Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4026
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heh. Kom hjem fra jobb idag og så så jeg at hun «sov» så gikk jeg bort så så jeg 40 stk quetiapin.. så ringte jeg nødhjelp osv, hun pustet veldig lite. Huff fy faen.. så kom ambulansen hldigvis. Men har da altså tatt i seg 1000 mg tramadol og 8000 quietiapin .. hvordan vil dette gå eller går det til helvete? Har bare fått høre hun blir lagt i koma.. takk for «svar»
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fucked up du starter innlegget med heh. Høres ut som quetiapinen har fått henne til å sovne å opiater på toppen der igjen er jo ikke bra, håper hun overlever. Sykehuset vet nok mer enn vi på freak.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Heh. Kom hjem fra jobb idag og så så jeg at hun «sov» så gikk jeg bort så så jeg 40 stk quetiapin.. så ringte jeg nødhjelp osv, hun pustet veldig lite. Huff fy faen.. så kom ambulansen hldigvis. Men har da altså tatt i seg 1000 mg tramadol og 8000 quietiapin .. hvordan vil dette gå eller går det til helvete? Har bare fått høre hun blir lagt i koma.. takk for «svar»
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at ho hadde tatt i seg så så mye? 8tusen quatepin tror jeg fyller magen ganske greit... høres nesten ut som tull.

men jaja hva vet vel jeg
Sist endret av Speedfrik; 26. mai 2019 kl. 18:19.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fucked up du starter innlegget med heh. Høres ut som quetiapinen har fått henne til å sovne å opiater på toppen der igjen er jo ikke bra, håper hun overlever. Sykehuset vet nok mer enn vi på freak.
Vis hele sitatet...
Er du gærn eller. Det var skrivefeil skulle stå «hey»
Takk
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er du gærn eller. Det var skrivefeil skulle stå «hey»
Takk
Vis hele sitatet...
Ja jeg er helt sinnsyk, men du skrev fortsatt heh, å det var det jeg leste.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av carttown Vis innlegg
Hvordan vet du at ho hadde tatt i seg så så mye? 8tusen quatepin tror jeg fyller magen ganske greit... høres nesten ut som tull.

men jaja hva vet vel jeg
Vis hele sitatet...
Fordi vi har quetiapin begge to og vi hade igjen 5 brett, , og de fant ett brett. De tomme lå på gulvet ved senga og ambulansen bekreftet det og via blod, så kom faen ikke her og skriv «tull».
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fordi vi har quetiapin begge to og vi hade igjen 5 brett, , og de fant ett brett. De tomme lå på gulvet ved senga og ambulansen bekreftet det og via blod, så kom faen ikke her og skriv «tull».
Vis hele sitatet...
Han skrev åtte TUSEN quetiapin, tror nok han misforsto. Du mente vell hun tok 8000mg quetiapin?
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok 4000mg quetiapin engang og det gikk greit. Til info.
8000 Quetiapin-tabletter, jeg håper virkelig det er 8000 mg?

Etter litt rask lesing kan det forårsake en del alvorlige, og akutte symptomer, forgiftning, med symptomer som blant annet respirasjonsdepresjon, noe det du skriver om pusten vel kan indikere. Det er godt du fant henne, og vi får bare håpe at etter et døgns tid med overvåkning så vil hun bli skrevet ut av sykehus-sengen, og forhåpentligvis bli sendt inn på en annen avdeling.

Dette virker jo som et stort rop etter hjelp.

Jeg gikk på denne medisinen tidligere, og fikk lov til å regulere dosen selv. Det virket ikke som om psykiateren var særlig redd for suicidalitet og dette stoffet, uten å utdype det noe mer, og fikk skrevet ut store doser av gangen.

1000 mg tramadol ville jeg ikke vært særlig bekymret over, så lenge hun ikke er utsatt for spesielle bivirkninger, jeg har selv gått på 200mg flere ganger om dagen, og tidvis også større dose.

Lykke til, håper alt går bra!

