan prve innstallere til et annet sted, hvis det lar seg gjre. Og Kjr er fjernet fra startmenyen men du finner den jo i windowsmappen, nrmere bestemt system 32 :P
Men jeg fr ikke innstallert MSN f.eks.. Fordi jeg ikke fr valgt hvor den skal innstalleres
Det er veldig enkelt f kontroll over den lokale Administrator kontoen, hvis du har rettigheter i BIOS til endre boot-sekvens (noe som er vanlig). Med en del tastetrykk med enkel guiding kan du med EBCD slette passordet til hvordan som helst NT-konto p hvordan som helst partisjon p maskinen. Det er en enkel liten linuxdistro som du bare booter opp med. http://www.ebcd.pcministry.com/ er dems hjemmeside.

P vr skole har de etterhvert oppdaget at det er enkelte programmer vi trenger i undervisningen som ikke kan kjre p vre begrensede brukerkontoer. Derfor laget de noen enkle batch skripter som ble utdelt p alle sine skrivebord, hvor de kjrer gitte programmer med en domene-admin konto med et modifisert runas program med bare passordet kryptert. Ved enkelt bare endre dette skriptet til kjre div. andre programmer, iexplore, cmd, control userpasswords2, explorer f.eks s kan du f gjort ganske mye rart.

Jeg kjrte iexplore med den der, og fikk dermed browset skolens filservere med domene-admin rettigheter. Fikk tak i hele skolens elevers navn, fdselsdato, brukernavn, brukerstatus, og ikke minst passord som brukes i tjenester som skolekom, skolearena og imentor i en enkelt excel-fil. Jeg fikk ogs browset meg igjennom lrernes og elevenes private filer p de virtuelle nettverksstasjonene, med rettigheter til bde kopiere og endre innhold.

Se opp for slike skripter! De kan hjelpe deg ganske mye.
Sist endret av Benno; 5. oktober 2007 kl. 20:03.
P vres pc'er (nrme kristiansand) da har mi full tilgang til innstalere programmer, og http protokollen gjennom proxyen p port 8080 er pen. En del sider er sperra, men hvis mi bare instalerer feks opera eller firefox s fuker ikke sperrene lenger, sykt tragisk men greit :P
May Day May Day! Trenger hjelp her n.. Har brent ophcrack p cd og booter pc`en. Det gr helt fint til jeg kommer til en firklver med helt delagte farger hos meg med meldingen "Slax is starting please wait". S henger hele driten seg.. Noen lsning? btw: Hvor lenge skal man egentlig vente? ^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Pyro_Killer
Jeg har en egen laptop til 12k som jeg mye heller vil bruke enn de skait maskinene man fr p skolen, er det noen ubootede mter f nettverkspassordet ut p. En slags hasch decoder eller noe?
Vis hele sitatet...
Gjestenett.. Snakk med IT-ansvarlig

Sitat av margido
Har lest gjennom hele trden, men finner ikke noe svar til det jeg lurer p. (Correct me if I'm wrong)
Har bestilt den skolepcen fra Ementor, hp compaq 6715b, og utifra mine klassekamerater er det bare problemer med pcen etter IT-ansvarlig har fiklet med den. Det skal sies at Itansvarlig p skolen er helt p brtur.. men det er en annen historie.

Uansett; n har jeg ikke ftt sett over pcen, s lurer p hvordan den er konfigurert n? Den er kommet hjem til mamma de, s har ikke ftt hentet den enda. Er det satt biospassord, og administrator passord p den? Jeg tenkte jeg bare skulle drite i levere pcen til it-ansvarlig siden jeg m, og vil ha administrator-tilgang p hele greia.

Anyone?
Vis hele sitatet...
Ja, det er satt bios og administrator passord p. Men du fr nok adminretter p pc-en ogs.. Er bare sprre IT-ansvarlig Regner med de kan legge inn enkelt personer som lokal administrator
jeg har navn og passord til gjestenett i Hordaland slik at du kommer inn p gjestenett uten it-ansvarlig. men er ikke sikker p om det er lv gi ut denne
Sitat av redkite
jeg har navn og passord til gjestenett i Hordaland slik at du kommer inn p gjestenett uten it-ansvarlig. men er ikke sikker p om det er lv gi ut denne
Vis hele sitatet...
Vil tro det er bedre at de som vil ha gjestenettet p maskinen sin bare gr og spr IT-ansvarlig.
ja er vel det, da slipper det bli s mye mas om hvordan man legger til trdlst nett manuelt.

s alle dere som har problemer med det ene eller det andre; spr IT-ansvarlig.
Sitat av redkite
ja er vel det, da slipper det bli s mye mas om hvordan man legger til trdlst nett manuelt.

s alle dere som har problemer med det ene eller det andre; spr IT-ansvarlig.
Vis hele sitatet...
S enkelt kan det gjres Spr IT-ansvarlig!
Sitat av n00bcake
S enkelt kan det gjres Spr IT-ansvarlig!
Vis hele sitatet...
da mente jeg problemer med skule pc, ikke alle problemer du ellers mtte komme over her i livet
Sitat av redkite
da mente jeg problemer med skule pc, ikke alle problemer du ellers mtte komme over her i livet
Vis hele sitatet...
neei Nei da s hehe ;p
hehe.. ble litt mye offtopic n, men men
Eg har full admin rettigheter p pc,
men nr eg ska p skolenettet, m eg logge meg inn.
Alt som heter steam, wow osv er blokket.. Eg fr laste ned, g p nettby osv.
Men mye er blokket.
er det en mte eg kan pne dette?
eventuelt finne it ansvarlig loggin name og bruteforce ?
Sitat av Crimatix
Eg har full admin rettigheter p pc,
men nr eg ska p skolenettet, m eg logge meg inn.
Alt som heter steam, wow osv er blokket.. Eg fr laste ned, g p nettby osv.
Men mye er blokket.
er det en mte eg kan pne dette?
eventuelt finne it ansvarlig loggin name og bruteforce ?
Vis hele sitatet...
nr du logger inn s er vel dette p Unett sine servere, tror det skal mer en bare IT-ansv. sitt passord.
Sitat av redkite
nr du logger inn s er vel dette p Unett sine servere, tror det skal mer en bare IT-ansv. sitt passord.
Vis hele sitatet...
Det er bare etter eg har koblet til skolen sitt nett det er blokket..
Eg har tilgang til cmd og alt mulig, det er jo min pc s eg har full tilgang..
Eg kan og starte steam osv i offline.. Men det er p nettet det ligger sperre.
Og it-ansvarlig har jo full tilgang der
exquisite
Restyle's Avatar
Trdstarter
Sitat av Crimatix
Det er bare etter eg har koblet til skolen sitt nett det er blokket..
Eg har tilgang til cmd og alt mulig, det er jo min pc s eg har full tilgang..
Eg kan og starte steam osv i offline.. Men det er p nettet det ligger sperre.
Og it-ansvarlig har jo full tilgang der
Vis hele sitatet...
Nr du har logga deg p skoledomenet, s er det IKT sine "regler" som gjelder.
Tenk deg at du har logget p en begrenset bruker, samme prinsippet.
Denne sperren ligger nok hos fylkeskommunen/de som har domenet.. Tviler p at IT-ansvarlige kan sitte laste ned torrents osv
Sitat av n00bcake
Denne sperren ligger nok hos fylkeskommunen/de som har domenet.. Tviler p at IT-ansvarlige kan sitte laste ned torrents osv
Vis hele sitatet...
S uansett om eg lager en sjult bruker, eller hva som helst egentli...
er det til ingen nytte ?