Og ja, for å svare på spørsmålet du jo stiller, om hun nå ligger til observasjon på sykehuset så tror jeg, uten at jeg er noe helsepersonell, at hun fint kommer til å overleve!

Og jeg håper inderlig ikke at dette er andre gangen på like mange dager, som ble nevnt tidligere i tråden (?!). Da MÅ helsevesenet reagere!
Sist endret av rogerrask; 26. mai 2019 kl. 19:30.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går nok bra men en traumatisk opplevelse for alle rundt. Dama trenger hjelp og litt vett, enten får hun være singel om hun skal holde på sånn for å drive å ta overdoser og la en kjæreste finne en er faen så destruktivt og dårlig gjort.
Ville bare si, lykke til. Håper det går bra, og at alle sammen klarer å komme seg videre.
Hun overlerver nok mest sannsylnig, dødlighet for quentapin er 15g, dog ikke se vekk for at hun kan bli borte ett par dager, var i coma i 3 dager etter od på 10g, og tramadolen er ikke noe å bekymre deg for.
Anonym bruker
"Overrasket Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok selv 10.000mg, en del paralgin forte og noe annet. Skikkelig mix. Ble bare selv dårlig i 24 timer. Var på tidspunktet innlagt på dps,. Tok de over 24 timer før de vurderte å sende meg på sykehuset for en sjekk men da var kroppen på vei opp igjen.
Fikk en del ubehagelig symptomer men ikke mere enn det.

Skal nok gå bra ��
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Håper det går bra! Det ekkleste med sånt her er hvis man feks faller ned fra sofaen rusa som fy og havner i en veldig unormal stilling og blir liggende i timer uten at det feks. kommer blod til armene dine pga stillingen du ligger i.

Æsj ingen fortjener sånn her kjip situasjon for alle som er innblandet, jeg har dere begge i tankene mine og ønsker dere alt vel.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Vanskelig å si, folk reagere forskjellig og kan ha allergier, men meg masse støtte og noen kjærlighets fulle alvorsprater får man håpe det er siste gang.

I sånne situasjoner vill jeg si det er lov å ta tak i nærmeste familie og venner å kjøre en intervensjon når hun er på beina og fortelle om følelsen deres rundt det hun gjør og hvor redde og lei dere er.

Evt skrive brev om det er for tøft å snakke om å få noen til å lese det opp under intervensjonen.

Lykke til da.
Intervensjon? Nei det synes jeg virkelig ikke. Her tar jeg som utgangspunkt at dama har vært i en dyp personlig krise, enten akutt eller at formen har blitt gradvis verre over tid til hun ble suicidal og tok fra tanker til handling. Hun skjønner nok utmerket godt hva alle rundt henne føler om saken, men gitt en psykiske situasjon på tidspunkt for inntak av pillene så virket det som en naturlig og velbegrunnet vei ut av følelser, traumer eller hva hun nå sliter med. Hun trenger hjelp, kanskje terapi, medisiner eller hva fagfolkene nå anser best i hennes situasjon. At flere skal "gripe inn" og fortelle henne hvor dumt det hun gjorde tror jeg virkelig ikke er særlig hjelp i.

Forsøk å aksepter hennes handling, og motiver og støtt henne framover. Bidra til å hjelpe henne til å holde kontakten med fagfolk, for jeg regner med det ble en innleggelse etter dette forsøket. For de aller fleste så er går suicidale tanker over, med hjelp av terapi, støtte, forståelse og evt. medisinering om fagfolk mener det er nødvendig.

Fremfor å en kollektiv inngripen av venner og familie vil jeg heller råde ts til å sammen med behandler feks å lage en kriseplan. Hva skal gjøres om formen i fremtiden daler så langt at de mørkeste tankene kommer. Hvem kan hun kontakte. Er ikke sikkert hun klarer dele dette med ts, men kanskje kan hun legge inn nummeret til psyk.akutt team, legevakten, eller en primærkontakt om hun har det. Skap et sikkerhetsnett og la henne være en del av den prosessen så det forankres hos henne.